CERITA EL 7: Hoi Pontianak! Kau jangan kacau dia lagi! Ini Amaran

Ni cerita aku yang ke 7 dalam blog Fiksyen Shasha. WOW! Boleh buat novel ni ataupun buku Fixi ataupun 99 Kata Kata Si EL. Ada sapa nak beli? Haha. Aku nak ucapkan terima kasih kepada Admin Fiksyen Shasha sebab post semua cerita aku, tapi satu je benda yang aku tak puas hati, kenapa guna gambar yang sama? Pakai la gambar yang lain please. Hahaha. Boring la asyik pakai gambar tu je, okey itu je permintaan aku. Sekian. Banyak aku dapat komen dari pembaca cerita cerita yang lepas, ada yang suka, ada yang terlebih suka, ada yang suka jadi Juri, ada yang suruh sambung lagi, dan ada yang cakap rekaan. Maaf lah, semua cerita yang aku tulis “Benar benar terjadi” tak ada satu pun yang tipu atau rekaan.

Okey, aku nak sambung aku punya cerita bercakap dengan Jin. Lepas cerita aku bercakap dengan Jin atas bumbung tu (baca Cerita EL 6) aku cuba berkomuniskasi lagi dengan Jin (saka) tu dengan tujuan nak tolong Nenek aku. Nenek aku dah tua, umur lebih 80 tahun, aku nak dia bebas dari segala gangguan dari saka ni. Jadi macam biasa, aku cari benda tu,

EL: Hoi! Mana kau?!

Jin: Kenapa?

EL: Kau dekat sapa sekarang? Kau ke yang kacau aku beberapa tahun lepas? Berapa lama dah kau datang dekat nenek aku?

Jin: Aku dekat nenek kau. Yea. Sejak 40 tahun lepas.
(Untuk yang tak pernah baca cerita aku sebelum ni, dekat CERITA EL 3 aku ada cerita yang aku dah buang semua saka dari belah Mama & Papa aku, tapi dia masih ada dengan Nenek aku. Sekarang giliran nenek aku pulak)

EL: Kau nak keluar tak?!!!!

Jin: Tak nak!

Saka tu Jin bukan Islam, jadi aku terus tak buang masa, cerita semua benda tu dekat Mama. Lepastu Mama aku terus bawak Nenek pergi berubat dengan Ustaz. Tak pasal pasal nenek aku kena cucuk dengan Jarum emas. Hahahaha. Sakit! Mesti dia nak belasah aku dengan penyapu kalau dia tau aku yang cadangkan. Hahaha. Ini untuk kebaikan nenek jugak) Lepas berubat tu aku cuba scan, tak ada benda yang jawab. Alhamdulilah, sekurang kurangnya ada kebaikan gift aku ni. Selang beberapa bulan tu aku tiba tiba dapat text dari abang aku,

Abang: Dik!!!! kau okey tak?! Ada kena kacau ke?! Mimpi pelik?!

Aik. dah kenapa abang aku text macam ni, dia ada mimpi hantu makan kepala aku ke apa? Lepas soal selidik rupanya dia baru pindah rumah sewa baru dekat Johor Bahru (JB). Malam tadi dia mimpi ada benda datang kacau dia, lepastu dia bangun dengan keadaan terkejut! Orang yang selalu bangun terkejut tu aku, dia jarang kena macam tu. Jadi dia syak ada benda yang kacau. Aku terus scan nama abang aku masa tu jugak!

EL: Sapa yang kacau abang aku ni bang*t! Jawab cepat!!!! Sekarang!!

Sebab aku ni jenis yang protective, kau kacau aku sikit pun aku tak kisah, tapi kalau kau kacau keluarga aku, kau orang ke Hantu ke, M**i kau aku kerjakan! (Ini lah aku. Hehe) Mula mula tak rasa apa, tiba tiba rasa Hati tak tenang, mengigil, jantung berdegup laju rasa lain dari yang sebelum ni, Jin ni kuat ke?

Jin: Sapaaaa kau?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Macam mana kau boleh jumpa aku?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Macam mana kau boleh bercakap dengan aku?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Okey, masa tu nak terkencing pun ada sebenarnya. Sebab cara dia jawab tu garang sangat! Tapi aku tak takut pon. Haha

EL: Kenapa kau kacau abang aku?! Aku panggil abang aku, bukan kau gila. Kenapa kau ada dengan dia?! Siapa kau?! Kau nak apa?!

Jin: Yea! Aku ada dekat abang kau sekarang! Sebab aku tak suka dia, aku benci dia, aku dah bertahun duduk dekat sini! Dia tetiba datang, dia patut keluar!!!!!!!!!!! Aku PONTIANAK!

