Rumah Baru Ayah
4.4 (19)

“Jom, pergi berkelah” ajak ayah. “Yay! Yay! Berkelah!” jerit aku dan adik-adikku. Seronok benar kami apabila ayah ajak berkelah. Bukan selalu ayah ada di rumah. Ayah sibuk mengurus perniagaannya sendiri. Ibu tersenyum di dapur. Cepat-cepat …

Read more

HANTU HUTAN
4.7 (29)

Assalamu’alaikum reader semua. Alhamdulillah, terima kasih kepada admin kerana sudi post kan cerita yang aku akan kisah kan di bawah nanti. By the way, aku Bruneian (dulu pernah pegang IC Malaysia sampai umur 15 tahun, …

Read more

Kawan Aku Psiko 4
4.6 (11)

Kisah sebelum ini: Kawan Aku PsikoKawan Aku Psiko 2Kawan Aku Psiko 3 #FazAhmad #KAWANAKUPSIKO4 “Ingatkan ustaz kesayangan korang tu. Jangan berlagak pandai semua benda dia tahu. Jaga diri dia dulu sebelum sibuk nak jaga orang …

Read more

Kawan
3 (2)

Hope dipublishkan :”) . Ok nama saya Aqila. Cerita ni tak seram bagi korang, tapi bagi aku, seram gilaaa. Ok cerita dia macam ni, aku ada sorang kawan, nama dia najwa. Dia ni mmg bole …

Read more

Hostel
0 (0)

Salam semua. Pertama sekali, aku ingin kenalkan diri aku sebagai Hania dan kisah ni berlaku sekitar 2013 masa aku baru masuk minggu pertama universiti awam di Sarawak. Aku ada 2 kisah berkait rapat yang nak …

Read more

SUNYI: Pemergian
5 (1)

Terima kasih kepada admin Fiksyen Shasha kerana sudi menyiarkan kisah pertamaku, SUNYI: Hasutan Tangisan Malam. Terima kasih atas komen yang diberikan. Saya tidak kisah baik mahupun buruk komen yang diberi kerana semua itu saya ambil …

Read more

SUNYI: Hasutan Tangisan Malam
0 (0)

Assalamualaikum, salam sejahtera, salam pengenalan buat semua penbaca Fiksyen Shasha. Penghargaan besar kepada Fiksyen Shasha sekiranya karya yang tak seberapa ini diterima dan disiarkan. Maaf kerana tidak memperkenalkan diri. Cukuplah sekadar, saya dikenali sebagai F. …

Read more

Percutian ke Langkawi
0 (0)

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca yang dihormati sekalian. Saya akan menceritakan tentang pengalaman saya dan keluarga bercuti di Langkawi pada beberapa tahun lepas. Kami bercuti di sana selama tiga hari dua malam. Semasa di …

Read more

Gangguan Rumah di Labuan
0 (0)

Hai.. Nama aku, Lyna 22 tahun. Aku berasal dari Kudat, Sabah.Aku membesar, di sebuah Pulau yang kecil di namakan, Wp. Labuan Kisah ini terjadi, semasa aku masih di bangku persekolahan, sekitar tahun 2012. Lokasi kejadian …

Read more

Penyewa Pembela Saka
3 (2)

Assalammualaikum. Hai, okay kali ni aku nak share pasal kawan baik merangkap kakak angkat aku yang serumah dengan pembela saka. Ceritanya, kawan baik aku ni ibu tunggal. Aku panggil dia kak ngah. Anaknya 2 orang. …

Read more