Gangguan dipagi hari

Hi nama aku M (initial nama je). Aku form 5 skarang. Wish me luck sebab seminggu je tinggal (T.T) Korang perasan tak kebanyakkan cerita dalam FS ni, form5 je kena. Umur 17 ni memang umur kena gangguan ek? AHHAHAH okay enough random talking. Btw sebelum korang baca, mintak maaf sangat2 sebab banyak giler part yang aku lupa hehe

Sekolah aku ni merupakan antara skolah yang ke-7/8 (tak ingat) tertua kat Malaysia (nasib baik student kat sekolah tak pernah kena histeria). Korang cari la dalam google kay? Make sure yang dah jumpa tu, sekolah saya merupakan all-girls school. Sekolah ni terletak dekat dengan hutan. Aku tak pernah nak tau apa beyond pagar yang memisahkan sekolah aku dengan hutan tu. Masa aku kena tu awal tahun lagi, tahun ni la. Aku ni kiranya orang yang slalu datang awal sebab area rumah aku memang dah jam kalau gerak lambat. Dalam pukul 5.30 camtu memang dah gerak dah.

So aku sampai sekolah around 5.50 kalau tak silap. Sekolah memang sunyi. Dah gelap. Buta pulak rasa HAHAHA seram tu memang seram, dah skolah tu tua kan. Kelas aku ni pulak terletak dengan hutan yang aku cakap tadi. Tak la dekat sangat. Ada satu lagi kelas yang memang dekat giler dengan hutan tu. Kiranya dari kelas aku masih boleh nampak hutan. Sambung cite tadi. Semua kelas memang masih gelap. oh ya satu lagi. Sekolah aku ni berdekatan dengan sekolah rendah nya so awal pagi tu ada la jugak dengar suara cikgu sekolah rendah yang amat ku kenali bising2 awal pagi haha.

Masa nak masuk kelas tu, semua kelas lain masih gelap lagi. So kiranya aku ni la orang pertama yang sampai 🙁 jantung memang berdegup tak tentu arah sebab takut ‘benda’ tu tiba2 muncul hahaa tapi aku buat der je. Masuk kelas, switch on semua lampu kipas, duduk letak beg, terus tido (masih awal kan? so ambil peluang nak tido je la. homework pun dh siap. Aku tau aku patut belajar time tu. Tu la result pun cukup makan je hahaha)

Bila sedap2 tido tu, tetiba cam rasa orang gerak meja aku. Aku pun fikir tu kawan aku dah sampai. So tak peduli la kan. tapi yang aku hairan, tak dengar bunyi kerusi dia kena tarik pun sebab selalu nya lepas meja bergegar, kerusi confirm bebunyi. Nak letak beg pun kuat jugak dia letak sebab beg dia memang selalu berat. Aku pun buat bodo je sambung tido. Tak lama lepas tu, aku rasa cam ada orang tepuk bahu aku. Tak la tepuk kuat2, cam kena cucuk la HAHAHAH then aku pun bangun, angkat kepala sebab fikirkan kawan aku nak bagi aku sesuatu ke apa. Bangun je, takda pulak kawan sebelah aku. Chicken betul kan? aku heran. Aku toleh blakang pulak, takde jugak orang hmm nampak nya itu memang ‘benda’.

Tengok jam tangan baru pukul 5.55. Cis.. aku pun cakap, “don’t disturb me la, i didnt even disturb u”. Aku memang selalu berspeaking kalau ‘benda’ kacau walaupun mata aku ni masih suci dan bersih sebab tak dapat nak tengok benda. Syukurrrr hahaha yang tu dah settle

Yang ni pulak cite dari kawan kepada adik kawan aku haaa faham dok? ? aku bagi nama dia S la sebab initial dia pun S kan. So S ni sebenarnya dapat tengok ‘benda2’. Masa tu, dia dengan geng dia, A dengan V tengah berborak cam biasa. Kelas dorang kat tingkat atas. Dorang form 3. Kelas dorang ni dekat dengan hutan yang aku cakap awal2 tadi. Satu hari. Jeng jeng. Si S ni tengah berborak dengan A dan V, kalau tak silap awal pagi lagi time tu. Dorang ni pun duduk dekat dengan tingkap yang menghadap hutan tu (kesiannn) tengah berseronok berborak, tibe2 si S ni beritahu kawan dia yg dia ada nampak ‘benda’ tengah duduk kat branch (aku lupa ayat nye dalam bahasa. malas nak buka kamus). Dorang pun beralih tempat la sebab dah takut kan? Tu je yang die beritahu.

Ni lagi satu. Paling pendek antara semua. Aku tak ingat sape yang mimpikan ‘benda’ ni. Aku suka hati bagi nama, Ali lah ye. So si Ali ni mimpi ada ‘benda’ (cik ponti kalau tak silap) kejar dia kat koridor skolah. Hahahah tu je

Ni yang last. Ni cikgu sejarah aku yang paling comel cite kat kitorang(tapi dh pencen tahun lepas). masa tu form 2 lagi. Masih fresh di minda cite ni walaupun bukan aku yang experience haha cite ni back to few years back then. Cikgu aku tengah mengajar masa tu. Masa tu dia masih mengajar student sesi petang. Waktu tu dah nak pukul 6. Tiba2 sorang student ni lalu kelas dia, nak pergi ke tandas. Tandas ni pulak tandas yang terletak betul2 dekat dengan hutan tu (haishh). Sekolah kitorang ada dua tandas. Satu dekat bilik guru, library, surau, bla bla bla ahha sambung cite tadi, cikgu pun cakap dalam hati “berani jugak budak ni jalan sorang2 jam ni”.

Berapa minit kemudian, student tu keluar balik, cari cikgu (tak ingat sape ahha) sebab dia cakap ada budak pengsan dalam tandas. Bila cikgu dah sampai ke tandas, dia tanya la tandas mana. (Tandas yang dekat hutan ni ada 2 block, satu yang ada shower, satu takde. Yang kelakar nye, block yang ada shower tu ada kelas tertera kat setiap pintu tandas pulak. Aku tak faham kenapa dorang buat camtu ? ) student tu tunjuk la tandas mana satu. Bila cikgu tu bukak pintu, memang dh lock dari dalam. Dia pun panjat pintu tu la (rugged betul) untuk tengok dari atas sebab lubang bawah pintu memang susah nak tengok. Dah panjat tu, cikgu tu cakap takde pape pun. Dorang pun beredar dari situ. The end.

Belum habis lagi haha sorry. Ni dari cikgu skolah rendah pulak. Aku malas nak buat lain2 masa. Biar aku habiskan masa skarang untuk cerpen ini. Nama cikgu aku yg bercerita ni cikgu Awang. Masa tu aku darjah 5 lagi, dia ajar aku bahasa melayu dan pendidikan kesihatan. Rindu pulak zaman kecik2. Tak sangka skarang dh nak habis skolah :’) okay. So masa tu cuti skolah lagi. Btw one more thing. skolah rendah ni, org kata atas bukit nye tu ada perkuburan org jepun. Tak tau la betul ke tak. And yes, hutan yang aku cakap dekat skolah menengah tu connected dengan yang skolah rendah hehhhh.

Aku stuck kat cuti skolah kan? ahhahahah okay.. cuti skolah, cikgu saya bernama cikgu sabri (guru muzik). Dia datang sekolah sebabbbbbbb, saya tak ingat la 🙁 sorz. Dia tiba2 nampk sorg budak berlari dari dewan ke bangunan skolah. Bangunan skolah ni bertentangan je dengan dewan sekolah. In between, ada padang tempat kitorang pj, buat pehimpunan dan banyak lagi lah. Masa tu, dewan belum di renovate lagi. Masih old style gitu. Dia hairan la sapa pulak tu. padahal dia sorang je yang kat skolah masa tu. Dia mana ada bawak budak.

Tu dah over. Ni yang baru. Yang last kot. Sebab yang dua ni tiba2 muncul dalam otak masa baru nak habis ahhah

Yang ni creepy sikit. Cikgu yang bernama sabri tadi, tak ingat tengah buat apa. Guard skolah tu ada bilik nya dekat tangga nak naik ke bilik darjah. Tangga ada dua. satu dekat bilik guru. satu lagi dekat dengan hutan. Bilik dia dekat dengan yang hutan. Bilik tu originally bilik store tapi tak tau cite kenapa boleh jadi bilik dia pulak. Cikgu tu panggil la guard ni yang ada dalam bilik dia tu, namanya simon. si simon ni pun menyahut la cakap kejap. Kalau tak silap cikgu mintak tolong dia buat sesuatu. Tetiba, simon ni muncul dari koridor. Cikgu pun hairan tanye sape la yang menyahut dari dalam bilik. Simon pun jawab saya dari tadi takda dalam bilik. Cikgu tu pun beredar. buat der as always ahhaha.

ONE MORE. Ni kisah si simon pulak. Bilik dia tu kan dekat hutan. so tiba2, one night dia ada dgr bilik dia diketuk kat tingkap. dia tak kisah, buat der.. tido. ? tu jer

Sorry cite bosan sikit hehe okay bye

M

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 2 Average: 3]

14 thoughts on “Gangguan dipagi hari”

  1. ape kebenda tulis cerita macam ni?
    kena cuit skit dah seram? adeh.. cara penulisan pun nampak macam tak matang lagi, takkan form5 kot?
    dengan HAHA la, tiba2 selit penambah kata, pastu habis. sembang dengan kawan2 boleh la kot macam ni. sembang dalam group whatsapp tu.

    Reply
  2. cerita tu ada cuma gaya penceritaan tu banyak lagi perlu dibaiki…dan lagi satu kalau mengarang cerita kat fs tolong jgn syok sendiri ye mcm berbual dgn kwn2 pulak..haha..btw, keep it up

    Reply
  3. Ok kat convent bkt nanas la ni eh. Cte seram jgk la. Ala aku rs byk je yg aku bce gaye cte nye cmni..ala2 syok sdri..heh.tp xde spe kecoh pn. Ilek la xkn die nak tulih gaye exam spm lk. Janji xmencarut n maki tu da ok la..x mcm certain yg slaluuu suke komen tu..rimas bce. Abes mencemarkn post org yg tulih story. Pastu acah2 nak org yg tulih story tu perfect. Bce diam2 udah..peace yo

    Reply
  4. Apa lah yg kau tulis ni.. merepek je. Tajuk mcm best tpi bila sekali baca cara kau bercerita, terus hancur mood. Penceritaan yg syok sendiri, gaya bahasa xde centre tentang apa yg kau nak cite, mcm melilau lilau je kau cte. Skejap cmni skejap yg lain plak. Xtau cmne admin leh luluskan cte kau ni. X seram lgsung plak tu. Sory lah perbaiki lg lah cara penulisan tu, mmg aku bg 0/10. Sory

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.