BILIK 123 | KEM PLKN SG BAKAP | BELAAN RUMAH PANGSA

KISAH 1 – BILIK 123

Hai readers.. Cerita seram ini berlaku pada tahun 2015. Sewaktu tu aku sedang belajar di sebuah IPTA di Johor, pelajar semester 4. Nak dijadikan cerita, segalanya bermula apabila kami kembali semula ke kolej selepas cuti mid sem selama 3 minggu (disebabkan banjir pada hujung tahun 2014.. so lama sikit cuti.)

Bilik aku tu, 2 orang je duduk dan aku orang yang first sampai. Semasa aku sampai tu, aku main masuk je dalam bilik tanpa salam apa semua sebab tergesa-gesa ingin ke tandas. Masa ni takda apa-apa yang berlaku. Roomate aku pulak sampai pada lewat petang tu.

Malam tu aku tidur lebih awal dari roomate aku sebab aku terlampau penat, sampai terlupa nak baca apa- apa doa sebelum tidur. Kemudian.. aku terbangun, bilik dalam keadaan gelap. Aku tak pasti masa tu jam berapa. Aku pun melihat sekeliling bilik.. tiba-tiba mata aku terhenti melihat almari roomate yang bertentangan dengan aku.. aku heran.. kenapa roomate aku berdiri di depan almari.?

Tiba-tiba gelang tangan roomate aku berbunyi..tapi bunyi tersebut bukan dari depan almari.. aku pun mengalih pandangan menuju ke katil roomate yang berada di sebelah almari.. jelas aku lihat roomate aku ada disitu.. aku sangat terkejut dan rasa tidak sedap hati..

Aku pun menoleh kembali ke arah almari.. kali ini bukan roomate aku lagi yang berdiri disitu, tetapi satu makhluk seakan budak 9 tahun berbaju puteh dengan rambut yang serabut hampir-hampir menutupi mukanya.. dia seperti kelaparan sambil matanya melilau melihat sekeliling bilik..

Aku terus berpaling ke arah dinding..aku tidak pernah melihat benda halus sebelum ini.. aku tutup rapat mata aku kerana terlalu takut.. tapi aku dapat mendengar tapak kaki makhluk tersebut berlegar-legar dalam bilik.. aku baca segala surah yang aku tahu hingga aku tertidur.. aku pun tak pasti bila aku tertidur..

semasa subuh aku telah pun terjaga.. tapi aku tidak cukup berani untuk bangun apatah lagi menoleh kebelakang.. tidak lama kemudian roomate aku terjaga.. selepas seketika dia terjaga barulah aku bangun dari katil.. aku solat subuh dahulu sebelum menceritakan apa yang berlaku malam tadi.. dia ketakutan bila mendengar cerita aku.. kerana pada waktu tu dia sedang period..

sejak dari hari tu.. aku selalu terbau sesuatu yang tidak enak malam-malam hari dalam bilik.. sejak daripada tu jugak aku tak lupa memberi salam sebelum masuk ke bilik apatah lagi apabila bilik telah lama ditinggalkan bercuti.. kerana kita tidak tahu apa yang menghuni semasa bilik ditinggalkan.. kisah seram di bilik tersebut sukar dilupakan.. bilik 123..

-sekian-


KISAH 2 – KEM PLKN SG BAKAP PART 2

Kisah ke2 dimna di kem Plkn sri impian…ttpi crita ni x sure admin rsa seram atau x..kisah nya bila 1 mlm,Jurulatih nak buat spotchek dorm secara mgejut..spotchek tu sbb henfon hilg dan nk chek smada dorm kami kemas atau x walaupon masa tidur…

jam mnjukan 11pm dimana ketua dorm mnasihati kami utk mgemas peralatan,celoreng,kasut dan sbgainya..kasut kami mstilah disusun atur dibwah katil dimana bermula kasut selipar,kelas,kasut sukan dan hjung kasut boot..

