Kerana Cerita Fiksyen Shasha

salam…..

Ni cerita yang entah keberapa kali aku hantar. Tapi admin tetap taknak approve. Kali ni tolong approve ye min. sian aku nak sangat cerita dipubliskan. Mungkin tak seram kot or tak menarik kah. Sorry min aku bukan pandai nak mengarang. Aku tak pandai nak bagi ayat bunga2 min. aku tulis mana yang aku tahu yang pasti berdasarkan kisah benar min.
Jom baca……………………………………………..!

Pada setiap malam sebelum tidur aku akan pasti baca dulu page FS ni. Makin lama makin best dan seram cerita. Imaginasi aku pun terbuai sampai kekadang aku rasa aku berada dalam cerita yang ditulis oleh penulis setia FS.

Mata dah tak tahan, aku pun tidurkan diri. Terbuai dengan mimpi indah. Jam pukul 03.00am aku terbangun dengar bunyi bising kat tingkat bawah. Aku pergi tenguk takut kalau2 ada pencuri, aku pasang lampu kat bahagian tangga biar terang sikit (aku ni rabun).

Sampai kat tingkat bawah takda apa pun, tadi bukan main bising macam ada pesta muda mudi. Aku nak naik atas balik baru sampai anak tangga yang ke 4 dari 12 anak tangga aku terdengar bunyi pinggan manguk bahagian dapur pecah berderai. Aku cepat2 pergi tenguk , pasang lampu apa yang aku lihat masa tu adalah kucing kesayangan aku terjerat tali then tergantung kat kipas siling dengan keadaan mata terkeluar sebelah perut terburai dan paling ngeri kepala dia patah kebelakang. Aku jerit kuat2 sampai makyah bangun tanya kenapa dorang pu terkejut. Dini hari tu juga aku kebumikan kucing kesayangan.

Lepas kebumikan kucing aku sambung balik baca cerita tadi tu, “aku takut kalau bayang2 itu terus menerus mengajar” sampai part ni aku terhenti seolah2 ada satu bayang2 sedang memerhati aku dari celah almari berkaca tepi katil.

Aku tepis perasaan tu, terus sambung baca lagi, “bayangan itu seolah2 memandang aku” yes! Aku prasan yang bayangan tadi pandang aku. Aku rasa bulu roma dah mula naik. Aku stop baca pura2 tidur then teringat pulak yang kisah nenek atas almari. Mata aku terus pergi almari “katil satu dah tidur, katil dua dah tidur dan katil 3 pura2 tidur”.Aku terus tutup muka, takut kalau2 benda tu terjadi kat aku pulak.

Pagi tu aku turun breakfast ngan family macam biasa, tapi pelik kucing aku ada kat bawah tempat dia selalu tunggu. Eh bukankah semalam dia m**i. Aku pergi belakang tempat aku kuburkan kucing tu takda pulak kubur. Ahh sudah aku mimpi atau reality???Malam tadi aku betul2 kuburkan kucing tu!!!
Petang tu ada waktu, aku sambung baca balik cerita tadi tu, aku baca diluar rumah. Duduk area garden mak aku, sana sejuk ada bunga sunyi best tempat tenangkan fikiran. “aku berdiri depan rumah dan memandang keatas, aku nampak ada orang sedang mengintai aku” automatic mata aku pandang atas bahagian balkoni bilik mak aku. Yes aku nampak macam ada orang sedang intai aku baca. Rupa tak berapa jelas nak kata adik aku mana ada adik, nak kata kakak, kakak aku tak pernah guna dress putih nak kata mak aku pulak takan lah sebab dia awal lagi dah pergi jalan.

Aku tak peduli terus baca page FS tu lagi, “bunyi seperti pelik tapi itulah kenyataan yang DIA sebenarnya wujud!” sampai part ni aku taknak dah baca. Aku stop aku scroll cerita lain. Rasa macam benda tu ada di sekeliling aku.

