Siapa atas katil?

Assalammualaikum , okay nak cerita tentang bilik kiteorang ni tapi ni memang pengalaman first. Benda tu tak tunjukkan diri tapi dia cuma ‘mengusik’ kiteorang. Roomate sy ni dia boleh nampak segala benda ‘halus’ tu, kiranya macam hijab dia dah terbuka la tapi dia kata dia kalau ‘benda’ tu bawa main dia tak layan sangat.

Nama roomate saya tu Aya ( bkn nama sebenar) , malam tu sy dah tidur awal lepastu 2 org lagi roomate pergi bilik sebelah siapkan assignment. So masa tu tinggal aya seorang je yg bangun dalam bilik kiteorang, masa tu dia tengah menghafal surah luqman dan jam masa tu pada pukul 1:30 pagi, tiba-tiba luggage dekat belakang pintu dia jatuh dan semua buku dan barang-barang alat tulis dekat meja dia pun ikut jatuh sedangkan angin kipas pun takde la kuat mana sampai semua tu boleh jatuh.

Masa tu aya dah rasa lain macam dan dia tau ‘benda’ tu memang nak bawa dia ‘main’ tapi dia buat tak kisah je siap boleh kemas balik semua barang-barang tu. Lepastu kali kedua pula, dia sambung balik baca surah tu tapi tiba-tiba pula pintu bergerak macam ada ‘benda’ mainkan lepastu dihentaknya kuat tapi yang peliknya bilik sebelah tak pula dengar 😱 sebab bila dia keluar tanya bilik sebelah ada bunyi bising tak diorang kata takde apa pun. Time ni aya memang takut sangat dah tapi dia still nak teruskan lagi menghafal.

Tapi bila ‘benda’ tu dah keluarkan bunyi cakar-cakar dari tingkap bilik tu memang time tu juga la aya tutup al-quran terus lari pergi bilik sebelah. Dan masa jam 2:47 pagi saya tersedar, lampu bilik memang padam cuma pintu je buka besar , locker kiteorang pun semua memang terbuka besar , saya dengan masih dalam keadaan yang mengantuk pun tutup je buat mcm takde apa2 ,

sy nampak mcm kelibat aya baring atas katil tapi bila saya buka lampu yang ada cuma kain batik aya tu je. *aya pernah bg cerita kadang-kadang benda tu boleh menyamar jadi dia* Masa tu memang tak fikir apa pun.

Tapi memang tipu la kalau bulu roma tak berdiri, keesokannya baru aya bagi cerita semuanya. Bagi saya ni memang seram sebab saya tak pernah duduk asrama, lagi-lagi sekarang ni baru sem 1 kat sini. Apa-apapun , sebelum tidur memang kena baca 3qul dan ayatul kursi supaya jin dan syaitan tidak datang mengganggu. Wallahualam. Terima kasih FS 😊

submit kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *