Bermulanya Keyboard Dimainkan

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Terima kasih kepada pihak Fiksyen Shasha kerana sudi memaparkan kisah aku disini. Terima kasih juga pada korang sebab sudi luangkan masa baca cerita aku. Kisah ini adalah pengalaman aku masa aku tengah pratikal di salah sebuah syarikat event planner.

Haaa terlupa plak nak perkenalkan diri aku ni. Sorryyy hehehe. Aku lebih prefer orang kenal aku sebagai Anjee. Kahkahkah. Nak muntah? Sila sediakan baldi dulu. Haha. Aku belajar kat salah sebuah IPTA di Melaka. Aku harap korang ambil kisah aku dan pengalaman aku sebagai pengajaran dan pembelajaran dalam kehidupan korang.

Alkisah dia bermula masa aku kena tinggal sesorang kat pejabat. Tempat praktikal aku ni, salah seorang mesti kena stay kat office. Paling2 pon seorang. Dan selalu mangsa keadaan aku sebab majikan aku kata muka aku garang and susah nak senyum lagi2 kalau depan customer. Tapi bagi aku la kan, aku cun dan comel apa. Hahahaha. Naik lif tekan sendiri. Hihihi.

Okay back to the topic. Sebelum tu, pernah la member kat pejabat tu cerita pasal pejabat ni ada benda2 ni. Dan salah seorang dari mereka sendiri boleh nampak benda makhluk halus ni. Nak dijadikan ceritanya, petang tu aku kena tinggal berdua dengan salah seorang member pejabat ni sebab yang lain kena pergi site visit dengan majikan aku. Tapi disebabkan dia ni lelaki, makanya aku duduk di ruang luar pejabat sambung kerja aku kat situ untuk elakkan fitnah dan sewaktu dengannya.

Tetiba member tu kata dia nak balik awal sebab nak jumpa customer dia kat luar. Masa tu dalam pukul 5.15 petang. Waktu asar. Dalam hati aku cuak la juga sebab member yang lain belum balik lagi dari site visit dengan majikan aku tu. Aku sambung buat kerja aku kat luar ruang pejabat tu. Tengah ralit buat kerja, masa pun dah berganjak sampai pukul 6.30 petang. Mereka belum balik lagi. So aku decided, whatsapp salah seorang member aku yang ikut majikan aku tu, Tanya diorang bila nak balik. Yelah tak mau lah aku duduk sesorang kat pejabat tu sampai maghrib. Errrrrr. Seram.

Aku sambung balik buat kerja aku. Tetiba benda alah tu main lampu pula. Berkelip lampu kat pejabat tu. Aku buat tak tahu je. Dalam hati aku tawakal banyak kat Allah. Aku ambil handphone dan terus baca Al-Mathurat. Masa aku tengah baca Al- Mathurat tu, keyboard kat computer member aku yang balik tadi ada orang main. Aku tahu takde orang kat situ dan benda alah tu macam test aku je. Aku baca Al-Mathurat dengan suara yang agak kuat. Makin aku kuatkan suara, makin kuat bunyi keyboard tu. Aku kuatkan lagi suara aku. Dalam seminit atau 2 minit gitu, senyap bunyi keyboard tu. Dah selesai baca Al-Mathurat, aku sambung baca Surah Al-Baqarah sementara tunggu mereka balik. Aku tak berganjak dari luar ruang pejabat tu.

Dalam pukul 7++, meraka pon balik. Balik waktu maghrib. Hati aku lega sangat2. Alhamdulilah aku ucapkan dalam hati sebab benda alah tu tak muncul dan mereka pon balik. Masa dalam perjalanan nak balik rumah, aku pun cerita kat member yang baru balik dari site visit. Nak kata mereka terkejut takde la sebab sebelum ni pun, mereka dah kena. Bagi aku ni bukan kali pertama aku kena ganggu. Dengan pengalaman yang sebelum ni dan alhamdulilah aku sendiri pun belajar ilmu syifa ni dari pengamal perubatan islam dan ustaz yang lain.

Okay la sampai di sini cerita aku. Yang baik tu datang dari Allah, yang kurang tu dari aku sendiri dan maaf atas kekurangan tu. Bagi mereka yang kena gangguan makhluk halus, nasihat aku, jangan lupa banyak tawakal kepada Allah. Benda ni satu je, mereka nak sesatkan orang Islam sendiri. Banyak amalkan zikirullah, jangan tinggalkan solat dan mohon perlindungan kepada Allah Yang Maha Besar. Jangan sesekali menyekutukan Allah.

Anjee

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 0 Average: 0]

21 thoughts on “Bermulanya Keyboard Dimainkan”

    • Tak suka tak payah laa baca . Admin pun byk keje . Bukannya nk hadap bendaa ni je tiap hari . Dia ada life dia sndri . Bukannya dia perasan . Bersangka baik boleh tak ? if awak kat tempat dia , orang maki maki awak , mesti awak sakit hati kan . dont worry admin . Semua orang buat silap . Takpayah layan org cmni . Teruskan post . Saya suka fiksyen syasya . Hari hari saya check kot kot ada crita terbaru . Hehe .

      Reply
    • Bahase tu jaga skit bro . pikir orang nk puaskan hati kau je ke ,
      macam kau bgus sgt an , takpernah buat silap
      ni blog dia suke hati dia lah nk post amende .
      kira bgus dia ad blog ni post cite bg kite smua bace bgai ,
      daripada ko ? tahu komen nk hentam org je ,
      woyy sila meninggal aa .
      respect org bukan ssh pun . cer test aku maki ko ?
      panas x jilaka ?.. shit
      1 je aq nk pesan , tak suke takperlu bace .
      sakai2 je perngai ko . middle finger utk ko lah tetan .

      Reply
    • Siap carut bagai. Mesti ada yang tak puas hati ni. Ada cerita kau yang admin tak published kan ke bang? Marah benor kau kat admin. Dari satu story ke satu story aku tengok ade je komen yang kau macam tak puas hati kat admin FS ni.

      Reply
    • for your informatio en zul kajang, admin prnah bgtaw ade 200++ cerita dlm draft yg dimana admin xsmpat nk tapis n publish utk tatapan pmbaca fs, n for your info too en zul kajang, cerita yg dihantar kdg2 berulang2 smpai admin fs sndri x perasan.. if you in their shoes or be admin one day, you’ll face same things as her.. so quit being cocky en zul kajang.. don’t be retarded person and stop this fucking malay mentality.. you fucking dead meat zul kajang..

      Reply
  1. Myb admin dah takperlu create ruangan comment lepas ny . setiap cerita orang nak bash. Entah apa yg tak puas hati. Semak betol orang2 mcm ni

    Reply
  2. Aq perasan c zul kajang ni asyik nk bash je kejenya…asyik2 ayt sama kluar..sblom ckp org len yg “bodoh”, cer cermin dri tu dlu…ssah2 je makbapa ckgu2 ajar bnda elok, bersopan santun…

    Reply
  3. Aku rasa kann, ada orang macam tak puas hati dgn FS la. Ada je yang takena kat biji mata dia. Siap carut lagi. Takpe admin, kau post je la ape yang ade. Kami ada je tukang baca ni ha.

    Reply
  4. Zul kajang, langsat, duman n putang ina mo ape ke bende tah name..diorg ni org yg same ke?asyk kutuk n mrh2 je kt ruangan komen

    Reply
  5. Ntah la.. suka btul mencarut.. mngkin ibu bapa ‘mereka yg trsebut’ gemar mencarut n pndang rndh kat org lain.. jd ‘mereka yg trsebut’ tlh trbiasa n menganggap prbuatan mncarut n look down kat org lain wajib diwarisi dr ibu bapa mereka.. sdh2 la nk kondem org lain.. what goes around comes around.. kita respect others, others respect kita balik..

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.