Bahana Cinta #part1

Assalammualaikum dan selamat sejahtera pembaca budiman FS. Mungkin cite ni takde la seram macam cite yang korang bace tapi boleh la di jadikan pengajaran. Time kasih pihak FS kalo publishkan cite aku ni.

Kisahnye bermula mase tahun 2009 selepas aku tamat U di perak. Tak sempat nak becucuk tanam anggur kat rumah, aku da ditawarkan kerja di sebuah syarikat yg terkemuka di Petaling Jaya di bahagian IT department. Aku ingat lagi aku stat masuk penghujung tahun 2009. Memula memang aku ingat nak REJECT tawaran company tu tapi memandangkn kawan-kawan aku seramai 3 orang lagi dapat keje situ jugak, jadi aku pon on je la. Start awal sebab mase bulan tu setiap hari jumaat kebetulan selalu public holiday jadi untungla kalo kiteorg start awal. Rumah sewa kiteorg dapat pon best jgk. Kat area Subang Jaya. 1 apatment dengan retiss oiii… Kekeke.

Kebenaran ape yang berlaku pada aku ni pulak stat bile aku berenti keje di Petaling Jaya dan balik kampung di Perak. Sempat la aku bekerja 2 tahun di syarikat gergasi kat PJ tu. Tamat kontrak aku balik je la keje dengan ayah aku plak walaupon pengalaman tak banyak lagi. haha. Bile aku balik rumah ni, aku jadi malas plak kekadang kene hadap akak aku yang sulung ni sebab die selalu balik. Die keje di ipoh tapi selalu balik weekend dengn asben die. Aku tak bape ok dengan die sebab die selalu sakit meracau-racau akibat buatan orang.

Penah sekali smpai die pegang pisau kat tangan die nak b***h diri mase die tak sedar. Nanti aku ade mase, aku story plak pasal akak aku eh sbb akak aku punye cite lagi rare la kan. Sekarang cite pasal aku dulu. Mase tu aku buat tak tau je dengan akak aku. Aku rase kalo aku tak kaco die dan tak rapat dengan die, benda ade kat die tu tade la kaco aku. Sampai la mase mak aku tabor garam dengan lada hitam keliling rumah untuk halau benda-benda yg ade pada akak aku tu dari masuk rumah. Mak aku masuk bilik aku buat macam pagar keliling bilik dan tabur garam dan lada hitam. Aku punye marah sampai aku sapu balik sume tu.

Aku cakap kat mak aku yang aku tak perlukan sume tu. Aku pon jenis tak bape pecaye sangat dengan mistik-mistik ni. Aku rase bilik aku ni ok jadi jangan la babitkan aku. Mak aku pelik sebab tak pernah tengok aku marah smpai macamtu sekali. Jadi satu ari die ajak aku pegi rumah ustaz kat Kelantan. Kate die saje je la nak scan tengok diri kite ni. Adik aku pon mak aku ajak skali. Memule aku malas nak ikot tapi sebab mak aku beria sangat, aku ikotkan je la.

Lagipon aku pikir biar la mak aku puas ati tengok aku ni tade ape pon sebenarnye. Smpai rumah ustaz tu, die suruh aku duduk dalam bilik bacaan die. Kaki belunjur dan pegang tangan di kepala lutut tu. Aku buat mcm die suruh tu. Ustaz tu ade bace2 aku tengok mulut die tekumat kamit pastu cakap “pegi..pegii” sambil die tunjuk isyarat dengan tangan die. Bile da selesai sume, ustaz tu tanye aku “takkan tak tau dan tak rase ape2? Ni benda ni dah ade dengan kamu dah 2 tahun da ni. Da lame ni.”

Tapi ustaz tu tade cite ape2 pasal sape yang buat dan ape benda yang ade kat aku tu. Aku pon mase tu mcm nak cepat2 balik. Cume lepas daripada berubat tu, kate2 ustaz tu tengiang2 kat telinga aku. “siape pulak dengki kat aku smpai 2 tahun?” Aku rase aku tade buat salah dengan sesape. Keje aku dulu pon tengok komputer je. Mane ade mase nak cite hal org apetah lagi buat fitnah sakitkan ati org. tapi aku sedapkan ati aku, “alahhh… ni msti benda menumpang sebab aku slalu balik malam dulu wktu keje kat PJ”.

