Gangguan Rumah Baru di Pasir Gudang Johor

Assalammualaikum , nak cerita satu kisah yg terjadi pada diri saya sendiri . Cerita ni masa saya baru berpindah rumah di Pasir Gudang Johor . Dengar dari mulut org lama kawasan fasa rumah baru saya nih hutan , kelapa sawit. So lepas je habis SPM saya berpindah ke tempat tuh di Pasir Gudang .

Rumah tuh teres 2tingkat . Ada 3 bilik di tingkat atas . Saya ada 3adik beradik . Akak sulung saya tido bilik belakang dan saya tidu bilik tgh , adik pulak tido dgn ibu abah di master room, bilik akak nih boleh nmpk tangga, so nk turun ke tangga tuh mesti lalu bilik akak . Senang cite tangga berhadapan bilik kakak lah .

Tetiba esok pagi kakak bgun je terus tanya abah “abah malam tadi tahan adik nk turun tangga ke ? Adik terjaga ke malam tadi?” Abah terus kata “mana ada , abah tido je adik pun tido je” . Pastuh akak kata “yeke sbb nmpk abah tahan adik nk turun tangga” pastuh abah kata mungkin akak mimpi . Saya pun diam je lah . Sbb taknak pikir apa apa sbb saya ni penakut sgt sgt .

Malam ke 2 tido di situ , malam tuh saya takbole tido . Tetiba saya dengar dekat dapur bunyik bising sgt macam ada org tgh masak . Pastuh saya dengar bunyik orang tengah berkemas . Saya terus paksa mata ni tido .

Malam ke-3 saya tido , saya dengar bunyik mcm kuku main kat besi tangga . Pastuh saya dengar ada melompat lompat kat tangga sbb tangga saya kayu . Saya pejam mata paksa tido tapi bunyik tuh makin kuat . Saya terus lari ke bilik ibu . Ibu kata kenapa saya jawab esok je saya cerita .

Esok kan harinya saya cerita kat ibu , ibu kata sebelum tido selawat baca doa tido kaki jgn lupa basuh . Wudhuk jgn lupa ambik .

So malam ke4 saya buat semua pesan ibu , saya tido tetiba saya bangun . Atas bilik saya ada tingkap kecik . Saya dengar dari tingkap tu ada org main baling batu . Banyak kali . Saya pun terus ke bilik ibu , tido dengan ibu .

Malam ke-5 saya nk tido , kali ni saya kene kacau kaw kawwww punya . Pintu bilik saya terbuka , saya terjaga dari tido saya tgok jam pukul 2am tetiba saya dengar kat luar ada suara org ketawa . Yg pasti tuh bukan ketawa dari family saya . Saya diam je lepas tuh tetiba dia campak batu masuk dlm bilik saya . Masa tuh jantung saya laju gila . Terus saya menjerit panggil ibu . Terus satu rumah terang sbb saya ketakutan .

Keesokkan harinya adik saya demam , demam panas . Dia meracau racau . Dia baring di ruangtamu , tetiba dengan mata tertutup dia bangun ckp “bukak pintu ada budak yg keluar” dia tunjuk pintu dapur .

Ibu pun terus bukak pastuh adik terus baring . Bila adik jaga je ibu tanya kat dia nape dia kata mcm tuh , adik jawab kat dlm rumah ada budak kecik ajak dia main tapi tadi dia nak dekat dkt adik takbole sebab ibu tgh baca alquran sebelah adik tuh yg dia suruh bukak pintu .

Esok pagi ibu berjumpa dgn ustaz suruh tgok kan rumah . Ustaz datang azan kan rumah tuh . Setiap penjuru rumah ustaz tuh azan . Malam tuh ustaz dtg balik sbb nak jirus keliling dalam rumah dgn air . Ustaz habis jirus dlm pukul 10 lebih malam gitu . Habis rumah penuh dengan air .

Malam tuh saya tido dengan aman takde gangguan . Tapi keesokkan harinya kami pelik , rumah kami yg penuh dgn air tuh kering . Sgt sgt kering takde basah langsung . Carpet yg kene air pun bole keringg . Takde kesan basah langsung .

Selapas tuh , alhamdulilah takde gangguan lagi , ada pun cuma terdengar bunyik kat tingkat tapi tak kerap mcm dulu .
Terima kasih sbb membaca 🙂

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *