#ApartmentWangsaMaju

Hai semua..alhamdulillah atas sokongan korang semua yang dah baca #KondoPandanIndah dan #KondoPandanIndah2 dan terima kasih atas komen2 korang. InshaAllah aku akan cuba perbaiki penulisan aku untuk memudahkan korang membaca cerita aku lepas ni..

Seperti yang dijanjikan aku akan cerita pasal #ApartmentWangsaMaju..

—————————

Hari pertama pindah dari Pandan Indah ke Wangsa Maju ianya memang memenatkan bagi kami semua. Yelah bawak barang dari kampung cuma tiga beg je tapi masa nak pindah aku kira lapan beg saja aku punya. Barang barang aku semua aku letak dalam lori yang kolej dah sediakan. Aku dengan kawan2 aku semua dah excited nak pindah sebab dah tak sanggup nak duduk dekat kondo yang seram ni lagi. Kami pon gerak ke Wangsa Maju menaiki lrt..

Sampai je kat apartment baru ni aku agak terkejut sebab aku dah tak tinggal serumah dengan kawan baik aku (Kema dan Lisa. Untuk pengetahuan korang, Yaya extend study sebab ada masalah family). Kali ni aku dapat rumah tingkat 9, Kema duduk tingkat 7 dan Lisa duduk tingkat 3. So lepas dapat kunci kami decide nak kemas barang bawa masuk rumah baru dulu and janji nak keluar makan sama2 pukul 8malam nanti. Kali pertama aku melangkah kaki masuk dalam rumah tu perasaan aku biasa je tapi happy sebab housemate aku semua budak kelas aku dan aku juga agak rapat dengan diaorang. Aku meninjau kawasan balkoni dan aku rasa rumah ni taklah seseram rumah pandan indah. Enviroment dia agak sibuk sebab boleh nampak masjid dan kedai makan depan ni (Alhamdulillah). Maaf kalau intro aku pasal rumah baru ni agak panjang..

—————

-Lif 3 pagi-

Aku dengan kawan2 aku sejak duduk rumah baru ni, memang rajin sangat melepak dekat kedai mamak bawah ni sebab dekat. Korang bayangkanlah aku yang duduk tingkat 7 ni tengah tidur pon boleh dengar mamak ketuk kuali pagi2 buta. Sampai satu malam tu Aku, Lisa dan Kema melepak la kat mamak sedar tak sedar dah nak dekat pukul 3 pagi. Kami decide nak balik sebab esok ada kelas. Sampai je dekat lif tu aku pon tekan lah tingkat 3 (rumah Lisa), tingkat 7(rumah Kema) dan tingkat 9 (rumah aku)..

Tingkat 3

Lisa  :Bye korang, jumpa esok. Jangan lupa kejutkan aku wei, misscall sampai aku bangun..
——————–

Tingkat 7

Kema  :Bye wei. Nanti dah bangun mesej aku. Dah siap nanti turun umah aku dulu..

Aku   :Okay..
——————–

Tingkat 9

‘Tinggg’. Pintu lif terbuka aku pon melangkah keluar dari lif menuju ke rumah. Aku seluk poket carik kunci rumah dan tiba2 ‘tingg’ bunyi lif terbukak (jarak rumah aku dengan lif x jauh selang 3 buah rumah je). Aku dengan panik bergegas cuba bukak pintu grill tapi masa ni aku rasa macam salah kunci padahal tulah kunci dia. ‘Krekkk’ pintu lif tertutup. “Haishhhh benda ni main2 pulak. Apasal la pintu ni susah sangat nak bukak”, Dengus hati aku.

Aku cuba bukak pintu yes boleh jugak akhirnya. Masa nak kunci balik pintu grill tu sekali lagi ‘Tingg’ pintu lif terbukak. Aku apa lagi terus lari cuba bukak pintu papan dan time ni dengar suara orang bagi salam “Assalamualaikum”. Masa ni aku memang taknak toleh belakang walau apa jadi sekali pon dan alhamdulillah pintu papan dah boleh buka, aku terus buka dan masuk. ‘Bamm’ aku tutup pintu tak sempat nak kunci, aku terus berlari masuk bilik. Dalam bilik aku tengok roommate aku semua dah tidur (aku duduk master room 4 orang dan ada toilet dalam bilik).

Aku capai tuala dan masuk bilik air untuk mandi (bilas badan je takut benda tu ikut aku masuk rumah). Tengah aku syok dok cuci muka tu aku dengar bunyi pintu bilik aku terbukak. Aku sendiri tak pasti tu roommate aku atau ‘benda’ tu yang nak kacau lagi. Kali ni aku cepat cepat bilas badan aku dan keluar dari bilik air. Masa aku keluar dari bilik air aku tengok pintu bilik tu memang terbukak then aku pon tinjau la katil kawan2 aku, memang semua ada tengah tidur. Aku pon pergi balik kat pintu tu sebab nak tutup la tup2 membe aku sorang ni baru keluar dari toilet luar sambil jalan ke arah aku. (Aku panggil dia Kak Fi)

Kak Fi  :  Hang ni pagi pagi buta hang mandi ke?

Aku  :  Aikk bila masa akak keluar?? Tadi orang tengok akak elok je tengah tidur..

Kak Fi :  Akak sakit perut la tadi akak nak membuang tengok ada orang kat toilet dalam bilik. Akak tak leh tahan akak p la toilet luar. Akak ingat budak2 bilik sebelah yang tumpang toilet kita. Hang ke yang mandi tadi???!!

Aku  : Aah orang la yang mandi tadi saje bilas2 badan..

Kak Fi :  Tapi tadi masa akak bangun akak tengok hang tengah tidur kat katil hang. Pasai tu akak ingat budak2 ni yang dok guna toilet dalam bilik kita..

Aku  :  Biar betul kak??! Sebab masa orang nak tutup pintu ni tadi orang tengok akak pon tengah tidur jugak..

Masing-masing senyap. Kak Fi jalan seiring dengan aku dan kami sama2 naik katil dan terus tidur. Alhamdulillah aku terus tertidur dan tak kena apa2 gangguan pon lepas tu..

Sejak kejadian aku kena kacau dekat lif tu, aku dah insaf sikit la. Kalau lepak pon mesti balik sebelum pukul 12. Kalau lewat sikit dari pukul 12 tu aku suruh kawan2 aku teman aku naik atas dulu baru aku lepaskan diaorang balik rumah masing2..

Thanks admin, thanks warga FS sudi baca kisah yang x berapa seram ni.

-MetroView-

zara

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 2 Average: 4.5]

12 thoughts on “#ApartmentWangsaMaju”

  1. Ni badge bpe ye..tau je metroview tu..tpi xtau plk ada ksah angker kt situ..ke ada saka ni stat dari kndo pndn indah tu dok kne kacau..hmmm…sbb aq pn same je exstdnt segi kl nursing tpi wallahualam nthng..dunno la but layan ker jela cter..huhu

    Reply
  2. “Kali ni aku dapat rumah tingkat 9, Kema duduk tingkat 7 dan Lisa duduk tingkat 3”

    “Korang bayangkanlah aku yang duduk tingkat 7 ni tengah tidur pon boleh dengar mamak ketuk kuali pagi2 buta”

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.