Memori Berhantu Sewaktu Berpindah Ke Kuarters di Pahang

Assalamualaikum..admin Fs dan pembaca setia Fs..aku nak kongsikan sikit kisah aku diganggu makhluk2 ghaib ni..thanks admin approve kisah aku ni..

Kisah ni bermula waktu aku dan family berpindah ke satu daerah di Pahang coz ayah aku ni polis..kuarters polis tmpat kami tggl ni agak lama jgkla..kuarters ni berhadapan dgn rumah setinggan lama da ada satu pokok besar yg ikut citernya jd tmpt tggl cik lang..sebelum ni ada jer usaha nak tebang pokok tu tapi tak berjaya..sape2 yg cuba nak tebg pokok tu,sebaik saja diorg pnjat pokok tu biasanya akn jd hilang arah,pndangan jd kosong dan lupa ingatan sekejap..Ada jugak y jatuh dan pengsan.Akhirnya pokok besar tu dibiarkan saja kat ctu..tp aku bukan nak citer sal pokok ni..ni kisah y terjadi dlm rumah aku..
Waktu ni aku baru jer nak solat asar.So,aku pun bentangla sejadah sebelah almari pakaian y mna pintu almari ni jenis y ada lubg2 halus..rakaat 1&2 tu aku solat mcm biasa smpaila aku nk msuk rakaat ke3,aku rasa mcm ada something tgh perhatikan aku.
Aku bru umur 8 thun,solat pun kusyuk xkusyuk jelah..hehe..waktu aku nk ruku’ tu..aku jeling sikit kat pntu almari..jantung aku terus berdebar bla aku nmpak 1 makhluk tgh dudk mencangkung smbil perhatikan aku..klu korg nak thu w/pun almari tu ada lubang2 halus..kita y kat luar ni xkan blh nmpak pun brg2 dlm almari tu tp y peliknya aku nmpak clear makhluk tu tau..makhluk ni rupanya macm nenek tua,muka cengkung tgh perhatikan aku dgn pndangan y bengis..
Aku rasa nak lari tp aku belum selesai solat..

so aku pun cepat2 sujud..kali ni aku sujud lama,dlm hati berharap y makhluk tu akn hilang tapi bla aku bgn jer bnda tu still ada lg perhatikan gerak geri aku..Aku pun cpt2 la selesaikn rakaat akhir.Yg plg suspen bla aku bg salam pertama,korg bygkan la makhluk tu terus cerlungkan matanya kat aku.Aku memg rasa mcm dia dekat sgt dah dgn muka aku..sebabkan aku terkejut y amat,xsempat salam ke2,aku dah lari keluar dr blik..

semggu kemdian baru la aku citer hal ni kat ayah aku..ayah aku cuma ckp y benda tu sje jer nak ggu mnsia,nk sesatkan umat nabi..aku pun iyekan jelah..huhu..
Tapi smpaikan skrg aku ingt muka nenek tua tu..kdg2 bla nak solat,aku jd risau jgak kot2 nenek tua tu munculkan diri lg..betul la apa y ayah aku ckap tu dia memang nk ggu n sesatkan umat nabi sbbnya bla aku teringtkan bnd tu..cnfirm2 la solat aku pun jd xkusyuk kan..seolah2 mcm kta ni.lg takutkn dia dr Allah..hihi tp kalau dh tiba2 nmpak rupa y menakutkan mcm tu,sape tak gerun kan..
Cerita ke2 aku ni berlaku wktu aku dan kawan aku ambik keputusan nak dudk kat hostel seklh.Disebbkn sek.men aku ni agak jauh dr rumah dan ayah aku xsempat nk hntr dan ambik aku dr sek.

Jadi kami pun setuju tggl di hostel..waktu ni aku tgkatn 2..masa aku tgkatn 1,aku tmpang jiran utk ulangalik ke sek.tapi sebb dia ada ank kecik jd dia pun dh xblh lg nk hntar kami ke sek.mcm biasa..knalah duduk hostel.
Dekat hostel,aku ada geng aku sndiri..lima org semuanya..utk pgthuan korg hostel ni bru sja siap n kami antara 1st batch y rasmikan hostel tu..peraturan pun longgar lg..aku ngn geng2 aku dpt dorm yg berasingan kcuali kawan aku Z dan W..diorg dpt sama dorm .katil sebelah2..so,mlm2 dorm diorg jd tmpt lepak kami.Aku memg xpernah tidur dlm dorm aku..
Satu malam,kami berempat kcuali kawan aku A berkumpul la dekat blik Z dan W ni mcm biasa..kitorang rapat2kan la katil..duk katil kawan aku ni menghadap tgkap,jadi boleh nmpak la balkoni luar n balkoni aras 3..kami di aras 2..malam tu,kami ni decide nk tidur lambat..smbil duk bercerita,xperasan plak terover excited..smpai duk gelak2 xingat org lain dlm dorm tu..tiba2,kakak senior mencelah “korang ni xnak tido lg ke..lewat dh ni..klu xnk tdo lg..diam2 ckit..org lain nk tdo..karang ada plak y mnumpang geng korang tu.”