Tape la.. abaikan. Lagipon senang je die kuar. Btoi la tu. Aku pon tade meracau2. Lepas berubat dengan ustaz di Kelantan tu, kami balik ke Perak tapi aku di ganggu plak kat rumah aku. Citenye mase aku tengah tido aku mimpi ade perempuan tua dengan rambut mengerbang datang nak cekik aku. Tapi tak sempat die cekik aku sebut “Allah” dan aku terus tejaga. Mase tejage tu laptop aku dipasang dengan lagu yang kuat. Aku ingat lagu tu lagu “Muara hati” nyanyian Siti Nurhaliza & Hafiz. Bait yg keluar time aku bangun tu “Demi cinta dalam hatiku, ku yakin engkau milikku”. Aku bangun dan tutup list lagu yg tebukak kat laptop aku.

Yang peliknye aku tade bukak lagu kat laptop aku dan tambahan lagi lagu tu tak pernah ade dalam list lagu dalam laptop aku. Ape lagi, aku terus tido la. Esoknye aku marah ingatkan adik aku main laptop aku tapi adik aku cakap kalo da aku tutup pintu bilik tu, takkan la die nak kaco aku. Bile aku cek balik list lagu kat laptop aku, memang sah tade lagu tu! Lepas tu, mase aku tengah besiap nak pegi keje, aku tenampak mcm ade ‘benda’ besar serupa mcm burung yang bersar warna hitam dari tingkat bawah rumah naik ke atas siap dengan bunyi lagi tapi bile aku jengah mende tu tade. Aku jadi pelik.

Lepas tu, bile aku smpai ke tempat keje, mende yang same aku nampak di rumah tadi muncul tapi die datang dari atas jatuh ke bawah pulak. Aku tak sempat nak tenung lame2 sebab benda tu jap je da hilang. Adoiii. 2 ke 3 kali aku cek tempat die jatuh tu tapi tade ape-ape pon. Untuk sedapkan hati aku, aku pikir aku salah nampak. Ayah aku pulak tak puas ati sebab sangka die benda ni datang ganggu aku puncanya daripada gangguan yang ada pada akak aku. Sian akak aku. Kali ni akak aku suggest jumpe ustaz yang die tengah berubat plak. Lagipun sejak die sakit die banyak merawat diri sendiri sebab ustaz tu banyak ajar die camne cara nak defend diri. Lagi 1, oleh kerana akak aku da ilmu perawat jadi die ade tahu cara untuk ‘scan’ orang, cume die tak buat sbb die tak mau benda tu datang ganggu die bile die scan nanti. Lagipon die tak sembuh sepenuhnya lagi.

Jadi kali ni, aku ikotkan lagi ayah dan mak aku pegi rumah ustaz yang di cadangkan oleh kakak aku ni kat perak. Harapan dan jangkaan aku kalo ade pon mebi ustaz tu buat macam ustaz kat Kelantan tu la. Tade yg scary sangat. Halau2 gitu jeee.. haaa Aku iyekn je la supaya kalo ade benda datang lagi, buang je la. Kami pegi 1 famili sebab tetibe rase macam sume beminat pulak nak jmpe ustaz ni.
Sesampai je di rumah ustaz tu, jam tunjukkn da dekat 10.15 p.m. Ustaz mintak bagi nama berbintikn ibu dan lepas tu scan sorang2. Resultnye, sume ade ‘benda’ dalam badan. Kronik dengan tak kronik, kene tunggu ustaz tu merawat la dulu dan bersoal jawab dengan benda tu.

Aku dengan konfidennye volunteer nak jadi orang yang ke3. Sebab aku rase aku punye jap je. Aku pikir lepas buang2, aku nak tido lah jap. Hahaha.. ok, memule giliran adik aku 2 org. ustaz mintak masuk bilik rawatan ustaz. Lepas tu dalam sejam dua-dua setel. Tibe giliran aku. Aku kene pakai telekung sembahyang, amek wudhuk dulu. Lepas tu, ustaz suruh duduk belunjur. Oh ya! Ustaz ni memang tak sentuh kalo pompuan tau. Jadi die mintak mak aku dok di belakang aku takot aku jatuhkan badan andaikata nanti tetibe aku tak sedar diri.

Lepas tu, ustaz suruh aku pejam mata dan bezikir dalam hati, lapangkan dada. Ustaz bace2 tetibe ustaz cakap “yang dihantar (jin sihir) kesebelah kiri, yang menumpang disebelah kanan”. Ustaz suruh aku angkat kaki. kaki aku xdpt angkat!!! Dalam ati aku, ok. Ini ade jugak orang anta la ni. Lepas tu ustaz bace2, aku rase makin mengantuk dan badan aku makin rebah. Nasib baik mak aku ade nak sambut aku. haha. Dalam mase tu aku mcm half sedar half lagi tak sedar sbb aku tak bole nak bukak mata tapi hati aku meronta nak bukak mata. Macam da ade ‘benda’ yang take over badan aku.

Ustaz: sape kamu?
aku diam.
Ustaz: Bgtau sape kamu dan sape anta kamu.
Aku diam lagi.

Lepas tu dialognye jadi macam ustaz tu tengah becakap dalam tepon je. Mcm becakap dengan seseorang tapi kte tak nampk sape orang tu. Ape yang aku ingat aku meronta2 macam mintak di lepaskan. Kate mak aku yang pegang aku tu ayah aku dan adik lelaki aku 2 org tapi dieorang cakap asik telepas je sebab penat sangat bila aku tendang2 dieorang. Tenaga aku pon jadi luarbiase mase tu. Dalam hati aku yang paling dalam ade rase mcm nak bukak mata tapi masih tak boleh. Lepas tu akhirnye ustaz tu bagitau yang ade 2 jin dalam badan aku. Jin ni bertindih. Jin pertama adalah jin yg di hantar oleh si tukang sihir yang nak menyihir aku supaya suke pada dia. Jin yang kedua adalah jin asyik. Macamane bole jadi asyik? Niat die pada mulenye adalah kesian bile die nampak aku ade jin sihir, memang kebetulan die hanye tenampak aku je.

Jadi die masuk dalam badan aku kekonon nak lawan jin sihir. Tapi die tak kuat sebab jin sihir tu lagi kuat dari die. Untuk melindungi aku, jin asyik ni duduk dibawah jin sihir dengan mulut die dibisukan oleh jin sihir. Bile da selalu dengan aku, die jadi jatuh cinta dan tak mau keluar. Sebab tu la aku jadi tak suke nak kawin dengan sesape temasuklah dengan orang yang menyihir aku. Paham x? maksudnye org yang sihir aku untuk buat suke pada die pon ilmunye tak bape menjadi sebab ade jin asyik ni. Sume ni terjadi dengan izin Allah juga. Yang aku ingat ustaz buang jin sihir tu jap je dan lepas tu bile ustaz mintak jin asyik keluar, jin ni diam tak mau keluar.

Ustaz : “kamu suke die ke?”.
tersengih2 macam kera dapat bunga n angguk pelan2..
Ustaz: “Ok, kamu suke die. Tapi die ni islam. Jadi kamu kene masuk islam la kalo kamu suke die. Nak masuk islam tak?”..
Angguk kepala.
Ustaz: Ok, ikut sye ucap 2 kalimah syahadah ye.
Lepas ustaz mengucap, aku ikot mengucap.
Ustaz: Ok, sekarang kamu da islam. Die pon islam. Kamu punye nama kene tuka. Kamu nak nama ape?
Diam.
Ustaz teka2 smpai la nama Amin keluar. Tetibe aku sengih dan dabik2 dada bermaksud suke nama tu. Lepas tu ustaz smbung lagi..
“Ok amin, sebagai umat islam, kamu tau kan, dunia kamu dan die ni berbeza. Kamu bukan di alam die.”
Angguk kepala
Ustaz: Jadi, aku hantar kamu ke alam kamu ye”.

Geleng kepala mcm nak nangis.

Ustaz: “Ok, kamu balik ke dunia kamu, aku doakan kamu dapat yang serupa dengan budak perempuan ni.” Ustaz bace-bace pastu sambung “Tengok sini. Nampak kan” Angguk tapi tak mau jugak balik sane.
Ustaz : Ok, aku doa yang lebih cantik dari budak pompuan ni kamu akan dapat. Tengok sini. Nampak kan. Cantik kan?”
Angguk kepala.

Ustaz: Jadi, kamu pergi la ke dunia kamu ye”. Tetibe aku nangis teresak2 sambil geleng kepala tak nak jugak balik. Sambil nangis2 tu dabik dada. Bermaksud nak stay jugak dalam badan aku sebab sume yang di tunjuk ustaz tu katenye tak same sifat mcm aku.

Ustaz: Ok, aku bole benarkan kamu duduk dengan budak ni. Tapi aku tidurkan kamu 1,000 tahun lagi ye. Lepas tu jin dala badan aku ni macam setuju dengan perjanjian ni. Akai ustaz ni kan. Kalo da 1,000 tahun baru die nak bangun tu, maksudnye aku da m**i la tu. Lepas je ustaz tidurkan jin ni, aku baru rase badan aku ringan dan sedar lepas ustaz mintak mak aku sapu muke aku dengan air. Mase ni badan aku tersangat la letih. Macam baru lepas berlari jauh.

Ustaz mintak aku banyak-banyak berzikir sebab dibimbangi jin sihir akan ‘attack’ plak. Bila ustaz buang, konfem si tukang sihir akan dapat tahu dan akan cari cara untuk attack kte balik. Ustaz ade tanye aku jugak. Penah ke aku mimpi tejatuh dari tempat tinggi? Atau mimpi binatang? Memang selalu la aku mimpi mende tu sume. Lagi 1, ustaz cakap kalo kat rumah bunyi cicak bedecit2, orang main guli selalu dan kte ni slalu rase diri diperhatikan. maknenye memang ade la yg tak kena dengan diri kte tu.

Adoiiii.. patut la mase aku menyewa rumah di Subang Jaya dulu aku selalu dengar mende2 tu sume padhal aku tingkat atas skali. Tapi aku slalu besangka baik dan aku slalu bedoa supaya dihijabkn dari benda yang scary ni. Aku tak kisah la ‘benda’ tu ade depan aku ke belakang ke kiri ke kanan ke, yang penting aku tak nampak. Hahaha. Bile aku tanye ustaz sape yang sihirkan aku, ustaz cume senyum je. Ustaz cakap kalo nak tau buat la istikarah, insyaallah kamu nampak. Tapi kalo rase tak bole nak maafkan, better tak payah tahu.

Macam ustaz cakap sume jadi dgn izin Allah. Mesti la ade hikmah. Bukan ape sebab penah ustaz cakap ada 1 famili tu dieorg pujuk ustaz bagitau sape yang sihirkan dieorang. Oleh kerana orang tu sangat dekat, ustaz bagitau sape orangnye. Akhirnye berakhir dengan tragedi bile die bawak parang pegi serang orang yang sihirkan dieorang tu.. adoiii…haru.. sedar tak sedar jam da tunjukkan pukul 3 pagi. Amboiii… 3 jam ustaz dok merawat aku sorang. Sian ustaz, mesti penat. Ustaz bagitau jugak yang jin asyik tu otomatik akan jatuh sendiri bile aku da kawin nnti. Cume mebi mase nak kawin tu aku akan banyak berperang dengan emosi jadi aku kene kuat. Halangan boleh jadi dari bakal somi aku ataupon daripada aku.

Ok lah, sampai disini dulu. Nantikan di part 2 bagaimana aku tahu sape orangnya si tukang sihir tu.

Hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

HFAI

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 0 Average: 0]

10 thoughts on “Bahana Cinta #part1”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.