siap mgemas kami merehatkan diri..kjadian bermula apabila sy sndri terjaga dri mmpi..(sy pon x taw knpa sy boleh tjga sdgkan kwn2 syok diulik mpi)…apabila sy bgun dan sedar,sy melihat dimana kasut kelas dan boot sy ada di hdpan katil sy dimana seolah2 kdudukan kasut sperti sedang dipakai oleh seseorg(kedudukan kasut,kiri depan,kanan belkang,seperti sedang berjlan)..

sedangkan sblom tidur sy dh susun rapi ksut2 tersebut dibwah katil..mujur lah masa tu x de round oleh cikgu2 ye la time pon tgh mlm…slps tgk kasut tu trus sy ssun smula kasut dtempat(bwh katil) smula..jam 5am sy dan kwn2 bgun utk solat dan senaman,sy tya kwan2 ade x kasut depa sama mcm sy,depa ckp tak da plak..persoalannya knp ksut sy jer cm tu??tghmlm plak tuu…sp yg pakai??utk apa??..??


KISAH 3 – BELAAN DI RUMAH PANGSA

Sy dan suami bru mndrkn rumahtgga mei2013..bru bkhwin kami plan nak tinggal asing dan bdkari..suami tnp bfikir,dia tlh mndpt sbuah rumah pgsa (4tgkat)2bilik di Tg.tokong ,pulau pinang dimana rumah tersebut telah didiami oleh seorg jururawat yg bru shja bertukar..oleh dmikian,tuan rumah trsebut tlh mbrtahu kami bhwa sblum kami,hnya seorg jururawat dan suami shja tinggal disini..

stlah slesai mmbuat byran deposit, smsa hndak mmsuki rumah itu,algkah trkejutnya sy apabila rmah tersebut amatlah semak,sprti rmai yg tinggal..so kisah brmula apabila tuan rumah ada bgtau yg dlm rumah ni dah sedia set meja makan,rangka katil,almri kecil..x kesah sgt,sy dan suami mula mgemas smula dan ktika hndak mgemas bilik utama(di bwah rangka katil),sy ada trjmpa kotak kayu kecil,dan sy tlh mbukanya..dlm kotak tersebut mmpunyai 4-5naskhah surah yasin beserta kain bunjut kuning yg diikat..

sy tnpa sengaja tlah mgubah kdudukan kotak trbbit ke ats almri…pd mlm itu,sdg kami nyenyak tidur,kami dikejutkan dgn cermin di dapur jatuh pecah tnpa angin or etc..kami x fikir lagi..gguan strsnya pula,apabila sy sdg nyenyak tidur,jam pukul 2,sy dan suami tidur di hall krna kami blum myediakan brgan rumah yg lengkap..

sdg sy tidur,seiring sy berpusing ke arah meja makan,algkah terkejut sy, sy melihat suami sdg dduk di meja makan smbil merenung tajam ke arah sy..sy dgn tak kesah,sy tengok suami(sy tanya”Abg blom tidur ke”,then sy pusing seiring semula,sy lihat sisuami sdg hnyut dibuai mpi..jadi,siapa yg tenung sy tdi??..

.smnjak kami myewa dirumah itu,tuan rumah hnya berkomunikasi mllui telefon shja krna tuan rumah tggal di Kl..trnyta naluri ibu itu kuat..ibu sy seakan memahami kami dan ibu kami mnshati agar kami bhenti myewa rumah itu..hal itu dsbbkan krena slma kami bthan tinggal di rumah trsebut slma 1bulan stgah,skli pon ibu sy x mahu jejak ke rumah kami krna alasannya rumah yg kami diami itu agak panas(tuan rumah a da belaan/jagaan) utk tengokkan kwsan rumah,sebab itu rumah itu klihatan semak,kurang kemas,seperti ramai yg huni….apabila dia (ibu)terus mnyoal kami, kami telah mnceritakan hal sebenar dan dia mnshati utk kluar dan tinggal bersamanya..

HANTAR KISAH ANDA: fiksyenshasha.com/submit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *