Hantu Pocong : Kisah Pontianak

Assalamualaikum. Hai korang. Selamat Hari raya. Aku hani (ofcos bukan nama sebenar). Sebelum ni aku ada cerita kan kisah hantu pocong. Ye, memang rasa kelakar bila hantu pocong tu berbaris, hahahahaha. Ok..! Ni aku nak sambung kisah Pontianak yang bertenggek atas atap jiran aku sebab ada yang dah request.

Benda ni tak terjadi kat aku tapi jadi kat kawan aku Ila. Alhamdulillah bukan aku yang kena sebab kalau boleh aku pon tak nak jumpa benda tu. Dengar cerita jiran aku ni ada membela (Wallahualam aku tak pasti sama ada betul atau tak) sebab apa, setiap kali kalau orang nampak kak pon ni mesti atas atap rumah dia. Pernah satu hari ila ni baru balik dari rumah aku, dia lepak rumah aku sebab temankan aku dengan adik aku memandangkan mak aku pergi luar daerah. Abang aku biasalah berjalan. Masih tak serik walaupon dah jumpa 3 ekor pocong tu.

Masa ila ni nak balik dah pukul 11.30 malam. Orang ada handphone nokia torchlight kan asik ngadap phone je lah. Jalan pon tak pandang atas. Rupanya bukan dia terus balik rumah. Tapi dia duduk kat taman depan rumah aku bergayut call dengan pakwe dia. Masa dia tengah dok sedap berborak, dia macam terasa ada orang pandang dia. Tapi dia buat tak endah je masa tu sebab bagi dia bercakap dengan pakwe dia lagi penting. Hahahaha perangai. Dalam pukul 12 lebih pagi macam tu, pakwe dia tanya dengan ila, ada orang teman ke kat sebelah sebab dia dengar ada suara orang. Terus ila meremang, time tu juga lah ila terpandang atas atap jiran aku ni.

Ila nampak ada perempuan duduk bersimpuh macam perempuan melayu terakhir sambil main main dengan rambut yang panjang mengurai. Muka di putih pucat , keliling mata lebam (mcm sundel bolong yang pelakon dia suzana tu). Dalam 1 minit ila tak berganjak tengok benda alah tu, macam kena pukau. Pakwe dia dalam telepon dok hello hello hello. Ila tersentak bila ada panggilan masuk, dia tengok pakwe dia telepon dia balik, dia pandang atas atap benda tu masih ada ..!! Apa lagi terus dia lari pecut balik rumah dia. Esoknya pagi pagi pergi rumah aku, cerita apa yang jadi kat dia. Aku dengan adik aku Cuma berhuhuhu je dengar cerita ila sambil mengenangkan malam ni kita org masih berdua. Ila terus tak nak temankan kita org malam tu..

Jiran aku yang aku cakap membela ni, kalau korang pergi rumah dia, dia tak kan buat air lain selain sirap. Kau rasa..?? Hahahahaha. Muka dia pon menakutkan sikit macam muka mona fendy tu.. Serius tak tipu.. Sebenarnya bukan kawan aku sorang je yang nampak, ramai yg da nampak. Ada sekumpulan mat motor yang suka merayap malam malam buta buat bising kat kawasan perumahan aku tu pon pernah nampak. Mana aku tahu..?? Sebab abang aku pon join mat2 motor tu juga, so dia lah yang cerita.. Hahahahaha..

Ok lah. sampai sini dulu. Sorry kalau ada yang tak faham cerita aku ni.. Next, aku cerita kisah hantu 3 beranak kat office aku.. Ni aku pernah kena..

#aku bukan penulis hebat, ni je yang mampu aku buat.

Pencerita:
HANI

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 0 Average: 0]

7 thoughts on “Hantu Pocong : Kisah Pontianak”

  1. Haah best..xbosan nk baca n rasa nk tau lagi.. Cume aq kesian nan jiran tu haha. Xpasal2 kene gosip ‘m3mbela’ semata2 muka dy,buat air sirap,n hantu suke lepak atas umah dy.. Tu xsemestinye dy ‘mmbela’ tu.. klau xbetol kan sian jiran tu hehe

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.