 

lepas jer senior tu tegur dan dia smbg tido blik,kitorg diam skjp smbil thn2 gelak.xambil pduli lgsg dgn teguran senior..xlama kmdian kitorg mbg bbual blik..
Aku ni ubah posisi,duduk hadap tingkap..mata aku ni tiba2 jer rasa nak pndang balkoni aras 3 sbb aku rasa mcm ada sesuatu tgh bgerak..tp bla aku tgk xada apa2 pun..so,aku pun smbg berbual blik w/pun dh mula rasa xsedp hati..xlama kmdian,aku pndang lg balkoni aras 3..berderau jntung aku bla nmpak makhluk berpkaian putih melintas perlahn2 smbil pndang aku..mata bulat sambil tersenyum sinis..aku terus ajak kawan2 aku tido.
Time tu W perasan perubhn wajah aku,dia tnya aku knp..aku terus ckp aku nmpk something kat atas..yg lain2 dh tarik selimut,capai yasin..xlma kmdian aku rasa mcm ada ssuatu y sejuk kat kaki aku..bla aku pndang ke bawah,makhluk tu betul2 berdiri bwh kaki aku..aku blh nmpk jelas wajah makhluk tu tgh pndg aku smbil senyum menyeringai..ahhh..sudh..aku terus peluk kawan aku W..terkejut si W..xlma kmdian kawan aku Z dan F pula tersedar bla kami dgr mcm bnyi skru katil dibuka..dan katil kami digoncang kuat..Allah..waktu tu hanya Tuhan sjela y thu btapa tkutnya kami.mujurla xlma kmdian gguan tsebut hilg..mgkin dia nk tegur kami sbb terlmpau galak sgt mlm tu..huhu..
Byk sbnrnya kisah seram y blku dkt hostel kami..maklumla hostel ni masih baru,waktu awal2 nk bina hostel ni pun mcm2 kisah y jd..sekolah dan hostel kami ni berda diatas bukit dan dibelakangnya hutan.Waktu proses nak bangunkn hostel ni ada kisah y mana ada kontaraktor dr indon nk tebang satu pokok ni..tiba2 jer ada ribut kuat melanda..apalagi dia dan pekerja2 lain terus lari tinggalkn tapak hostel ni..

tapi yang peliknya bila diorang sampai jer kat kantin sekolah..tak ada pun ribut kat situ..semuanya dalam keadaan tenang.Dari situ diorang terpikir maybe ada sesuatu y menghuni pokok tu dan dia marah bla diorg nk musnahkn tmpal tggl dia..xmustahil bnda y menggu kami ni makhluk2 y selama ini tggl dikawasan hostel dan sekolh kami..
Seterusnya,masih kisah di hostel kami..beberapa hari lepas kjadian teguran dr makhuk berpakaian putih tu..aku dan kawan aku F bercadang nak tidur di dorm si F ni plak..tp y ktorg xthu rupa2nya dorm si F ni lg keras..bdk2 blik ni memg dh biasa kna kacau..dorm si F ni plak memg agk gelap sebb dorm ni berada di bahagian hujg dan agak tersorok..si F ni xthu sbb biasa kitorg memg tdur dkt dorm si W jer..
Malam tu hujan lebat,siap ada guruh lg..memg agak seram la dgn gelapnyer dorm si F ni…klu ada cahaya pun,cahaya dr kilat tu jer..katil si F ni ni kat bhgn tgkap gk..tp bhgn luar tu terlindung ngn dinding tangga..xlama kmdian waktu guruh tu berbnyi , si F ni tiba2 jer pgg tgn aku..aku boleh rasa sejuknya tangan si F ni..aku tnya la knpa..tp si F ni xjawab..dia just surh aku pejam mata..so,aku pun ikutkan jelah sbb aku rasa mengntuk jgk.
Esknya kecoh dlam bilik tu..bla ada roomate si F jmpa byk rambut pnjang berterabur kat lantai bawah katil dia ni..dekat sebelah bntal dia pun ada..klu korg nk thu rmbut tu memg pnjg sgt2,bergumpal2…sedgkn bdk tu rambut pendek,kerintg..kawan sebelh pun rambut sakat bahu jer..rupanya malam tu si F ada nmpak kepala bnda tu duk bergayut kat sebelah katil bdk ni..si F ni bgtau dia just nampak kepala jer..n muka makhluk tu sgt la buruk smpai dia xsggup nk tgk2 lma2..mujurla aku xnmpak..serik kot..aku pun tggal xlama gak kat hostel coz ayah aku ditukarkan ke kelantan plak..kiranya aku tggl kat hostel tu dlm bbrp bulan jer..
Itulah antara kisah aku yg aku nak share setakat hari ni…ada mood aku nk kongsi kisah lain plak..thanks admin sdiakn ruang kongsi kisah seram ni..

::Hantar kisah anda di fiksyenshasha.com/submit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *