#DocSHA-Tangisanku Ketawamu

#DocSHA-TANGISANKU KETAWAMU

Intro
Hi korang! Still ingat lagi ke dengan sis.Sis yang tulis cerita saka tok wan tu.Sis dah baca dah comment korang. Disebabkan ramai yang suruh sis tulis lagi cerita hantu sis so selamat membaca. Sis bahasakan diri sis kpd Aku ye. Cerita ni memang original kisah hidup sis:

2012
Time ni aku baru jer start keje jadi doctor setelah 3 bulan jadi penganggur tegar dekat rumah mama ayah aku.Nak kata baru sangat kerja tu takdela tapi ada la dah nak hampir setahun kerja kat hospital situ.Nama hospital dirahsiakan sebab karang satu hospital serbu aku macam penyangak sebab nak tahu lagi cerita hantu best-best.So masa ni ketua doctor aku lelaki.Sumpah hensem beb!.Nama dia Qayyum.Dia ni kira the hottest doctor la sebab semua patient,nurse,doctor perempuan yang single lagi semua tergila-gilakan die.Aku? hanya pandang dia suku mata je sebab aku jenis yang bukan tergedik-gedik.Lagipun buang masa sel otak aku je cerna muka dia.Banyak jugak la die ajar aku pasal selok belok hospital pastu methods pasal medical.Banyak kali jugak la aku lunch dengan dia tapi bukan aku yang ajak,dia yang beria-ia sgt.Kadang-kadang nak jer aku bagi penyepak kat muke dia sebab x faham bahasa.After 3 months,one day tu dia purpose aku.Time tu aku dah tangkap cintan ngan dia.Masa tu semua orang macam tak percaya sebab aku baru jer masuk hospital tu.Then tak lama lepas tu,kami bertunang.Masa ni lah tangisan demi tangisan.Derita demi derita aku tanggung.Nanti korang tahu lah ye.Sediakan selimut n tisu sekali sebab selimut kasi selubung badan.Tisu kasi lap air mata plus hingus korang.

