Wajah Berubah Muka Lain

Hai semua pembaca FS. Saya dah lama baca cerita2 dlm FS ni. Teringin juga kongsi cerita saya ni. Saya dari Johor. Saya dari kecil lagi selalu mngalami kejadian mistik ni. Nak kata hijab terbuka pun xjuga sbb tak terlampau kerap nmpk. Sbb kan selalu nmpk masa kecil2 , dah besar ni xkesah sgt dah.

Okay saya sbnrnya nk cerita tntang pengalaman wajah saya berubah. Waktu tu saya baru darjah 4. Saya ambil cuti sendiri sbb nk ikut parent saya pergi Sarawak. Diorg ada nak cari barang kraft and perabot utk dijual. Nak di jadikan cerita masa kami melawat satu gudang barang ni, saya terjumpa sorg budak perempuan. Dlm baya2 saya juga kot. Yg pelik nya, bila saya tegur dia, dia langsung xrespond. Pemakaian dia sama je mcm budak biasa. Dia pakai gaun putih dan rambut dia paras atas punggung. Dia berdiri depan satu sangkar burung yg di ukir. Puas saya tnya nama siapa? Umur berapa ? Tapi dia tetap kunci kan mulut dia.

Saya pula bawa lah dia jumpa mama saya. Dia ikut je belakang saya tanpa bunyi. Saya bagitahu mama, saya jumpa kawan. Tapi parent saya buat xendah je. Seolah2 mcm diorg xnmpk budak tu. Sedangkan selalunya kalau org tua nmpk anak bawa kwn mesti lah atleast toleh n tegur. Ni tak, buat xthu je. Owner gudang tu pula pandang saya pelik.

Nak balik tu, saya bagithu budak tu. Saya dah nk balik. Tapi dia tetap juga membisu. Bila saya dh balik johor. Tengah siap2 nak pergi skolah, sambil betul kan tudung, saya terkejut tengok wajah saya sendiri. Muka yg saya tengok di cermin bukan wajah saya. Tapi wajah budak yg saya jumpa di gudang haritu. Mmg serious muka dia. Riak wajah yg sedih. Saya panik, terus lari ke bilik mama. Mama ada dlm bilik air.

Saya suruh mama keluar. Suruh dia tengok wajah saya. Muka saya masih sama mcm budak tu di cermin bilik mama. Mama tak keluar dari bilik air tapi ada bertnya knp. Saya jawab muka saya lain. Tapi dia tetap xkeluar dari billik air. Mungkin sedang buang hajat besar kot. Sebelum sempat mama keluar bilik air, van skolah saya dh smpai. Jadi saya terus ke sekolah. Saya tutup muka saya di sekolah. Kwn baik saya tnya, knp tutup muka ? Saya tarik dia ke bilik air, dah suruh dia tenung muka saya. Dia kata muka saya nmpk terlampau pucat.

Saya pandang lagi cermin di bilik air skolah. Sah wajah budak tu masih ada. Tapi kenapa kwn saya xnmpk muka budak tu tapi hnya nmpk wajah saya pucat. Dalam kelas saya masih sorok kan wajah saya. Wktu rehat saya ke toilet lagi. Alhamdulillah, wajah budak tu dah xde lagi. Saya dh dapat wajah saya balik. Saya ada cerita kan balik kisah ni pada mama dlm tahun ni, tapi mama kata dia langsung xingat.

Sekian saja story saya. Nanti free lagi saya cerita pengalaman saya yg lain pula. 😊
-Natasha-

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *