Penjagaku Puteri Bahagian 2

Assalamualaikum..
Sambungan kisah “penjagaku puteri”

Izinkan saya perbetulan sedikit salah faham di dalam penulisan saya sebelum ini,
Saya ada bagitahu yang setiap keturunan akan ada seorang yang “mandul”tidak ada zuriat, yang penyebab makan janin bukan puteri pendamping tetapi ada jin keturunan yang telah dibuat perjanjian oleh nenek moyang terdahulu, waktu saya jumpa hamba Allah yang ubati saya, hamba Allah sentuh perut saya dan dia bagitahu ada perjanjian nenek moyang dahulu, pertukaran janin dengan kemewahan, sudah 3x bayi saya keguguran..

Hamba Allah bercakap dengan jin tersebut dan jin asalnya tak nak tinggalkn tubuh saya sebab ada perjanjian dengan nenek moyang dahulu, tapi hamba Allah cakap “kau janji dengan nenek moyang bukan dengan empunya diri,

Apa yg sy dengar hamba Allah bercakap dengan makhluk tersebut, dan makhluk tersebut mintak ayam panggang pulut kuning sebagai pertukaran tapi hamba Allah tersebut tidak melayan dan dengan ayat ruqyah dia usir makhluk tersebut, cuma dia mintak asya campak buah limau dekat sungai yang air mengalir deras..
Hamba Allah cakap dia hanya boleh buang yang dekat badan saya jer sebab saya datang berjumpa dia..
Yang dekat keturunan sebelum saya dia tak dapat buang..

Yang puteri atau pendamping ni hamba Allah cakap, dia nak kepada zikir dan ilmu agama sebab atas diri saya ada semua tu. atas sifat saya dia suka, kalau saya anggap puteri jin maka jin la jadinya,
kalau saya anggap itu ilmu kurniaan dari Allah maka baiklah jadinya.. (part ni saya pun dalam kebingungan untuk fikir, cuma saya fikir ni semua kehendak Allah, semua ni rahsia Allah)
Sy pn kurang faham cuma saya memang perkuatkan diri degan ilmu agama.
sebab hamba Allah itu cakap kena selalu ingat Allah, kalau nampk apa-apa terus sebuat “Allahuakbar”sebab saya hijab kadang-kadang terbuka, ye saya boleh nampak siapa yang ada saka, saya boleh nampak siapa yang pergi jumpa bomoh utk tundukakn suami, saya boleh rasa semua tu.
kalau pergi makan dekat kedai dan kedai itu ada pelaris iblis, balik rumah saya akan terus sakit dekat perut seperti kena cucuk dan angin keluar, bila suami urut tapak kaki dan baca ayat kursi semua makanan yang saya makan tadi akan muntah keluar semua..
semua itu terjadi selepas saya jatuh lembik dekat ofis dan bila family bawa pergi jumpa Allah, dan hamba Allah sentuh badan saya sambil ruqyah, hamba Allah cakap “ilmu Allah nak masuk dlm badan”..

Pasir yang ada dekat meja saya dekat ofis adalah santau jawa, ada hamba Allah hantar nak bagi saya gila kan dia tapi tak dapat masuk sepenuhnya badan saya sebab saya ada pendamping yang digelar puteri kiambang merah,
tiba masanya saya akan terima full ilmu dan waktu umur saya 15tahun, dia pernah datang nak perkenalkn diri,
tapi diri saya lemah, saya jadi histeria bila nampak dia buat pertama kali
,(semua ni hamba Allah yang cakap tapi sebenarnya puteri yang cakap melalui hamba Allah sebab bahasa dahulu kala masa dia bercakap,
dia cerita semuanya dan cerita yang dia bagitahu memang saya alami,..sukar saya nak fikir sebab apa yang dia cakap memang saya alami)

Hanya sekali saya nmpk dia/puteri tapi saya dah lupa rupa cuma yang masih ada dalam ingatan saya seorang perempuan cantik berbaju putih dan seorang tua berkopiah merah tangan silang belakang waktu berjalan (yang ni wali Allah) tapi saya tak tau siapa,cuma hamba Allah cakap wali Allah dan yang baik-baik nak datang pada saya..
Bila saya mimpi ke alam sana saya hanya dengar suara manusia saja tapi tak nampak tubuh badan manusia..

Masa hamba Allah berubat, saya cakap boleh tak saya tak nak benda ni, saya tak nak ilmu ni..
tapi tiba-tapi hamba Allah bercakap bahasa seperti bahasa istana, sungguh beradab cara percakapan, cantik molek bahasanya.
Tiba-tiba saya rasa seperti saya bercakap dengan ahli keluarga yang amat saya sayangi, sangat rapat tapi tak tau siapa, tapi kata-katanya amat tersentuh hati saya, waktu tu automatik saya menangis teresak esak seperti budak kecil..
Saya sendiri pun tak tahu kenapa dan bengong dengan situasi itu..

Hamba Allah itu cakap, saya mulut kena jaga sebab mulut masin, ada waktunya saya cakap benda akan jadi dengan kuasa Allah..
Dia juga cakap nanti lepas solat usap-usap perut cakap/doa mintak Allah percepatkan urusan zuriat, kena masa mulut masin dapat berkat katanya.

Yaa memang pernah saya terasa hati dengan kawan saya dan saya cakap kalau dia aniayai saya biar excident.
Dan kuasa Allah dia betul-betul excident dan tinggal parut di kening ..
saya tahu bila kawan cerita dekat saya, tapi saya diam dan tak cakap pun yang masa dia aniayai saya dan saya terasa hati dengannya saya ada cakap biar dia excidend..
Tapi sy fikir mungkin hanya secara kebetulan sahaja kot. Mana mungkin kata-kata saya penyebab dia excident, semua itu sudah tertulis di loh mahfuz lagi..

Ada satu peristiwa yg terjadi di mana kwn ofis gatal seluruh badan, tiba waktu nk masuk magrib badan dia gatal-gatal, tak dapat tidur malam.
Dia sudah jumpa doctor dan dah letak ubat tapi tak sembuh..
Satu malam dia wasap sy mintak saya buatkn air penawar untuk dia,
saya terkejut sambil fikir
“ish mengarutla dia ni, ada ke suruh aku buat air penawar ingt aku tok bomoh”
Saya abaikn je malas nk layan,
dah gatal pergila klinik dalam hati saya cakap..
tapi lepas saya solat isyak dia wasap lagi mintk tolong, katanya sungguh-sungguh ni tak gurau, tolongla buatkn air..
Saya tetiba rasa kesian tapi berbelah bagi..
suami cakap buat jela letak air dekat depan cam ayg buat air bacaan yasin, kesian dia..
Saya pn tarik nafas dan niat pada Allah nak tolong kawan saya,
saya mulakn dengan solat taubat, solat hajat, dan saya baca yasin, baca almulk, baca surah-surah ruqyah surah nabi sulaiman
,air mineral satu botol saya letak depan sejadah tmpat saya solat dan mengaji..

Esoknya saya bagi air dekat kawan saya,dan malam nya kawan saya wasap cakap thank sebab gatal dia dah hilang dan dia dpt tidur lena..

Saya tanya macam mana dia boleh terfikir suruh saya buatkn air utk dia,
dia cakap tak tau tapi masa dia gatal fikiran dia teringat dekat saya sebab tu la dia terus mintak saya buatkn air penawar,
dia juga cakap masa saya jatuh lembik dekat ofis dia rasa cam saya ada sesuatu  sebab dia pun tengok pasir pantai kenapa hanya tempat saya jer ada dan dia tengok dekat cctv dengan kawan-kawan lain,
pasir lalu ikut cctv dgn angin terus ke meja saya, datang dengan angin tapi takde hujan upn waktu tu, dia cakap saya ada penahan diri dia rasa sebab cara pasir datang macam santau tapi saya boleh bertahan..
Saya terpinga kejap tapi dlm hati cepat-cepat istighfar dan cakap ni semua kuasa Allah, Allahuakbar..

Sampai sini dulu sambungan saya ye..dua minggu lagi saya ada apoitmnt untuk berubat dengan seorang ustaz.. saya masih mencari jawapan di sebalik smua ini lagi..
Doakan saya temui jawapan yang benar..aamiinn

Hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit

NAA

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 1 Average: 5]

6 thoughts on “Penjagaku Puteri Bahagian 2”

    • Disebabkan sis cakap pendamping sis ‘puteri’ saya teringat tentang puteri nur. Katanya satu-satunya manusia kacuk bunian dan boleh merawat. Saya x pernah la gi merawat ke apa. Tapi kalau sis nak cuba tahu asal usul ‘puteri’ tu mungkin boleh pergi merawat dengan dia. Sis try search puteri nur mana tahu dapat no phone dia nak merawat. Apa-apa pun semua yang berlaku ada hikmah dan berlaku atas kehendak-NYa.

      Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.