EL: Owh! Jadi kau kacau dia malam tadi?!

Jin: Yea Aku! Aku nak dia keluar!!!!!!

Aku terus celik mata & berhenti! Okey, agak seram gaya dia bercakap. Macam benci sangat dengan abang aku. Aku terus text abang aku tanya apa benda yang dia mimpi malam tadi.

Abang: Aku mimpi ada dekat satu bilik gelap, tiba tiba ada benda datang baju putih. Bila dekat, baru jelas benda apa tu. PONTIANAK! Dia terus pegang aku dan cekik leher, dia tak nak lepasakan aku. Macam dia betul betul marah. Aku terus terjaga, meremang satu badan& aku rasa macam betul jadi benda tu. Terus aku pasang ayat Kursi sampai subuh.

Masa tu sebenarnya aku tak 100% percaya lagi dengan “Telepathy” aku ni, tapi banyak persamaan! Jin tu mengaku Pontianak & abang aku pun cakap yang gigit dia tu Pontianak. Okey. Aku tak bagi tau abang aku masa tu, aku cuba cakap dengan benda tu lagi.

EL: Hoi!!!! Mana kau?!

Pontianak: Kau nak apa lagi?!!!!!!!!! Haaaa?!!!

EL: Kau kacau dia sebab kau duduk dekat rumah tu?!!

Pontianak: Yea! Ni kawasan aku!!! Dia pendatang!!

EL: Berapa umur kau? Islam? Dah berapa lama kau dekat situ?

Pontianak: Umur aku 40 Tahun!
(Dalam hati aku, hek eleh muda lagi! Ingat 400 tahun ke 4000 tahun ke *tangan ke bahu mata ke atas)

Pontianak: Aku bukan Islam.. Aku dah dekat sini 40 tahun!

EL: Abang aku tak kacau kau, tapi kenapa kau kacau dia?!

Pontianak: Sebab dia Alim! Dia solat! Aku tak suka!!!!!!!

EL: Kenapa kau takut?! Kau takut aku tak?! (bodoh gila aku tanya macam tu.HAHAHA)

Pontianak: Aku tak suka. Hehehehehehehe. Takut dengan kau? Yea aku takut, sebab kau bukan Manusia biasa. Hehehe. Tak sangka, ada manusia durjana yang ada kelebihan berkomunikasi dengan Jin. Kau Manusia yang istimewa.

Nasib aku ni bukan jenis penakut, cara dia gelak tu. Bayangkan lah. Hahaha. Masa tu rasa ingin tahu aku makin membuak buak, nak tau macam mana “Telepathy” aku ni berfungsi. Aku terus tanya dia ber macam macam soalan

EL: Kau takut dengan aku, sebab aku boleh bercakap dengan kau?

Pontianak: Yea! Aku takut, sebab orang macam kau ni boleh kacau aku. Tapi kau bukan orang pertama yang aku pernah bercakap melalui batin, dulu ada seorang macam kau. Kau patut bersyukur ada kelebihan macam ni.

EL: Huh! Tapi tadi mula mula kenapa kau terkejut bila aku panggil kau?! (korek rahsia)
Pontianak: Aku pernah kacau abang kau, jadi ada hubungan (gelombang) aku dengan dia bersambung. Tiba tiba aku ada rasa gelombang lain (aku) datang dari tempat lain. Aku tak boleh nampak kau, tapi aku rasa gelombang kau datang.

EL: Oh.macam tu ke kau rasa aku kehadiran aku wahai Jin Durjana? (tiru balik dia cakap aku manusia durjana) Hoi Pontianak! Kau jangan kacau dia lagi! Ini Amaran! Kalau tak aku yang kacau kau!

Lepas tu aku terus berhenti, aku call abang aku cerita semua dialog aku dengan benda tu. Abang aku terkejut, sebab memang mimpi dia apa yang aku tau tu sama. Aku terus call Mama suruh Ustaz tembak Pontianak tu dari jauh supaya tak kacau abang aku lagi, dan macam biasalah, Mama marah aku lagi sebab guna “Telepathy” lagi. Yea, aku faham Mama takut benda tu kacau aku pulak. Yela, aku ni kan terkenal dan di minati di kalangan Jin! Hahahaha. Ustaz tu memamg cakap yang kacau abang aku Si Pontianak yang ada dekat apartment tu. Mimpi tu Pontianak, Ustaz cakap Pontianak, jadi “Telepathy” aku ni memang betul la? Hahaha. Entah la. Lepas kes tu, aku suka main main tanya soalan pelik dengan Jin, nanti aku sambung cerita okay (seronok sebenarnya Hahaha) Tapi sekarang dah tak buat benda tu sesuka hati aku kecuali, Darurat je! Contohnya nak check kalau ada Jin lahanat yang kacau family aku, atau kawan aku. Sebulan sekali aku scan sorang sorang dan mintak mintak tak adalah yang kacau orang yang aku sayang. Allah bagi kelebihan ni bersebab, jadi aku guna untuk kebaikan.

