spirit of the coin

Hai assalam , okay cerita ni masa aku belajar dulu . Aku cerita pasal roomate aku dulu lah ya ? Kami berenam satu bilik tapi aku lebih nak focuskan kat roomate aku yang sorang ni kami tak berapa rapat sebab dia suka menyendiri dan dia ni suka pada hal hal mistik , kadang kadang dia bergurau dia cakap “weh ada hantu tu sebelah kau , ada hantu tadi aku nampak tidur dengan kau ” haihh aku ni penakut tapi agak kuat semangat juga sebab kalau aku dengar apa apa suara yang seram aku buat bodoh je padahal tuhan jelah tahu apa yag aku rasakan…….. nak terkencing oi haha .

Okay sambung , yang suka hal mistik ni nama dia Fie , takda angin takda ribut tiba tiba dia ajak kami main spirit of the coin . Untuk pengetahuan korang nak main game ni kene menggunakan syiling lama (tu yang si Fie ni bagitahu la ) . Fie ni ada syiling lama dia kata syiling tu atuk dia yang bagi suruh simpan taktahu lah apa kegunaan . Roomate aku yang 3 orang tu memang ngam dengan dia dan diorang pun setuju untuk join permainan mistik tu.

Aku ? macam biasa, aku taknak cari hal, hantu tak kacau kita , kita pula nak cari dia . Sebenarnya , aku dah marah si Fie ni, siap sampai bergaduh dengan dia sebab dia ni agak gangster sikit berbanding aku yang kecik molek….. Jadi aku malas nak panjangkan cerita lantak lah dia nak buat apa pun , malam tu kami berenam dalam bilik , 3 orang termasuk Fie main spirit .

Aku dan lagi sorang kawan tak join, kami tengok je… yelah dalam bilik yang sama juga kan . Walaupun tak join masa tu, tapi seakan aku dan kawan lagi seorang join permainan mistik si Fie ni. Apa tak nya dalam bilik yang sama juga kan.

Okay masa diaorang baca mantera hahaha mantera yang tulah spirit ii of the coin datang lahh tu . Macam tulah diaorang baca ,Fie ni pun cakap “kalau betul kau ada tunjukkan lah , jatuhkan lah apa apa barang untuk kami tahu kau ada “. Jeng jeng jengg paip air pun terbuka gaiss.. Aku da seram sejuk sebenarnya masa tu . Lepas paip yang terbuka sendiri ,garfu yang elok elok dalam bekas pula jatuh sendiri. Padahal masa tu memang takda orang lain lagi sebab rasanya semua tertumpuh dengan permainan mistik tu.

Bila dioarang dah tau benda tu memang ada , diorang pun mulakan permainan (yang aku tau jangan sampai syiling tu terlepas dari jari kita ) masa tu aku lupa apa yang Fie ni nak tanya , coin tu bergerak laju dannnnn salah seorang dari mereka terlepas coin tu . Masa tu aku da macam tak boleh fikir apa dah sebab dia dah terlepas coin tu . Haaaa lepastu jadi lagi teruk aku tak sure ‘benda’ tu marah atau apa tapi yang terlepas coin tu dia macam histeria , dan terus pergi ke tingkat 4 . Sebenarnya tingkat 4 memang lecture suruh elakkan pergi, kenapa tu aku tak tahu lah .

Kiteorang pun kejarlah dia sampai tingkat 4 tapi dia jadi lagi tak boleh dikawal , lagi agressive sampai 2 orang cedera sebab nak handle dia ,dia semakin agreesive , benda tu marah mungkin sebab ganggu dia atau apa aku tak tahu . Dia takda cakap apa apa cuma tenung kami dengan mata yang tajam nak terkencing dah masa tu sebab semua berada di tingkat 4 kejar dia punya pasal . Tingkat 4 tu dah la seram amat macam macam bunyi ada kat situ , boleh pulak benda ni bawa kami ke situ hadui sorang lagi cedera sebab kene cakar, aku pun apa lagi berlari lah panggil warden.

Lepastu warden pula panggil ustaz alhamdulilah lepas ustaz ubatkan dia , dia pengsan dan makin baik . Aku rasa tak seram mana kalau baca sebab tak dialami untuk kami yang mengalami tu Wallahualam . pengajaran kat sini tolonglah jangan sesekali nak seru seru benda yang tak kacau kita , jangan buat pasal sebab ramai dah budak budak hostel atau asrama kalau bosan takda kerja suka cari masalah , kalau bosan tu bawa bawa lah baca quran dik jangan cari penyakit . sJadi tu je ceria naku kali ini, aku harap fiksyen shasha akan publishkan cerita ni.. letih juga aku menaip walaupun tak panjang mana haha ..Terima kasih admin fiksyeshasha da terima kasih untuk semua pembaca..Minta maaf jika ada kesalahan peulisan dalam penceritaan…assalammualaikum .

Hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit

amira

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 3 Average: 3.7]

2 thoughts on “spirit of the coin”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.