Classmate

Hello readers FS. Ni kira first time aku share story kat sini. Let me introduce myself. Nama aku Fatin. Tu je lah hehe. Okla cerita ni ikut suka hati korang lah nak describe macam mana eh. But srsly this is not based on true srory sebab ada part yang diolah sikit sebab I think aib orang, perhaps? Dah dah jom start.
Aku sekolah kat Smk Ulu Tiram and aku dah menengah atas. Aku ambik aliran sastera and tassawur islam. That’s mean classmate aku semua malay lah takde non muslim. Watak dalam story ni ika, dayana, hanani and natasya. Waktu kejadian ni berlaku waktu rehat. Dalam class aku, ada satu lubang kat syiling. Lubang tu memang muat muat manusia masuklah. Then ni si ika ni duduk bawah lubang tu sambil tengok tengok. Tetiba hanani cakap ” haa kang ada hantu turun tarik kepala kau padan muka” mulut dia masin weh. Tetiba ika pandang dia cakap “kau lah hantunye” hahahaha. B**i. Ingat bebetul kena rasuk ke apa. Aku rasa kalau hantu tengok dia, hantu tu kot yang kena rasuk hahahaha. Back to the story.
Waktu rehat dah nak habis, lebih kurang lagi 10 minit gitu, dayana dengan natasya gaduh. Yang dayana kata natasya tinggalkan dia kat toilet sorang sorang waktu tengah cirit. Yang natasya pulak kata dayana tinggal dia masuk kelas. Benda benda pelik ni start berlaku antara dorang lepas dorang main satu permainan yang popular diantara kalangan pelajar iaitu spirit of the coin. Tapi dorang tak main habis pun. Sebab hanani kata dia macam rasa something kalau main sampai habis. Then semua kecut terus tak main. Dorang main benda tu betul betul bawah syiling berlubang tu. Aku tak geng sangat dengan dorang sebab aku ni kaki study cewah hahaha. Nak dijadikan cerita, waktu tu si ika ni datang bulan. So benda benda ni suka lah kan. Start dari haritu ika ni perangai dia pelik sikit. Dia suka tenung orang sampai nak terjojol biji mata. Yang lain semua start dari haritu, masing masing makan pelahap macam apa even dorang dah makan makanan berat like nasi lemak or etc.
Setiap hari khamis, sekolah aku ada buat pembangunan insan. So student muslim stay kat tapak perhimpunan, yang non muslim dalam dewan atau kat kantin. Yang classmate aku ni tetiba marah marah kata ” jangan baca lah setan, panas panas! ” so cikgu yang dekat terus tarik dorang masuk dalam surau. Punya lah berat time cikgu cikgu dengan pengawas angkat dorang. Aku rasa angkat mak gajah lagi ok kot hahahaha. (Korang kalau baca ni mesti bingit hahaha). Budak lain pun macam kecut perut sebab tetiba ada kerasukan. Then ustaz suruh baca yasin macam biasa. Aku perati je cikgu lelaki yang duduk kat kerusi belah kanan perhimpunan tu. Dia senyum senyum waktu dorang kerasukan.waktu rehat aku melawat classmate aku tu kat surau dengan kawan kawan lain. Tapi dayana hanani natasya dah ok. Cuma ika yang meracau kata “d***h aku. D***h aku. Aku haus nak d***h”. Suara dia seram ya ampun. So aku dengan kawan lain decide nak baca yasin untuk dorang. Dah start ayat pertama si ika ni kata ” kau baca aku hisap d***h kau hihihihi” then ika pengsan. Semua feels aware lah kan. Mak bapak classmates aku yang kerasukan tu semua datang ambik anak memasing. Tapi pelik, dorang tak tanya banyak dengan cikgu apa yang jadi kat anak dorang.
Dalam pukul 10 gitu, cikgu ada panggil seorang orang pandai yang reti handle kes sekolah sekolah ni. Aku panggil dia ustaz met lah eh. Aku dengan a few student lain saksikan kejadian ni sampai habis. Sebab cikgu suruh stay takut ada something luar jangkaan berlaku. Mata ika tiba tiba terbeliak macam nak terkeluar sambil meracau cakap nak d***h. Ustaz met ni pengang ibu jari kaki ika. Ika ni jangan cakap lah asyik menjerit jerit. Then keadaan reda sikit, ustaz ni tanya lah asal mana, datang dari mana, asal kacau. Lah rupa rupanya classmate aku ni bukan berpunca main spirit of the coin tu, dorang pergi dok baling baling batu kat dalam syiling class aku. Mana tak marah si ‘kawan’ atas tu. Lepas da baling batu tu yang lain semua dah stop tapi si ika ni pulak kata ” kalau betul kau ada keluarkan rambut kau, aku nak tengok” hahahaha nak tengok rambut apa kejadah weh hahaha. Time ni ika datang bulankan maybe dia tukar pad tak cuci. Benda tu ikut dia sampai toilet agaknya.
Lepast sebulan, dorang pun dah pulih sepenuhnya. Dayana pulak dah macam anti social, pendiam nak m**i hahaha. Ika natasya hanani pun dah sopan takde teriak bising macam dulu. Benda benda macam ambik mudah. Sekali dah kena menyesal seumur hidup. Okla ada masa aku share story aku lagi eh. Bye.

Kongsi kisah anda:

Fatin Aliah

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 1 Average: 5]

63 thoughts on “Classmate”

  1. Baru bukak page FS tetiba terasa nk bukak cerita ni then bila baca intro I be like “Weh ni budak sekolah aku sia”
    note to writer: Hi, aku rasa aku kenal kau hahaha and your writting sucks. bye

    Reply
  2. Menghiburkan hati.
    Admin busy kot minggu ni, sebab sehari 1 2 cerita je admin post. Minggu lepas sehari 6 7 cerita sehari. Admin ada sorang je ke ? Admin tak nak Admin penolong ?

    Reply
  3. Tak masalahnya sekarang bila nak post cerita #FazAhmad ? eyy frust la macam ni, nak mengamuk pun ada! Raa kalau mengamuk raa makan banyak haa memain la.

    ( even makan bnyk mana pun badan still keding, & idk why thou )

    Reply
  4. Dik Fatin,
    Puas laa akak membaca&memikir apa itu syiling berlubang…
    Rupa2 nya siling atap ek…
    Adduuhhyaaiii…
    Kalau ikutkan budak aliran Sastera pandai buat karangan…
    Sebab akak dulu pun aliran Sastera juga,
    Kalau dapat kat Cikgu Sastera&BM akak dulu,
    Mahu kena piat telinga, Dik…
    Tunggang langgang ayat penulisan kau, Dik…

    Reply
    • Eh saya baca okay je,seronok cerita Fatin saya baca 😀
      Mungkin ini kali pertama dia menulis di sini,dia mungkin rasa kekok sedikit
      lama-kelamaan mesti penulisan dia akan semakin baik,In Shaa Allah.:D

      Reply
  5. Ambil aliran sastera n tassawur islam.. tapi rasenye mase baca cerita adik ni secara kelajuan cahaya.. ternampak perkataan B***… betul ke atau mata tersilap sbb nak baca secara laju… huurrmmm….

    Reply
  6. Wow..rasa mcm baca notis “dilarang mmbuang sampah”..skejap je..dan kurang feel..? siling pun typo ke syiling..? apa nak jadi..
    By the way.. @FazAhmad aku rasa Rashid adalah admin..tu sbab dia lambat approve kau punya cite..?

    Reply
  7. Yg buat story, topup skill penulisan sbb awk bidang sastera. Awesome walaupun bahasa ‘rempit’. Tingkatkan usaha, abaikan keyboard warrior.

    Reply
  8. SMK ULU TIRAM…???
    Hmmm…
    Blkg umah akk je nih…

    Akk geraaamm jer tgk ko dok eja SYILING SYILING…
    Syiling tu duit dik…
    Duit sen sen tu…
    Klu kat atap tu SILING…

    Papepon mmg mentel kengkwn ko cr pasal kaannn…
    Bile benda tu dh dtg menggelupur puyuh plak jadinye…

    Tapi…
    Akk x pueh hati apsal ngan cgu laki yg sengih2 mse kejadian kat tapak perhimpunan tu…????

    Reply
      • Ok, baru faham, aku baca laju sangat..ha..ha..yg Muslim tu dlm kelas dia ja, bukan satu sekolah..ha..walaupun cerita dia hambar komen berjela u’oolllss…

        Reply
  9. memule xnk komen..tp rase nk komen gak !! tah pape la kau cerita !! aku cerita separuh je da hambar sgt..

    markah : keji/10

    Reply
  10. okja cerita ni. tak semestinya fatin ni belaja sastera kena tunjuk cara penulisan kat semua tempat. haih apebende la korang yang dok mengomen ni. nak cara penulissn perfect sangat pergi tulis cerita sendiri.

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.