Terima kasih admin. Sampai sini cerita aku. Aku berharap min dapat publiskan cerita ni. Mana tahu cerita ni aku hantar kali terakhir. Lepas ni aku dah tak hantar lagi sebab aku taknak “DIA” ikut aku. “DIA” yang ada dicerita ini.
Salam min.

hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

Ika natasha

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 1 Average: 5]

33 thoughts on “Kerana Cerita Fiksyen Shasha”

  1. Aku slalu baca FS ni waktu pagi je kat opis,,baca 1 citer sblm mula keje dan 1 citer lagi waktu lunch,,, masuk ptg aku malas nk baca sbb aku slalu stay kat opis smpi pkl 8….kang dok sorang2 mcm2 lak aku pikirr,,, meremang weiii …

    Reply
  2. dulu addicted dgn cerita FS,sslu baca dekat office sblm start keje pagi2
    tp bila sllu baca kena kacau masuk dlm mmpi smpai meracau2, almost hari2 rase meremang kat mana2 je macam ade org dduk sblah. pastu stop baca FS utk smntara waktu

    Reply
  3. Aku biasanya seminggu 3-4 kali baca. Aku pun sllu baca dri pukul 12 smpai pukul 4-5 pagi. Baca kisah lama²… Tkde ape yg jdi… Mungkin sbb aku tk trlampau fikirkn bnde gni.

    Reply
  4. Kalau terbawa2 mmg la jadi gitu.
    Ambik kisah di FS ni untuk beringat dan jadikan teladan..jgn terikut rasa takut..menatang tu tau kalau kita takut sgt..lagi dia suka kacau

    Reply
  5. Yeahhh… dulu aku pun addicted juga baca fs.. sgt taksub.. 1 mlm kdg 5~10 cerita aku balun.. (mcm sekarang dh pukul 3am aku masih meneruskn pembacaan.. haha) smpi 1 hari aku terbaca ada sorg penulis fs ni ckp ayat lbh kurang cmni la “bila kita baca atau bercerita ttg diorg, sbnrnya diorg pun tumpang sekaki”.. haaa sejak tu terus aku kurangkn baca fs.. baca pun dah sgt jarang.. kdg 2 minggu br baca 2~3 cerita.. email pun dh lbh 1200+- cerita blm buka.. sbb aku takut aku terbawa² dlm reality.. haaa

    Reply
  6. la…aq hari2 baca FS start dr kol 9 malam ke 4 pagi…alhamdulillah xde pape…mohon dijauhkan la dan xde pape benda berlaku

    Reply
    • Haha…ko kalo nak membongak pun agak2 la setiap hari baca dr 9pm ke 4am…

      Budak kecik ko boleh la tipu…
      Puiii

      Reply
  7. bkan nk kata ape la sejak intern aku baru start berjinak ngan FS ni sbb dulu mase bljar x bace dok hostel dlm utan laak takot…tp aku bace time office je balik aku xbace pon tp sejak dua menjak ni klau tido msti trjaga dlm kol3-5 pg mcm ade org kejutkn tp xde gangguan ape la , aku lak jenis kuat imaginasinye ..aku ckp mak aku aku slalu jage , dye ckp Dia (Allah) mintak aku solat tahajud laa tu tetiba trsntap huk huk..

    Reply
    • iols pun sama.. tsedar jam 3 pagi tepat ok…

      byk mingu jgk tsedar secara automatik. then pakat2 kata, tu tanda Allah gerakkan ak untuk tahajud..

      Reply
  8. Betul la mainan setan ni..dalam 3 hari ni dah lebih 100 fiksyen shasha aku baca..rasa lain je ketakutan tu wlaupun bulan puasa..tidur pun tak berani tutup lampu dah..aiyoo perasaan betullah!

    Reply
  9. Aku baca FS malam2 tak pernah lagi face benda2 mcm ni.. Hati kena kuat kot..
    kalau hati kecil kuat benda2 tu takkan mampu untuk mempengaruhi kita..
    Jangan ambil serius cerita2 dalam ni.. event drng claim cerita tu adalah benar.. kau baca je as fiksyen..

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.