Categories: Kisah Seram

Pengalaman Berhantu di PLKN Sg Bakap

Sy ex pltih di kem plkn sri impian.sepnjg 3bln sy disana,sy a da 2 kisah dan pglman sy dsna…kisah bermula apabila jurulatih wnita bt rallcall utk kami wirawati shja ats sbb nsihat kbrshan dan pjgaan tndas disbbkan kwsan2 tmpat dorm kami dkt dgn hutan.

sy ni trlampau x pcya dgn kish jurulatih kononnya msa jL tgh cci pkaian dea tdgar sumthng di blkg dorm,dan sy sndri bersuara,”pmbohong la cikgu,klw ada,sy nk rsa sndri”..Then after tklimat,cikgu kami pon mytakan ppuan ni must jga kbrshan etc..

sbaik habis sesi taklimat jam 11pm,kmi dberi kbnran utk msuk tdur..sebelom tdur km sprti biasa ke tandas dan sbgainya..jam 11lbih kami msuk merehatkan dri shgga jam 3.30 am sy trsa sprti hndak ke tndas,sy pon kjutkan rkn katil sbelah..rkn sblah temankn sy,sbaik slesai,kmi kluar dri tndas sy trnmpk satu sosok tbuh hitam sdg mncgkung di hdpan kami smbil mcri sisa mknan dlm tong smpah yg bertburan di dpn pntu bilik JL kami dimna jaraknya hya 10meter dri kami .

tp yg pliknya rakan sy lgsung x nmpak..ok,fine..sy trus lari ke dorm tnpa bgtw rkan pneman sy tu..slepas 2,3hri bru sy tnya smda msa teman sy ke tndas tu ade sumthing dpn kita,ade nmpak or tak,dia ckp xde pon..trnyata makhluk halus ni memg tak suka klw kita ni cabar depa….

Kisah ke2 dimna di kem Plkn sri impian…ttpi crita ni x sure admin rsa seram atau x..kisah nya bila 1 mlm,Jurulatih nak buat spotchek dorm secara mgejut..spotchek tu sbb henfon hilg dan nk chek smada dorm kami kemas atau x walaupon masa tidur…

jam mnjukan 11pm dimana ketua dorm mnasihati kami utk mgemas peralatan,celoreng,kasut dan sbgainya..kasut kami mstilah disusun atur dibwah katil dimana bermula kasut selipar,kelas,kasut sukan dan hjung kasut boot..

siap mgemas kami merehatkan diri..kjadian bermula apabila sy sndri terjaga dri mmpi..(sy pon x taw knpa sy boleh tjga sdgkan kwn2 syok diulik mpi)…apabila sy bgun dan sedar,sy melihat dimana kasut kelas dan boot sy ada di hdpan katil sy dimana seolah2 kdudukan kasut sperti sedang dipakai oleh seseorg(kedudukan kasut,kiri depan,kanan belkang,seperti sedang berjlan)..sedangkan sblom tidur sy dh susun rapi ksut2 tersebut dibwah katil..mujur lah masa tu x de round oleh cikgu2 ye la time pon tgh mlm..

slps tgk kasut tu trus sy ssun smula kasut dtempat(bwh katil) smula..jam 5am sy dan kwn2 bgun utk solat dan senaman,sy tya kwan2 ade x kasut depa sama mcm sy,depa ckp tak da plak..persoalannya knp ksut sy jer cm tu??tghmlm plak tuu…sp yg pakai??utk apa??..??

Kongsi kisah anda: fiksyenshasha.com/submit
EditorFs

View Comments

Share
Published by
EditorFs

Recent Posts

Kepala Berguling!

Terima kasih kepada team FS dan jemaah pembaca FS. Kali ini aku nak kongsikan cerita pengalaman salah seorang sahabat aku.....…

5 hours ago

BAWAK BALIK KAWAN

Terima kasih kepada admin sebab publish cerita ni. Cerita ni bukanlah cerita yang terlalu menyeramkan tetapi lebih kepada untuk berkongsi…

15 hours ago

Bayang Hitam Misteri

Assalamualaikum semua. Aku nak kongsikan pengalaman aku sendiri yang bagi aku seram juga bila diingat semula.. Aku perempuan & berumur…

21 hours ago

HANTU JERANGKUNG

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Nama saya Ariana(bukan nama sebenar) dan berumur dalam lingkungan 20-an. Peristiwa ini telah hampir setahun berlalu.…

2 days ago

Silat Pusaka Batin

Assalamualaikum pembaca FS.Aku dikenal sebagai Nia. Seni silat di dalam masyarakat melayu sangat tidak asing lagi. Majoriti orang mlayu tulen…

2 days ago

BELAAN DATUK

Assalamualaikum buat semua pembaca tegar Fiksyen Shasha. Untuk pengetahuan semua ini merupakan penulisan aku yang pertama kali si FS. Tetapi…

2 days ago