Kisah Seram Kak Rozi di Pejabat

Hai warga FS, ni pertama kali aku hantar cerita. Seandainya admin siarkan cerita aku ni , aku nak ucap terima kasih dan selamat membaca guys.

Kisah ni sebenarnya tak jadi kat aku, tapi jadi kat supervisor tempat aku kerja ni. Memang sebelum aku mula kerja kat sini aku ada jugak dengar banyak kisah mistik yang jadi kat sini. Tapi selama aku kerja ni aku belum lagi berjumpa dengan perumah tetap tempat kerja aku ni.

Okay supervisor aku ni nama dia Rozi. Kitorang memang kerja 12 jam ,masuk 7 pagi keluar 7 petang. Masa tu kitorang semua dah siap-siap nak balik dah punch card semua dah, cuma kak rozi ni je agak lewat sebab dia nak pastikan semua suis lampu kipas semua tertutup, sebab memang bos dah amanah kan supaya dia check suis lampu kipas semua.

Kak rozi ni pulak memang jenis bendul sikit. Suis lampu semua dalam stor, stor tu pulak lampu dia malap sikit. Masa dia nak pergi kat suis tu dia nampak benda putih tergantung. Punya lah bendul kak rozi ni dia boleh fikir benda tu kertas. Korang boleh brain tak.. dia boleh tenung lama-lama sebab nak pastikan. And korang tau tengah kak rozi tenung tu mnda tu boleh pusing. Kak rozi ni nampak je rupa mnda tu terus menjerit angkat kaki blah la weh. Kitorang yang tengah tunggu dia ni tercengang bila dengar dia menjerit . Kak rozi keluar stor dalam keadaan yang berpeluh-peluh pucat. Bila kitorang tanya kenapa dia cakap tak ada apa-apa .

Esoknya baru lah dia cerita muka benda tu putih tapi tak ada biji mata, mata dia hitam je kulit muka terkoyak mulut macam tak ada bibir hanya lubang hitam. Seram aku dengar cerita kak rozi tu. Mujur lah sepanjang aku kerja ni tak pernah lagi la terserempak dengan entiti yang real ni. Kalau bayangan sekilas tu berlambak dah aku nampak.

Ok ni ada lagi satu cerita. Kat tempat kerja aku ni ada bilik rehat kat tingkat atas. Satu hari kak rozi ni demam dia duduk la dalam bilik rehat. Masa dia tengah mamai tu tiba tiba amir tegur dia. Amir ni salah sorang staf lelaki kat sini. Eah kak rozi tidur, erm nak tidur jugak la pastu terus baring sebelah kak rozi. Kak rozi ni terkejut la cam mana ada orang lain boleh masuk padahal dia kunci pintu. Dalam mamai-mamai tu dia terus bingkas bangun. Gila kau amir tu bukan mahram dia kot. Terdetik jugak cuak dalam hati dia. Bila dia bangun tak ada orang weh. Tapi badan dia terasa macam ada orang sentuh dia. Macam betul je tadi amir baring tepi dia. Dia pon apa lagi pakai tudung ambik bag terus turun bawah. Korang tau bila kak rozi turun je dia nampak amir kat pantri tengah melantak maggi cup. Esoknya kak rozi mc ,dia dah la demam jadi bertambah tambah demam dia.

Yang aku pelik nya kak rozi je selalu kena kacau, kadang-kadang masa kak rozi baring kejap kat bilik rehat dia rasa ada orang main gelang kaki dia kekadang bila dia duduk kat store dia dengar bunyi orang baling kerusi meja kat atas. Yang ni aku pon pernah dengar, memang kuat gila. Time ni aku dah terbayang memang habis perabot kat tingkat atas tu dikerjakan makhluk tu, tapi bila aku naik tak ada apa pon yang terusik. Pandai betul bnda ni buat bunyi eah. Hahaha

Ok tu je cerita aku. Andai ada kesempatan aku ceritakan lagi kisah dan pengalaman aku. Kalau cerita aku ni agak bosan aku minta maaf okay. Assalamualaikum

Hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

Mawar

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 1 Average: 3]

1 thought on “Kisah Seram Kak Rozi di Pejabat”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.