Tapi ada satu benda yang aku tabik hormat dekat kaum Jin ni, dia kalau sebut nama Allah atau Nabi Muhammad, apa yang aku perasan dia akan sebut “Allah S.W.T & Nabi Muhammad S.A.W) tu benda yang aku sangat sangat kagumi, jarang aku dengar orang atau aku sendiri lah sebut penuh macam tu. Kan? Walaupun dia bukan Manusia, bukan Islam, dia Jahat, tapi dia sebut penuh nama Tuhan pencipta sekian alam kita. Sebab dia pun makhluk Allah jugak. Betul tak?

Kongsi kisah anda: http://fiksyenshasha.com/submit

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 1 Average: 4]

144 thoughts on “CERITA EL 7: Hoi Pontianak! Kau jangan kacau dia lagi! Ini Amaran”

  1. assalamualaikum EL, boleh x kau tolong scan aku… sbb aku rasa mcam ada benda selalu dekat dengan aku.. aku harap kau baca dan balas comment aku nihh… aku harap kau blh tlong aku.. terima kasih

    Reply
  2. aku follow cerita kau dr part Cerita EL smpi Cerita EL 7…best…aku percaya…sbb sepupu aku sendiri pun ada kelebihan mcm ni…siap cerita balik kat aku apa yg dia pernah kena…bole scan orang lagi..

    best2…nnt kau sambung lagi tau EL…

    Reply
    • Thanks Mazlina.. Hahaha.. sesetengah orang memang tak percaya, sebab tak kena dengan batang hidung sendiri.. Ok, ada banyak lagi cerita ?

      Reply
      • Akak byk kli mmpi org bg baby,nyusukan baby,ular,mmpi org yg dh m**i,pastu ada org ckp ada penjaga yg jaga akak. Sbb dia kata akak berani,katanya penjaga tu dr golongan pahlawan.. Tp so far, akak xpnh nmpk apa2 yg plek or entiti. Cuma seingat akak, masa skolah rndah akak pnh nmpk pakcik tua tgh solat tepi pokok tinggi. Kiranya pakcik tu diawang2an. Fizikal mcm manusia saja. Berjubat putih,serban,berjanggut. Wajah dia akak xnmpk.. Org yg ckp akak ada penjaga tu mintak akak p berubat ngn “ayahnda” dia,ckp siao2 pengeras rm300 lbih. Tp akak xpnh pegi,sbb jauh di terengganu. Akak ada d penang.. Akak ckp kt fmly,fmly pn x brapa amik kisah.. So, akak mintak tlg el kot boleh tlg scan akak.. Email akak [email protected]

        Reply
      • Kak juga sllu kna tindih msa tidur,pnh nmpk 3 kli entiti tu bersifat spt buble,mcm belon lutsinar..ada anggota bdn mcm mnusia tp tnpa wajah.. 2005 n terbaru 2017 bln 6@7… Tp entiti tu x takotkan akak.dia mai tdo sblh akak..1st time dlu kt skolah, akak tdo katil atas,akak tolak entiti tu,then ‘dia’ jtoh atas mmber akak katih sebelah(bwh),then automatik mmber akak trus bgn muntah n demam… 2nd time ‘dia’ pelok akak dr blkg masa tdo, kli ke3 dia dtg dpn2 pn masa akak tdo. Tp akak yakin tu bkn mmpi akak.. Real lpas tempis tu akak sedar… Mcm sleep paralyse ke ape tu..

        Reply
      • Akak byk kli mmpi org bg baby,nyusukan baby,ular,mmpi org yg dh m**i,pastu ada org ckp ada penjaga yg jaga akak. Sbb dia kata akak berani,katanya penjaga tu dr golongan pahlawan.. Tp so far, akak xpnh nmpk apa2 yg plek or entiti. Cuma seingat akak, masa skolah rndah akak pnh nmpk pakcik tua tgh solat tepi pokok tinggi. Kiranya pakcik tu diawang2an. Fizikal mcm manusia saja. Berjubat putih,serban,berjanggut. Wajah dia akak xnmpk.. Org yg ckp akak ada penjaga tu mintak akak p berubat ngn “ayahnda” dia,ckp siao2 pengeras rm300 lbih. Tp akak xpnh pegi,sbb jauh di terengganu. Akak ada d penang.. Akak ckp kt fmly,fmly pn x brapa amik kisah.. So, akak mintak tlg el kot boleh tlg scan akak.. Email akak yasmin.underscore.niknur.at.yahoo.com.my…

        Tqsm el.harap dpt bantu..

        Reply
  3. Assalam el…nk mtk tlg scan jugak blh? mcm mne nk contact? 3tahun lepas da buang da saka ni, tbe2 org yg ubat kan mak mentue kate bnd tu ade lg….plzzzzzz

    Reply
  4. Hai EL. sy betul betul perlukan bantuan. Ayah saya, mak saya dan saya sendiri. Adik beradik saya yang lain mungkin perlukan bantuan jugak. [email protected] . Ni email saya. Klu boleh bantu email je. Harap awak boleh tolong dengan izin Allah Taala.

    Reply
  5. Salam EL,
    Nak minta EL scan akak jugak. Selalu rasa berdebar2. Kalau EL tinggalkan email, boleh akak emailkan full name dekat EL.

    Reply
  6. Tolong saya dan family saya please. Nurulaina0804atgmaildotcom . Sorry terpksa tulis cmni sbb klu tulis real email komen tk klua. harap harap awak paham email tu. Saya betul betul perlukan pertolongan.

    Reply
  7. El..knp x ada link2 cerita2 awak sblm ni? Susahlah nk mncari cita yg mn terlepas.Btw sy x ada saka tp ada yg nk damping.(keturunan sy ada yg jd prawat) mcm mn nk elak yea?

    Reply
      • Msti bnyk ilmu yg awk dpt..borak2 kosong pun dpt juga pngthuan…

        Tadi sy ad baca ckit ttg metafizik berkaitan frequency. frequency nh ada yg frequency positif n negatif. Positif cthnya bdan yg sihat +60 manakala frequency negatif cthnya rokok -23 (jgn terasa ye perokok sekalian, 31 share shj) .soalan saya=

        1.adakah jin tu mnymbungkn deria mereka dgn deria el dgn cara menyamakan nilai frequency?
        2.Apakah anggaran frequency mereka?

        Maybe ini bole jlaskn knapa masa el pkai earphone bole dgr suara mereka

        Reply
  8. Salam El, sy silent reader Fs ni. awal thn ni mmg galak bc tiap2 hari,pastu stop kejap sbb dgn mcm2 perkara. Awak salah satu favorite sy.
    Kalau tak keberatan , ini email saya arieldotnoyxferaatyahoodotcom

    Reply
    • mengikut pendapat aq kau ada 6 sense..untung kau..tapi kau kna ingat ..jika kau buka mata batin kau..kau akan dapat kecelakaan yang besar..HMM…mungkin kau punya frequency boleh berhubung dngan jin…tapi tntang 6 sense kau aq x tau..bnda 6 sense ni pun pernah menjadi topik debat ulama dan saintis…kau kna gunakan kau punya kuasa dngan hati hati

      Reply
  9. Kesian El, penat membantu org scan
    Pkai tenaga tu ..
    Kalo die xreply, kepenatan la tu..

    Peminat yang lain bole cb alternatif lain kalo el xsmpat reply

    Cdgn sy je…

    Reply
  10. Assalam el.. Bleh tlong tak.. Scankan tunang saya.. Saya perasan skrg ni hbungn kitorng mcm dh makin panas.. Bila dkat jea dgn saya ada jea bende tak kena yg dia tak puas hti.. Tp bila jauh cntact guna ws dia okay pulak.. Tp bila kitorg jumpe ke apa ke dia ada jea bende nk mrh mcm tak puas hati sngt2.. Dia prnh tinggalkn saya dkt tepi jalan sruh blik sndiri smata2 sbb saya sibuk nk ikut dia msuk rmh tgok adik dia.. Dia kata rimas.. Saya pun tak paham.. Lpas tu dia kata dia slalu mmpi ular kejar dia.. Tolong saya ye el.. Saya sruh dia brubat dia mrh.. Saya pun dh buntu dh

    Reply
  11. Bgus kau ni El…smua kau layan…hehehe…tpi aq thu kau bleh handle bnda nie dgn baikk…jadi…truskan bantuan mu untuk orang lain…hahahaaha…apa² pun ingat kpda Allah Yang Satu…

    Reply
  12. Serius la you can scan jugak? ok. Serius talk. 0162703495 watsup me at dis no please. i will tell you sbb kan mostly ur story same gak la dgn sy. BUT 8 org ustaz sy jumpa, semua banyak version story di sebalik mistik im face rght now. Now, sy really desperate nak tau the actual story. What happend actually to me. pleasee.

    Reply
  13. El, boleh tolong scan kan my father?? Dah bertahun2 dy sakit, doktor tak boleh detect, dah puluh2 tempat pegy berubat, sehat sekejap, then sakit dia akan datang balik

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.