27072011486

Misteri Percutian di Cameron

Salam. Aku nak kongsi pengalaman seram yang berlaku sewaktu aku dan mak saudara aku pergi bercuti kat Cameron.

Kami menyewa sebuah apartment di tingkat 3. Bila dalam pukul 6 macam tu kami b jujuersembang dekat balkoni. Sewaktu rancak berborak, kami terkejut sebab pintu bilik tiba² tertutup sendiri sedang kan tak ada orang atau pun angin waktu tu.Kami terus tutup pintu dan masuk rumah.

Malam tu pulak, waktu aku dengan Mak saudara aku tengah tengok TV kami terdengar suara perempuan menangis dari luar balkoni. Kami terus mute kan TV dan semakin lama suara tangisan tu semakin kuat dan mendayu-dayu.Aku yang takut terus menangis dan duduk di atas sofa. Mak saudara aku memberanikan diri untuk menjenguk ke luar balkoni. Dalam 2/3 minit macam tu dia masuk dan muka dia cuak sangat. Aku dah syak ada benda yang dia nampak. Tapi aku diam buat tak tahu ja.Aku pasang TV channel keislaman dan kami kurang takut sedikit.

Then, Mak saudara aku dah tidur tapi aku tak mengantuk so aku main fon sambil makan keropok. Sewaktu aku nak ambik keropok tu aku terpegang satu “benda” yang keras dan melekit. Aku terus tarik tangan aku tapi tangan aku ditarik “benda” tu. Aku terus memandang ke arah tangan aku dan aku terus menjerit sekuat hati. Rupanya yang tarik tangan aku tu seorang perempuan dengan baju yang berdarah dan muka pecah sebelah. Kulit nya hitam dan bernanah. Aku menangis dan aku hanya menyebut Allah berulang kali tapi “benda” tu cuma mengilai dan mendengus nafas marah kat aku. Mungkin dia panas. So aku cuba nak baca surah 3 qul tapi tangannya menutup mulut aku dengan kuat. Aku menggelumpur nak lepas kan diri. Aku terlepas and aku terus lari ke bilik Mak saudara aku. Jantung aku bagai nak tercabut bila aku nampak “benda” tadi tu tengah terapung di atas siling. Aku tak tahu nak buat apa so aku baca surah al ikhlas. ALLHAMDULILAH, benda tu hilang. Aku pun Gerak Mak saudara aku tapi aku terkejut rupanya yang tu bukan Mak saudara aku tapi “benda” tadi tu. Aku pengsan. Tiba² aku terjaga sebab Mak saudara aku Gerak aku. Aku terus peluk dia dan cerita semua nya. Dia bagitahu tadi dia tak tidur tapi dia mandi. Kami tidur dengan alunan ayat al-Quran sebagai pendinding. ALLHAMDULILAH tak ada apa yang berlaku Selepas itu.

Esok nya kami pindah ke apartment yang lain tapi sekitar kawasan tu jugak. Aku ingatkan dah selamat. Rupanya kat sana pun sama. Tapi kali ni lain. Waktu aku tengah makan dengan Mak saudara aku pintu rumah diketuk. Bila aku bukak aku bagai nak pengsan. Aku nampak yang ketuk tu seorang lelaki yang tak ada kaki dan tangan muka dia buruk gila. Aku baru tahu dia ketuk guna kepala sebab tu kat pintu ada kesan darah yang dekat kepala dia tu. Aku hempap pintu tapi aku baca bismilah.

Aku terus sambung makan dan hiraukan benda tu. Mak saudara aku tanya apa yang jadi tapi aku tak cerita. Baru ja aku nak suap nasik dalam mulut pintu diketuk dan benda tu cakap.”huuuuuuuu……… Bukak lah pintu……. Tolong aku!!!!!!!……”.Aku memang takut sampai rasa macam nak tercabut jantung pun ada. Mak saudara aku yang ketakutan terus baling pinggang dia kat pintu sambil marah benda tu supaya tak kacau kami dah. Then, tiba tiba suasana jadi sunyi macam kat kubur pun ada. Aku tidur dengan Mak saudara aku malam tu.

Pagi² lagi kami pergi balik ke rumah kami. ALLHAMDULILAH tak ada gangguan Selepas itu.

::Hantar kisah anda di fiksyenshasha.com/submit

2 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *