Bunian Berpakaian Sekolah

Hai, Assalamualaikum, aku cuma nak kongsi pengalaman yang aku penah alami sendiri, ketika berada di kampungku, di Hulu Selangor, sekitar tahun 2004, masa tu aku tingkatan 2, di kampung aku tu memang agak famous dengan cerita2 mistik, tapi aku ni jenis susah nak percaya benda2 mistik ni.

Mak dan ayah aku memang ade buat rumah betol2 berhadapan dengan rumah opah aku, so rumah tu memang time weekend je or kadang2 sebulan sekali baru mak dan ayah aku jenguk, sebab rumah tu memang buat macam rumah singgahan la. Aku ni budak asrama, parents duk agak jauh so aku ambil keputusan untuk balik rumah opah aku untuk sabtu dan ahad, malam memang tido dengan opah, tapi siang aku banyak abiskan masa di rumah mak ayah aku tu la…

Nak dijadikan cerita, waktu tu lepas asar, aku baru lepas mandi petang dekat rumah mak aku tue, so anak dara, biasalah berkemban je lepas mandi, layan pulak radio era masa tue, aku ingat lagi, masa tu tengah layan lagu fiona…. aku ni jenis manusia suka berangan depan cermin.. apa lagi aku amik sikat….kemudian fefeeling model video clip lagu fiona tue…. waktu tu aku dalam bilik kakak sulung aku, dan bilik tu masih dalam keadaan bilik pengantin, kerana kakak aku baru je berkahwin bulan 4 tahun tue, layan punya layan, aiseh… aku naik ngantuk plak… then aku baring la kat katil kakak aku tue, dan hampir2 nak tertido….

Bila kite nak tertido tue, biasalah rasa macam di awang awangan kan…. sekali tetiba je aku rasa macam ada orang urut kepala aku… masa tu rasa macam “waaaa syiokkknyerrrr” sapa tak syiok kalo ade orang main rambut kita kan. Skali tetiba aku baru perasan yang aku sorang je manusia dalam rumah tue… terus aku panik dan terkejut, terus rasa macam nak tengok atas sebab nak tengok siapa yang urut aku tue, bila dongak kepala je, terus rasa macam kuku kucing yang tajam duk cakar rambut…masa tu memang tak ingat ape dah… nasib ingat lagi ayat ustaz kat asrama aku bagi….

lepas tu, memang aku rasa macam di tarik antara alam mimpi dan real… sebab aku sedar time tue… tapi rasa macam tak boleh gerak langsung, sbb rasa macam kene himpit, dan dalam masa yang sama, aku dapat rasa macam aku da berjalan… padahal aku masih kat atas katil… bila aku rasa macam da dapat jalan tue, aku pergi dekat grill pintu rumah aku sebab nak lari pergi rumah opah, keadaan masa tu sebiji macam mambang kuning time maghrib tue, aku rasa macam roh aku je yg berjalan. Masa nak bukak pintu tue, aku nampak sorang lelaki berpakaian seragam sekolah, duduk atas kerusi yg memang ade kat beranda luar tue, tapi pergerakan dia memang slow motion je aku rasa… memang aku rasa dia hensem… (dengar macam merepek je kan) …. dia pandang aku pon gaya slow motion gila….then dia sengeh… omg…mase tu rasa macam in love jugak la….

tapi aku tetiba dapat rasa yg aku masih tak dapat bangun lagi… nak explain pon tak tau… perasaan macam kita bergelut antara mimpi dengan berjaga…. bila berjaga kau masih rasa atas katil dan masih tak boleh bergerak, bila masuk alam kuning tu kau boleh berjalan…. sampailah satu tahap…aku baca segala doa2 yang aku ingat, terus aku tergolek bawah katil, aku tak dapat berjalan sebab rasa lemah sangat, then aku hanya mampu merangkak je…. memang rasa pelik sangat….

bila aku da boleh berdiri, memang aku lari pegi rumah opah, dan opah aku terkejut tengok aku dengan berkemban, muka pucat lesi…. opah aku tanye pon aku buat blurr dan buat tak tau, sebab memang rasa blurrr gila time tue… start dari tue, memang aku caya la cakap opah ngn maksu aku…. opah aku da bagitau, jangan nak duduk sorang2 dalam rumah tue… agaknye bunian tu duk tengok je aku fefeeling model video clip fiona agaknye… bila dengan lagu fiona memang aku trauma gak la… aduhai…. kalau aku ikot mamat bunian baju sekolah tue, tak taulah ape nasib aku…. nasib dalam kepala masih ingat lagi ayat2 pendinding diri dari ustaz asrama aku….

tu je lah yang aku nak kongsikan… sampai sekarang aku blurr sebab nampak bunian lelaki, pakai baju sekolah… bila aku cerita kat family aku, diorang siap gelak kata bunian pakai baju sekolah… alam diorang tue memang macam mambang kuning tue…. patut la orang tua2 pesan…kalau mambang kuning, jangan buat main2, terus balik rumah…. ok lah…wassalam… (maaf la kalau bahasa tunggang langgang…sbb saya bukan writer novel or majalah…hahahahaha)

Mangsa Keadaan

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 0 Average: 0]

16 thoughts on “Bunian Berpakaian Sekolah”

    • hahahahaha…. tak tau tu di panggil rembang…ingatkan mambang kuning…. sbb membe2 hostel pon kalo jadi situasi kuning time maghrib tue…kitorang panggil mambang kuning…. hehe…masa kat hostel pn penah jadi… time tu rembang kuning…da nak maghrib, membe gi amik bola jaring kat padang sekolah, skali balik kene rasuk… bahaya betol rembang kuning ni… sebiji macam dalam alam mamat ni… haisshhh seram plak bila teringat balik….

      Reply
      • xpe, sama2 kita belajar 🙂 waktu mghrib memang xelok ada kat luar rumah..sbab tu kna tutup pintu tingkap seelok2nya sebelum maghrib..huhu

        Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.