2 Bulan selepasnya………….
Masa ni hubungan aku dengan Qayyum dah mula retak.Aku pun tak tahu kenapa.One day tu aku kena rawat patient title Dato’.Dia kena operate sebab batu karang.1 day sebelum operate aku pergi la kat wad patient aku.Sebab nak check dia.Aku masuk ward first class tu lepastu aku nampak sorang mamat ni.Dalam hati aku ‘tak keje ker? Ni kan weekdays.Ni mesti anak perabis harta mak bapak la ni.’.Aku kutuk dia.Dia senyum tengok aku.Aku senyum fake kat dia balik.Malam tu,aku dapat mesej dari nombor yang aku tak save
Orang tu~Aku nak ko tinggalkan Qayyum.Dia milik aku!
Aku~tak nak.Who are u?
Orang tu~hidup kau akan merana.haha
Aku terus off phone.Bulu roma aku terus meremang.Takut.Hati gelisah.Aku bagi tahu mama.Mama sruh aku berhati-hati.Malam tu aku mimpi.Aku jatuh dalam Gaung.Aku cuba capai tangan Qayyum tapi aku terjatuh.Terus aku terbangun.Berpeluh-peluh aku.Aku terus ambik wudu’ pastu solat tahajud.Aku pohon dilindungi olehNya.Esoknya aku operate patient aku.Waktu lunch tu aku pergi masuk bilik Qayyum.Korang nak tau apa aku nampak?.Aku nampak dia dengan sorang counter nurse tu berborak sambil pegang tangan.Ko rase?.Qayyum nampak aku masuk.
“I think I should go”aku kata sebelum aku cau dari situ.Nurse tu kejar aku.
“U better putuskan hubungan ni before u m**i”dia pegang tangan aku.Aku pandang dia sekilas
“You better diam before I kebumikan u” lepas tu.aku blah.Aku menangis dlm bilik aku.Aku carut perempuan tu bertalu-talu dalam hati.Wawa ngn Fana ada dalam bilik aku tumpang geram sekali.Malam tu aku tidur di hospital.Aku kena bertugas di wad kecemasan.Dalam pukul 11.00pm gitu.Aku msuk tandas nak buang air kecil.Lepas keluar tandas tu aku,aku terdengar ada seseorang menangis dalam tandas paling hujung.Aku diamkan je la sebab aku mula rasa something weird.Aku cepat-cepat basuh tangan sebab nak keluar terus dari tandas tu.Masa aku nak buka pintu keluar tandas tu lampu dalam tu dah mula berkelip-kelip.Aku pandang kat cermin yang besar tu.Aku nampak sorang perempuan tengah duduk mencangkung dekat tempat basuh tangan tu.Aku cuba tarik pintu keluar but ketat sangat.Aku pandang belakang balik.Perempuan tu tengah cabut kepala dia
“Tolong sambungkan balik”dia cakap dekat aku.Air mata aku dah start mengalir.Tolong aku!.Aku jerit minta tolong.
Akhirnya makcik cleaner tu bukakan pintu.Dia pelik kenapa muka berpeluh-peluh macam lari pecut.Makcik tu tolong papah aku masuk bilik aku.Aku cerita dekat makcik tu.Aku gagahkan diri untuk bertugas malam tu.Yelah..doctor ni keje tak tentu masa plus takde life.
Keesokan paginya,lepas aku dah key in data patient.Aku minta Qayyum luluskan cuti aku.Dia kata kenapa muka aku pucat?.Aku diamkan aje.Menyampah tengok muka tong sampah dia tu.Lepas aku dah siapkan kerja aku.Aku balik dalam pukul 5.30 pm.Aku balik rumah mama.Aku terus kebilik air sebab aku nak bersihkan diri.Penat sangat.Tengah aku mandi tu,Aku nampak air yang mengalir dekat badan aku warna merah.Period ker? Detik hati aku.Lantas mata aku terus tertancap pada air dalam kolam.Merah ibarat d***h.Aku menjerit.Terkejut pastinya.Aku berlari mendapatkan mama.Aku menangis.Aku cerita semuanya dari aku dapat mesej yang pelik tu sampai la air kolam jadi merah d***h.Malam tu aku tidur dengan mama.Lampu meja belajar aku buka.Sedang aku tidur,selimut aku ditarik.Aku terbangun.Dalam mamai-mamai tu aku ternampak satu lembaga hitam berdiri di sudut bilik.Lantas aku mengejutkan mama dari tidur dia.Ternyata aku tak tersilap.Mama pun nampak.Aku peluk mama.
“Keluar kau dari rumah aku.Jangan gangu hidup anak aku lagi!”tengking mama.Lembaga tu ketawa garau.Seram jangan cakapla.Ibarat kena kejutan elektrik badan.Kami nampak tangan dia tunjuk kat cermin.Mata kami terus kearah cermin yang tertulis

AKU NAK QAYYUM! KAU PASTI M4TI!
Tulisan tu ditulis dengan d***h.Mama terus menjerit panggil ayah,angah dan along aku.Aku menangis.Ya,aku takut.Malam tu semua orang berjaga.Pagi esok,mama dan ayah bawak aku pergi darulshifa untuk tawarkan aku.Korang nak tau.Masa ustaz tu baca tawarkan aku.Aku muntah d***h.Segumpal rambut keluar dari mulut aku.Aku muntah dan muntah lagi.Bau muntah tu jangan cakap la.Macam sampah yang ko perap setahun.Lepas dah habis muntah.Ustaz tu bagi aku air untuk minum.Dia kata keadaan aku teruk so kena datang lagi esok.Malam tu keluarga aku semua teman aku tidur dalam bilik.Nasib baik bilik besar.Along aku perempuan.Angah aku lelaki.Puas diorang pujuk aku makan tapi nak buat macam mana aku makan jer muntah lebih baik tak payah makan.Malam tu aku mimpi ada sorang orang tua bagi aku anak berbalut kain batik.Aku ambil anak tu.Mata aku tertancap pada muke dia.Macam muka aku tapi leher dia telah d*****r.Aku terjaga dari tidur.Aku menangis lagi.Tiba –tiba terasa belakang badan aku macam d*****r.Perit jangan cakap la.Ibarat ko ambik pisau pastu toreh badan ko macam p****g ayam.Aku meraung.Mama terkejut bila belakang badan ku macam ditoreh dengan pisau.Perkataan M4TI disitu.Aku peluk mama dan along.

“Sakit ma.Sakit long”Aku merintih.Keluar air mata keluarga aku lepas melihat penderitaan aku.Mama sapukan minyak gamat dan antiseptic.Aku muntah lagi tetapi hari ni keluar paku dari mulut aku.Kalau nak dikira hampir sebaldi muntah aku.Aku pergi lagi berubat.Mama kata semasa aku berubat aku telah dirasuk.Hantu yang merasuk aku tu kata di mahu aku m4ti.Dia adalah salah seorang jururawat di hospital itu.Dia mahu aku lepaskan Qayyum untuk dia hidup bahagia dengan Qayyum.Bersambung.Nanti aku tulis ye.Aku dapat on call arini.

Kongsi kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

Docsha

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 0 Average: 0]

30 thoughts on “#DocSHA-Tangisanku Ketawamu”

  1. Huwaaaa…
    Nape sambung…???
    Kejaaammm nih…
    Copek sambung…
    Enggak sabar donk…

    Tapi ar kaannn…
    Akk dlu mase jage En. Asben (tp mase tu ktorg tahap bertunang) eksiden, 40hari die dok wad…
    Selama 40hari tu akk mmg antiiiii sket ngan nurse2 pelatih kt wad tu…
    Seramai2 pesakit kat wad tu, sukeeeee noo berkerumun kat katil Cik Abe akk ni…
    Penah mase akk dtg wad tu akk senyaaappp jer berdiri blkg katil, nk ngendap apebende jer soalan yg diorg nk selidik iyelah kot2 utk assignment diorg ke kaann…
    Ehhh xde maknanye assignment…
    Kukik kukik kukik jer dok bergelak ketawa nurse2 pelatih 5org tu borak ngan Cik Abe…
    Berangeennn kot akk kan…
    Lepas abis kuliah, dgn penatnye bwk motor pepanas terik g hosp nk jage Cik Abe, sekali tonton drama sinetron…
    Mmg akk hempas helmet tu kat meja troli tu sambil jeling diorg ngan Cik Abe…
    Terus kelam kabut semua nurse tu blaahhh…

    Mmg x semua nurse pelatih atau nurse memuda tu gedik…
    Tapi ntah ape nasib sepanjang 40hari Cik Abe dok wad tu, mmg semua nurse pelatih wad tu menyaketkan hati, pantang akk xde kt sebelah katil tu lajuuu jer deme ngendeng Cik Abe…
    Mcm dh xde pesakit lain plak nk kena jage…
    Biorlah nurse senior yg garang2 ni, muke garang tapi baiikkkk…
    Wpun mse tu nurse senior dok pesan memalam jgn dok kt balkoni sbb tu laluan Cik Ponti ngan Cik Cong, tp akk lg takotkan HANTU yg dlm wad time siang2 ni…
    Huh!!!

    Ehhh teeerrrrpanjang plak komen…
    TeerrrEMOSI plak teerrrkenang plak ble bace cerita ni…

    Reply
      • Eh betul la Kak Yulie. Peah plak masuk hospital, nurse2 ni daring semacam je. Bila kita senyum, siap jeling.. Maybe sebab peah cantik overdose kot.. Dapat pulak husband caring.. Bila peah buat2 tido saja depa gedik2 dgn husband peah. Nyaris nak keluarkan saka tempik sebelah telinga.. Hahaha

        Reply
        • Kaannn…
          Hangen kaannn…

          Kwn sekelas akk mase tu awek die nurse pelatih…
          Tetbe jer die tanye “tunang ko tu dok wad lelame x kena usha ngan nurse pelatih ke?”

          Ehhh…soalan mcm tau2 jer…
          Haaaa…pjg berjela ar akk luah perasaan kaaannn…

          Pastu die ckp “ni aku bgtau…mmg bkn semua tp kebanyakannye…diorg ni mmg ushaaa jer lelaki yg belajor tggi atau keje bagus…kena plak tunang ko tu muke manis baik orgnye, lagiii diorg suke…tu naseb baik ko dtg ziarah setiap hari, kot ko dtg sesekali mmg dh kena kebas tunang ko tu…aku ckp camni sbb awek aku nurse pelatih gak…soo aku tau ar perangai diorg ni cemane…”

          Adeehhh…tambah susah hati dengor statement die…

          Reply
      • Kawen kooo…
        Dah 11tahun enibeseriseri, hahaahah…

        Lepas akk hentak helmet tu, die nangis2 minta maaf kat akk…
        Lepas kes tu, die akn buat2 tdo bile nurse2 pelatih dok ronda…
        Tp kdg diorg ni berani gak…
        Dikejut asben buat2 tanye soalan ntah pape…
        Pastu nnt dh jage die ajk borak…

        Reply
    • ala en abe akak pon melayan makin menjadi la nurse2 tu..kalau saya jadi akak saya sound en abe tu..lepastu tak datang lansung jenguk biar die mereput sakit terlantar kat hosp sendiri..nurse kan ramai boleh jaga..perli je biar panas telinga abis citer.

      Reply
      • Cik abe akk mase tu kaki die patah riuk dik, mmg xleh ke mane2 dah…
        Nk pusing mengiring kiri kanan pn kena ade org tlg…
        Satu perkara yg semua org sedia maklum psl asben akk ni, die mmg jenis muke senyuuummm jer…
        X pandei marah org…
        X pandei tarik muka…
        Pikir positiifff jer…

        Jadinye, ko yg baik, aku yang hangen…
        Hahahahahha…

        Reply
    • Dah tak pepasal Kak Yulie bukak thread kisah KRT. Kekeke.. Alhamdulillah dah jodoh tak kemana. Tapi budak-budak sekarang lain macam perangainya. Serrrr!

      Reply
  2. patient title dato tu bapak mertua ko skang n yg mamat ko kata mengabihkan rete mak bapak tu lak hengkau kan dik non.. cite ko ni la yang aku cop gedik n drama kul 7.. baguss kali ni cite tak gedik..

    Reply
    • hahaha.. citer dia macam direka2 je kan.. tapi betul la last2 die kahwin dengan anak orang kaya tu.. takleh blah… sume fancy2 je dah macam drama pukul 7

      Reply
  3. Kesian doc, jahat punya nurse, ada masa nti sambg ya doc, bukan apa kesian kat penulis cuba pembaca selami hati penulis, dh x berbayar pastu nak cepat tu plak….nice cerita

    Reply
    • Dik….Qayyum ni berasal dari keluarga yg kaya raya.Dan iq dia pon tggi.Dia dia bijak.So die dpt hbiskan study dia dgn laju.N one more thing,Qayyum ni dia putih n kulit mcm cina.So die x nmpk tua langsung sbb dia suke bersenam.Sekian

      Reply
  4. kesiannya uols.. qayyum tu mesti kacak gila hingga ramai yg duk usha sampai buat shihir2 ni nk u m**i. jahatnya.

    so, ade sambungan tak, ke iols yg x perasan.

    Reply
  5. Aik. Nie doktor shuadah ke dr hospital selayang?? Bukan u nie yg mainkan org ke? Aku pernah dengar cite yg u siap bersetubuh dgn dato halim lt wad dia. Dan kau yg hantar sihir kt nurse halimah sbb dia saksi perbuatan terkutuk kau. Info semua, shuadah nie mcm perempuan murahan kt hospital selayang. Habis semua patient yg kaya dia nk try sampai jual badan.

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.