Ganguan Kecil Untuk Aku dan Azureen

assalammualaikum FS dan pembaca setia FS. aku selalu baca kisah-kisah yg FS siarkan boleh diketegorikan aku adalah pembaca setia FS. kisah aku semasa berada di port dickson waktu aku tengah praktical di sebuah hotel 5 star di sana. nak dijadikan cerita aku dan ara(bukan nama sebenar) di tempatkan di sebuah condo berhampiran hotel, manakala 3 lagi di tempatkan di sebuah condo yang agak jauh lagi usang.

3 orang daripada mereka tu adalah lelaki dua orang berbangsa bukan islam. kisah meraka yang hanya bertahan selama sebulan sahaja di rumah dik kerana gangguan yang mereka terima setiap hari penampakan wajah-wajah yang mereka tidak mahu lihat. kisah ni macam tak seram kan ? selepas sebulan tu satu-satu dicide nak praktical di KL maka tinggallah aku seorang yang masih nak stay. aku tak terkecuali dengan gangguan tu, boleh dikata setiap hari aku dah room meet yg lain (bukan ara tapi azureen) dengan gurauan kecil makhluk tu seperti sesuatu bernafas yang kuat di telinga pada setiap malam.

biasanya pada hari malam jumaat, sabtu dan ahad aku mesti kene tinggal dengan si azureen ni sebab di cuti. (keje bahagian HR ni faham-fahamlah) so nak taknak aku kene beranikan diri jugak, bila rutin aku berulang setiap minggu aku dah jadi biasa dengan gangguan tu, ingatkan itu je ganguan yang aku terima rupanya ada lagi. ada satu hari tu aku punya turn pulak cuti disebabkan aku tak ada niat nak kemana-mana masa tu aku dicide nak stay je dekat rumah dan berehat, benda ni kene waktu pagi dalam pukul 9 pagi. aku terjaga dan kebetulan masa tu aku tengah bendera merah, masa tersedar tulah yang aku rasa macam ada sesuatuyag berat tengah himpap atas badan aku.

hampir setengah jam jugak aku cuba ingat bacaan ayat al-quran tapi apakan daya lidah aku kaku tak terkata masa tu cuma ingat Allah je masa tu. keadaan dah okey macam biasa. ( dah tak berani nak duduk dalam bilik sorang) buat segala keje kt ruang tamu. bila azureen balik aku cerita dekat dia apa jadi dekat aku dengan reaksi dia faham akan situasi tersebut. hari-hai berlalu seperti biasa tanpa rasa takut sebab ada peneman.

azureen dan yang pun dah habis praktical selama 6 bulan maka tinggallah aku seorang dirumah tu . sehari aku duduk sana sorang aku amik keputusan untuk tukar bilik dan ada sorang akak ni menggantikan tempat azureen dalam bilik tersebut. kami tidur dibilik berasingan. dalam dua bulan lebih aku dan sorang akak ni tinggal sebumbung macam2 aku cuba tanya aka tu pasal bilik tu tapi jawapan dia hambar macam tak ada apa2 berlaku. kisah tu berakhir disini atas sebab mendapat arahan untuk berpindah di sebuah rumah double storage pulak.

maaf kisah ni agak panjang sebab tak reti nak pendekkan cerita dan maaf jugak kalau cerita ni tak seram sekadar cukup mengalam kali kedua dan terakhir.
sekian terima kasih kalau FS siarkan cerita aku ni dan pembaca yang sudi membaca.
-N-

7 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *