Akak Ponti Dekat Traffic Light

Assalamualaikum, admin dan pembaca FS. Baru sekarang terdetik dalam hati aku nak bercerita di sini, kiranya first time la aku hantar cerita kat page FS ni. Aku nak cerita pasal aku terserempak dengan akak ponti dekat traffic light.

First of all, nama aku Fin. Aku malas nak intro panjang2. Cukuplah korang tahu aku ni tinggal kat Ampang dan kejadian ni berlaku dekat traffic light ke bandar baru Ampang yang menghala ke Spectrum. Alah, sape-sape stay sana mesti tau punya traffic light yang mana satu.

Pukul 8 malam aku dah habis kerja, so member aku, si Syika yang kerja dekat bandar baru tu akan datang jemput aku. Jalan dekat Ampang tak pernah tak jem. Nasib baik kitorang naik motor, boleh la nak cilok sana cilok sini. Then sampai laa dekat traffic light simpang ke bandar baru Ampang. Kebetulan lampu merah, so terpaksalah kitorang melepak kat situ dulu. Jalan jem xyah cakap la.

Aku ni jenis boleh rasa kehadiran benda tu. Memang time tu bulu roma aku dah meremang. Rasa macam tak sedap hati. Tiba-tiba aku dengar bunyi psstt. Macam orang panggil. Aku buat tak heran ajelah.

Psstt!! Sekali lagi dia buat bunyi. Macam tuju dekat aku. Aku sentap kejap. Ingatkan ada mamat motor kat sebelah nak usha. Hahahaha, perasan! Pastu bunyi lagi. Aku rasa dekat lima kali jugak dia tegur, macam nak suruh aku pandang dia. Syika kat depan relaks aje.

Kali ni dia buat bunyi psst tu lagi, tapi lagi kuat. Aku pun apa lagi, terus toleh tepi. Tak ada apa-apa pun. Perasaan aku memang tak sedap, rasa macam nak dongak ke atas je. Aku pon dongak la. Korang agak apa aku nampak? Jengg jengg jenggg..!!

Relaks aje ‘akak’ tu melepak atas tiang lampu isyarat sambil duduk mencangkung macam spiderman. Dengan rambutnya yang kusut masai, muko pecah, mata takde satu dan lidah pulak terjelir-jelir, baju dia pulak koyak rabak warna putih kekuning-kuningan macam bercampur tanah. Ko rasa apa perasaan aku time tu?? Adoiii rasa macam nak lari turun dari moto aje.

Yang bestnya, khusyuk betul dia tengok aku. Bertentang mata kejap. Terlentok-lentok kepala dia pandang aku. Terus peluk pinggang Syika tekup muka kat baju dia. Syika pulak marah-marah, cakap jangan pegang dia sebab dia geli. Tak boleh harap punya member!

Aku memanjatkan kesyukuran ke hadrat Ilahi bila lampu bertukar hijau. Apa lagi, terus aku paksa Syika pecut laju-laju! Syika tercengang-cengang dengan reaksi aku, tapi dia tetap pecut. Aku teringin nak toleh, tapi risau pulak ‘akak’ tu ikut. Huhuhu.

Kali ni stop lagi dekat traffic light lain. Aku cuba pandang ke tepi, nak tengok kot-kot dia drift jugak ikut aku. Umakkk aiii, dia ada lagi! Kali ni tak duduk atas tiang lampu dah, tapi berdiri kat tepi. Dia buat pssttt lagi!!!! Kali ni dia menyeringai pandang aku. Memang time tu rasa macam jantung aku nak jatuh bergolek tengok senyuman dia. ‘Ko ingat ko cantik senyum kat aku macam tu?’ Aku cakap dalam hati. Dalam takut-takut pun, aku sempat kutuk ‘akak’ tu.

‘Habis ko ingat ko tu cantik sangat ke?’ Tiba-tiba aku dengar suara berbisik dekat tepi telinga aku. Boleh pulak dia soal aku balik!! Terkejut siakk. Aku terkedu kejap. Aku toleh lagi, untuk memastikan kedudukan ‘akak’ tu. Risau jugak kalau tiba-tiba duk tercongok kat tepi aku. Tapi dia still duduk kat tepi tiang tu tak bergerak-gerak. Tangan aku menggigil takyah cakap la. Itulah, tadi berani sangat! Rasa nak terkucil pun ada. Habis segala ayat kursi dengan doa masuk tidur aku campur sekali. Terkejut punya pasal.

Kemudian aku dengar bisikan lagi, ‘aku nak ikut ko balik, boleh?’ perasaan aku time tu bercampur baur. Tak tahu nak menjerit ke nak menangis. Nasib baik dia tak kutuk aku tak pandai baca doa. Hahaha!

Last2 aku jerit, cakap’ jangan ikut akulah, bodoh!’ ko rasa?? Habis semua orang kat situ pandang aku dengan muka pelik. Aku dah tak peduli dah apa orang nak kata time tu, terus aku pejam mata rapat-rapat.

Syika lagilah terkejut. Dia tanya aku dah kenapa menjerit macam tu. Kebetulan lampu pun dah hijau, terus si Syika pecut motor laju-laju lepas aku cakap aku nampak hantu. Menggigil badan kitorang malam tu. Si Syika ni memang penakut piang! Belum nampak lagi dah menggigil macam nak demam. Kalau nampak, aku agak pengsan terus!
Nasib baik bila dah sampai rumah ‘akak’ tu tak follow kitorang. Aku cerita semua dekat si Syika dari A to Z. Maka, berpelukanlah kitorang sambil berhuhu malam tu.
Ko rasa kalau aku tak jawab soalan dia tadi, dia ikut balik tak? Jeng jeng jenggg.

F**in

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 1 Average: 4]

9 thoughts on “Akak Ponti Dekat Traffic Light”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.