First Time Terbuka Hijab

Hi semua. Aku Sonny. Cukuplah korang suma tau nama pendek aku je. Di sini aku nak berkongsi sedikit kisah pengalaman aku yang baru je terjadi kira2 dua minggu selepas raya baru baru ini. Bagaimana hijab aku boleh terbuka dan tanda2 sebelum hijab aku terbuka itu akan aku ceritakan disini.

Kira2 seminggu sebelum aku boleh nampak ‘benda’ tu, aku kerap bermimpi yang bukan bukan. Mimpi ni pulak bukan sekali je datang, ia datang berulang2. Dalam mimpi ni aku kerap bermimpi berada di suatu tempat yang macam kene langgar ngan zombi. Aku tengok ade kilat sabung menyabung dan menyambar semua orang yang bertempiaran lari. Aku pon dengan takutnye trus lari jugak. Sampai la sampai kat bngunan tinggi2. Semua orang dah berpusu2 naik bangunan tu. Time ni aku dh dapat agak ni mungkin mimpi, tapi aku ikut je la orang ramai tu lari naik bangunan tu. Sampai kat atas bangunan tu, aku pun try la cubit2 pipi, lempang2 tangan n u know what? AKU RASA SAKIT. So aku jadi speechless time ni, then datang la seorang lelaki tua kat aku. Dia tgk aku pastu dia tanye, “adik takut m**i x?”. Aku jawab “takut la, kenapa pakcik?”. Then pakcik tu tanpa segan silunye gitau “mu tu dah koma, m**i nge koma xdok beza pon, serupe tule gok” (oh, lupe nak cakap, aku orang pata timorrr).

Lepas tu aku start dah mai perasaan takut ni. Xtau nak wat ape dah. Part ni aku dah lupe apa yang berlaku seterusnya. Yang aku ingt last skali datang seorang nenek tua datang kat aku pastu jerit kat aku, “Fatin (bukan nama sebenar) dah lama sorang sorang dalam tu!! (Fatin ni adalah arwah bakal tunang aku dulu). Pastu seingat aku la, aku ditolak jatuh bangunan tinggi tu. Then aku tersedar, yang peliknye muka aku rase sakit2 bekas cubit dan tangan aku ade kesan birat2 yang aku lempang sendiri dalam mimpi aku tu. Aku jadi blur time tu. Dan aku anggap yang mimpi ni adalah mainan tidur je kot, so aku buat xtau je la.

Nak dijadikan cerita, 2 3 hari lepas tu aku dapat job ke KL. Trip aku kali ni kene hantar 5 orang foreigner ke Bangi. So aku decide nak pass job ni dekat mak angkat aku. Mak angkat aku setuju nak hantar dorang. Lepas aku deal dah ngan foreigner ni, petang tu aku pon bertolak ke KL. Perjalanan tu ambik masa dalam 6 jam jugak la, sebab hujan lebat dekat2 area Karak ngan Bentong. So kitorang sampai kat area Bangi tu dalam pukul 12 lebih jugak. 12 a.m ye. Lepas dah hantar foreigner tu semua, kitorang decide nak balik malam tu jugak. Jadi selepas round2 bandar KL pagi tu, kitorang terus masuk highway LPT kira nak balik rumah dh la ni. Betol2 sebelom nak masuk tol Bentong tu, entah macam mane kereta yg mak angkat aku ni bawak hilang kawalan. Tp nasib x terbabas. Aku dah cuak tahap super saiya dah time ni sebab aku dah terbayangkan mimpi aku sebelum ni tu. Tp aku act cool je la.

Aku tnye mak angkat aku ok ke tak, sebab kalo x ok aku nak drive (tp dia memang x bagi sbb aku noob kete manual). Tak lame lepas tu kitorang bertembung dengan kereta eksiden kat Karak, orang cakap tengah fresh lagi eksiden tu. Kitorang hentikan kereta tepi jalan tu dan aku sorang je turun (kira nak tolong la mana2 yang patut) tp aku batalkan hasrat tu sbb mak angkat aku memang xleh tengok mende2 camni. Aku sempat bertanya hal kereta paling depan je kat brader yang turun jugak situ. Dia cakap ade perempuan tengah tersepit dalam dalam kete. Aku tanye berapa orang dia jawab sorang je. Aku pun iyakan je la. Nak tolong x mampu, mak aku pun trus je start kete berlalu nak pergi dah ni, tp aku pelik sbb brader tu cakap perempuan ni tengah tersepit, elok je aku tengok dia duk depan kete dia. Aku tengok sekilas camtu je before teruskan perjalanan balik.

Smpai la dekat rnr Temerloh, kitorang decide nak tido sana jap before sambung balik journey to the home. Ok, sampai sini aku masuk la dalam surau lelaki. Aku masuk solat trus tido. Tengah2 tido ni, aku mimpi aku ade kat dalam satu lubang tau. Ia seakan2 kubur tapi x dalam macam kubur tu. Depan aku ada satu jalan. Jalan yang sangat2 usang. Kiri kanan jalan tu ade banyak pokok2 m**i yang ranting dia seakan2 melambai kat aku. Untuk pengetahuan, aku start mimpi pasal pokok2 ni dari aku form 4 lagi. Sekarang aku dah 24 tahun 10 bulan. Korang kira la sendri lama mana aku dah dpt hint mende2 gini.

Setiap kali aku mimpi menda ni, setiap kali akan ade kematian yang melibatkan orang yang aku sayang. Tengah mimpi tu aku terjaga sebab phone aku berdering. Mak angkat aku call, mybe dia nak balik dh kot so aku jawab la call tu. Dalam phone tu, aku x dengar sepatah ape pon apa yang mak angkat aku cakap. Yang aku dengar macam bunyi berdehem pastu mendengus. Aku x syak pape lagi time ni. Aku matikan fon aku tu pastu aku call balik mak angkat aku. Kali ni dia jawab, dia tanye aku, “nak balik dah ke?. Jap eh nak basuh muke jap”. Aku pun iyakan je la.

Lepas tu mak angkat aku pun kuar. Aku trus tanye dia asal call td. Dia pon terkejut, “bile pulak mak call Sonny td? Xde call pon, sebab fon mak memang xde bateri time tu”. Dia bukak2 fon pastu masuk call aku. Dia ingat aku nak ajak dia balik. Pandangan aku jadi kelam time tu. Dah tu sape yang call aku td? Tapi aku x bagitau la kat mak aku tu. Aku lebih memilih untuk diam je. Sepanjang perjalanan balik ganu tu aku memang kurang bercakap. Sampaikan bila time makan pun memang aku x rasa nak makan padahal aku memang lapar gile mase tu. Aku jadi x berselera nak makan tambah2 pulak asma aku tetiba je datang. So mak angkat aku ni kira rush jugak la balik sebab nak hantar aku kat rumah.

Lepas setel suma keje, aku pun balik rumah. Aku ingatkan semua ni dah habis, rupenye tidak. Aku kerap ternampak suasana macam dalam mimpi aku tu. Ia semacam halusinasi camtu. Aku nak explain pun x reti jugak ni hahaha. Faham2 je la, kira kalo aku tengah drive ni, lepas tu aku ade lalu dekat jalan straight, kat situ aku akan nampak jalan2 situ berubah jadi jalan usang yang ade banyak pokok pokok m**i tu. Start situ aku dah fikir bukan bukan dah ni. Aku yakin pasti akan ade seseorang yang akan jadi target pasni. Malam tu aku bermimpi lagi, kali ni datang susuk lembaga hitam berbadan sasa kat aku, dia cakap kat aku dia akan buru sesiapa saje yang aku take care selain dari famili aku. Dalam kepala aku ni terus terbayang, menatang ni saka ke ape? Famili xnak kacau, orang yg baik ngan aku je dia kacau.

Esoknye pulak aku dapat tau yang mak angkat aku ni dapat pulak trip ke Sekayu, macam tempat air terjun la gitu. Elok je aku tau pasal ni, aku terdengar bunyi orang mengekek seakan2 menahan gelak btul2 tepi telinga aku. Aku dah memang dah cuak time ni, aku cuma terbayang mak angkat aku je mase ni. Kalau jadi pape kat dia memang aku xkan maafkan diri aku smpai bila bila. Sebab ape? Sebab mende tu memang dah bagi warning + aku ade dapat hint dalam mimpi aku tu. Lepas tu aku ade jumpe ngan mak angkat aku, kirenye lepas balik dari trip dia la. Yang aku x taunye, nampak je kete dia aku jadi marah ya amat. Aku jadi seperti bukan diri aku, yang aku dengar hanyalah suara bisik2 yang menyerabutkan telinga aku. So lepas aku nampak mak angkat aku tu aku terus blah lari dari situ dengan max speed kereta aku. Korang bayangkan la cmne dia terkejut ngan sikap aku. Ok aku xnak cerita part ni, sebab sampai sekarang mak angkat aku tu still x maafkan aku, aku rase la. Tp jauh dalam hati aku rase lega. Nak tau sebab ape? Sebab ‘benda’ tu xkan kacau dah mak angkat aku. Sebab lepas kejadian tu aku selalu jauhkan diri daripada mak angkat aku. Sampai la sekarang.

Aku ingtkan memang xde dah pape yang berlaku lepas tu. Tiba2 crush aku wasap aku pulak.
Dia cakap dia ade terkene penyakit misteri. Dalam hati aku trus terbayang makhluk hitam itu punye angkara. Tak lama lepas tu, besfren aku ade call aku, dia cakap dia selalu mimpi ade mende hitam nak terkam dia. Aku jadi down gile mase ni. Ape yg aku nak buat weh? Fikir punye fikir aku dapat idea. Disebabkan makhluk tu cakap dia nak ganggu orang yang aku take care tu. Aku korbankan sendiri perasaan aku demi diorang.

Nak tahu ape yang aku buat? Aku buat exactly sama macam aku buat kat mak angkat aku. Peritnye hilang 3 orang tersayang dalam seminggu tak usah cerita la. Semangat aku jadi lemah time ni, tp mujur Alhamdulillah selepas aku tinggalkan crush ngan bff aku ni dorang tak lagi dah kene sakit2 dah mimpi pelik2. 2 hari lepas tu aku dapat berita yang adik angkat aku meninggal (time ni berkait ngan mimpi aku tu). Adakah ianya kebetulan? Aku rasa nope, sebab ape? Nanti aku ceritakan hal mimpi misteri aku ni dalam entry lain. Aku jadi down gile dah masa ni, dan lepas tu aku dah start dapat tengok benda yang bukan2. Sampai sekarang ni baru 3 minggu benda ni terjadi. Aku tulis ni sebab aku xtau nak kongsi dengan sesiapa dah kisah aku ni. Sambungan perjalanan aku ni aku tulis hari lain ye. Dah maghrib dah sini. See ya in next entry. Assalamualaikum.

encik meow

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 1 Average: 5]

12 thoughts on “First Time Terbuka Hijab”

  1. tak habis habis lagi ke manusia peminat FS ni taksub nak cerita TERBUKA HIJAB??tak habis2 bangga TERBUKA HIJAB.

    Pak Hang!! bagi lah tajuk lain.bosan tau terbuka hijab.

    bangga ke??

    Reply
  2. kalo tak nak baca kisah bukak hijab..ko bukak je sluar ko pastu sula jubo sndiri lagi dasyat…pastu crita kt sini apa yg ko rasa..hahahaha

    Reply
  3. Salam bro.. aku rasa ni pendamping la.. atau ko dah terkena sihir.. adalah sape2 dengki tu.. setahu aku kalau mimpi jatuh dari tempat tinggi2 ni salah satu tanda gangguan sihir.. cepat2 pegi berubat bro.. sekadar pendapat

    Reply
  4. Saya setuju dgn pendapat Hohoh. Tak salah pergi berubat. Mungkin dapat terungkai misteri disebalik mimpi2x dah kejadian2 yg berlaku. Jadi awak pun tak perlu nak berpatah arang dgn orang2 yg awak sayang.
    Nak berubat pon kekadang rasa serperti tak perlu/tak mahu. itu mungkin adalah gangguan yg cuba menghalang awak dari pergi berubat. Awak kena cekalkan diri awak, pasangkan niat dan nekad pergi. Semoga masalah awak dapat diselesaikan.

    Reply
  5. Memang dah terjadi pun dalam cerita die ni… Dengan poko m**i semua ni sedang berlangsung skarang ni… just type on google search 5G towers effect / HAARP weather control ..

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.