Categories: Kisah Seram

Realiti Hijab Terbuka

Assalamualaikum dan salam sejatera kepada pembaca setia fiksyen shasha. Salam perkenalan kepada sesiapa yang tak kenal aku, nama aku Zi. aku ada baca komen yang kisah keluarga aku menarik. Ya memanglah menarik sampai semua tak nak kawan dengan aku. Sesiapa yang ada keturunan pengubat kampung ni tahu lah macam mana. nasib lah dah kahwin.

Baru-baru ni aku ada baca bebenang twitter sorang budak perempuan dia cerita yang dia punya hijab terbuka. Dan mak dia bidan tutup hijab adik dia sebab adik dia nak sambung belajar jauh dari keluarga. Katanya lagi ada 2 jenis orang, A orang yang kuat semangat, B orang yang lemah semangat. Jadi dia ni A adik dia B sebab dia ni perangai pun dah macam setan. Kalau cerita pasal dia kat sini masa bila aku nak cerita pasal aku. Nanti pepandai lah korang cari.

Lepas aku baca cerita tu, aku tak tahu sama ada dia cakap betul atau tipu. Sebab aku ni dulu hijab terbuka dan aku tak sanggup terima anugerah ni. Walaupun aku ni berani (acah je) tapi aku masih tak mampu nak tengok benda ni. Masa umur 15tahun pak lang aku tutupkan hijab. Walaupun dah tak nampak tapi kadang kalau Allah izinkan untuk aku nampak, aku nampak juga lah.

Budak tu kata ada hantu jahat suka cabar dia, kacau-kacau manja macam tu lah. Bila tidur kena cakar, kena himpap, kena jilat bagai. Jika bukan dengan izin Allah benda ni nak jadi, ya dia jadi. Tapi untuk makluman. Manusia lah makhluk Allah SWT yang paling sempurna. Dan kita lah yang ‘dia’ paling takut. Paling dekat ‘dia’ boleh pergi adalah selangkah kaki kita. Itu paling dekat dia berani muncul. Kalau yang dah advance sampai rasuk-rasuk tu dah lain.

Budak tu kata dah biasa nampak tapi hujungnya dia kata nak pergi tandas pun takut. Mungkin pengalaman masing-masing. Buat masa ni aku tak pernah jumpa lagi yang mencabar-cabar. Tapi aku Cuma nampak ‘Jasad’. Oh ya pakej bau ya sistur. Kalau ‘jasad tu cantik, nyaman lah baunya. Kalau ‘jasad’ tu tak berapa nak cantik, sampai aku muntah pun ada.

Kalau cerita budak tu betul so aku okay jelah. Tapi kalau menipu, aku nak nasihat sikit. Benda ni tak sama macam kau tengok drama drama. Tak sama!! Tak terbayang dek logic akal pun benda yang kau akan nampak ni. Aku ni kadang sampai terkencing dalam seluar. Menangis jangan cakap, walaupun aku tahu dia takut dengan aku, aku takut pada Allah, tapi keadaan ‘dia’ yang buatkan kau tak mampu nak cakap apa-apa. Sedangkan yang baru nampak sekilas pun boleh demam seminggu.

Bila kau tengok drama drama hantu ni boleh tembus dinding bagai. Padahal tak pun. Selagi kau tak buka pintu selagi tu lah dia tak keluar. Macam raja kan? tapi tu lah realiti. Sebab tu jangan gantung gambar empat penjuru. Nanti bilik panas.

Aku pernah tertegur satu bau. Macam bau kambing bakar. Aku cakap aku lapar, sedap pula bau ni. Nah muncul lah ‘dia’ dengan kesan terbakar. Mulut cabul lagi. Menyesal sampai sekarang. Bau sampah kena bakar pun dah takut.

Oh ye budak ni ada kata yang maknya tak nak tutup hijab dia sebab dia ni kuat semangat. Kalau jadi apa-apa yang teruk baru mak dia masuk campur. Aku yang ada kelebihan ni sampai depress teruk sangat. Pernah beberapa kali cubaan bunuh diri sebab terlampau takut. Akhirnya hijab aku dah tutup baru aku rasa heavennya dunia. Walaupun kau kuat semangat, jika Allah kata jadi, tetaplah akan jadi. Then dia ada kata dia boleh berkomunikasi dengan ‘benda’ ni. Masa terhenti, akan masuk alam dia bagai. Alhamdulillah sampai sekarang aku belum ada kelebihan nak komunikasi ni lagi. Paling busuk pun bila aku dengar ‘benda’ ni menangis, aku pun ikut menangis sambil cakap jangan kacau aku. Solat memang buat. Oh ya. Kepada mereka yang solat dalam bilik depan cermin. Better kau alihkan cermin tu kalau tak nak jadi macam aku. Terkejut punya pasal bangun dari rukuk nampak dalam cermin ada rambut terkencing lagi. Hahaha

Banyak lagi aku nak kondem sebenarnya, tapi tak apa lah. Mungkin pengalaman aku dan dia tak sama. Aku jumpa yang baik-baik Cuma tunjuk ‘jasad’. Tak pernah lagi kena ganggu teruk-teruk. Selalu ‘benda’ ni buat bunyi je. Tarik-tarik selimut pun belum rasa sebab dia duduk bawah katil sambil tunggu aku tengok dia. Hahaha bajingan betul kalau ingat.

Ya aku masih takut kalau nampak ‘benda’ ni. Kau tahu apa jadi kalau aku berani? Mungkin aku dah syirik dan bertuhankan ‘benda’ ni. Jadi pendamping, buat kaya, nombor ekor. Mungkin?

Pendinding yang paling berharga adalah YAKIN PADA ALLAH SWT. Jika Allah tak izinkan, maka tak jadi. Takut hanya pada Allah swt. Semuanya atas keizinan Allah Swt, jadi yakin lah pada-Nya. Alhamdulillah aku dah jadi manusia normal. Tu yang dapat suami mulut celupar. Kepada adik twitter yang hijabnya terbuka tu. Tahniah sebab anda kuat semangat sampai tak nak tutup hijab. Kalau kau menipu, tunggu lah dia muncul baru kau tahu kau ni orang A atau B macam yang kau cerita tu.

Nanti aku ceritakan dekat pembaca semua tentang saka milik keturunan aku. Keturunan belah ibu dan ayah. Tahu saka kan? tapi pernah dengar tak saka berebut tuan? benda ni jadi masa aku 18tahun. Sampai sekarang ‘mereka’ ni ada untuk jaga aku. Nak buat macam mana. Orang dulu-dulu sayang cucu kan.

p/s : aku dah tak boleh nampak, tapi aku Cuma boleh rasa. Tapi aku tak berapa nak percaya sense ni. Bila angin sejuk lalu kononya ada hantu, padahal hari nak hujan. Bila tak sedap hati kononya ‘benda’ ni ada dekat-dekat, padahal perut memulas nak terberak. kbye

zi
Kongsi kisah anda: fiksyenshasha.com/submit
Editorial Department

View Comments

Share
Published by
Editorial Department

Recent Posts

Kepala Berguling!

Terima kasih kepada team FS dan jemaah pembaca FS. Kali ini aku nak kongsikan cerita pengalaman salah seorang sahabat aku.....…

7 hours ago

BAWAK BALIK KAWAN

Terima kasih kepada admin sebab publish cerita ni. Cerita ni bukanlah cerita yang terlalu menyeramkan tetapi lebih kepada untuk berkongsi…

17 hours ago

Bayang Hitam Misteri

Assalamualaikum semua. Aku nak kongsikan pengalaman aku sendiri yang bagi aku seram juga bila diingat semula.. Aku perempuan & berumur…

22 hours ago

HANTU JERANGKUNG

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Nama saya Ariana(bukan nama sebenar) dan berumur dalam lingkungan 20-an. Peristiwa ini telah hampir setahun berlalu.…

2 days ago

Silat Pusaka Batin

Assalamualaikum pembaca FS.Aku dikenal sebagai Nia. Seni silat di dalam masyarakat melayu sangat tidak asing lagi. Majoriti orang mlayu tulen…

2 days ago

BELAAN DATUK

Assalamualaikum buat semua pembaca tegar Fiksyen Shasha. Untuk pengetahuan semua ini merupakan penulisan aku yang pertama kali si FS. Tetapi…

2 days ago