Hotel Seram

Assalamualaikum.

Terima kasih Fiksyen Shasha bukak page ni untuk orang share pasal kisah mistik. Nama aku Mey. Baru-baru ni aku dan family, pergilah check in kat satu hotel kat Shah Alam ni. Kebetulan kakak aku ada meeting kat situ so kitorang decided nak ikut check in sekali. Saja rehat-rehat.

Hotel ni memang nampak la facilities dia macam lama tapi tu tak kisah lah. Nak tidur 1 malam je pon. Tapi elok pulak adik aku check in location kat satu apps ni, tiba-tiba keluar review kata hotel ni berhantu. Huwaaa.. aku dah seram. Sebab memang since langkah masuk hotel ni dah rasa aura lain macam cuma aku taknak lah cakap pape. Aku ni memang jenis dikurniakan sense yang tinggi kalau ada benda-benda ni cuma nasib baiknya aku tak boleh nampak. Harapnya terus macam tu lah. Heheee.. Dah banyak kali jugak aku lalui kisah mistik ni tapi aku tak pernah nampak. Alhamdulillah.

So kitorang check in bilik masing-masing. Bilik aku , adik perempuan Liy and adik lelaki Eb terpisah dari bilik ibu ayah. Still satu floor tapi ibu nun di hujung sana, kitorang nun di sini. Hehee.. Dah la masa pihak hotel bagi kunci pon dia bagi kunci bilik yang dah ada orang dalam tu. Nasib baik orang, kalau benda lain yang aku nampak masa bukak pintu tu tak ke haru. Huhu..

Disebabkan aku dah rasa seram sejuk, before husband aku datang tu memang aku duduk bilik ibu je. Tak kuasa aku duduk sorang dalam bilik. Lepas dinner and husband dah sampai baru aku masuk bilik kitorang. Malam tu memang kitorang rasa semacam jugak tapi dua-dua tak cakap pape. Hehee.. Agaknya takut punya pasal. Husband aku habis je main game Counter Strike kat handphone dia aku pon cepat-cepat tutup lampu. Tak jadi nak layan whatsapp customer aku dah. Handphone aku letak kat side table sebelah katil tu.

Tidur pon tak berapa lena. Rasa gelisah semacam. Tiba-tiba dalam mamai tu aku tersedar sebab dengar suara husband aku bising-bising macam marah orang. Aku ingatkan dia mengigau. Aku pon pegang tangan dia ingatkan nak kejut dia. Tapi dia pegang tangan aku bukan main kuat lagi and aku tengok mulut dia terkumat-kamit baca something. Rupanya dia baca Ayat Kursi. Aku dah tak sedap hati. Mata aku ni pon memang berat sangat nak bukak tengok keliling sebab rasa takut tu memang lain macam. Korang bayangkan aku punya takut sampai nak ambil handphone kat side table sebelah tu pon aku tak berani. Padahal hulur tangan memang boleh capai handphone dah. Aku pon ikut baca Ayat Kursi dalam hati. Dah berapa minit lepas tu baru aku rasa lega sikit and capai handphone tengok dah 4.00 pagi.

Lepas dari tu aku baca Ayat Kursi sampailah tertidur balik. Pagi tu masa husband aku nak keluar pergi kerja, aku call adik aku siap-siap suruh datang teman aku since aku akan tinggal sorang kat bilik lepas husband keluar. Aku dok korek cerita dari husband pasal apa yang jadi tapi dia taknak cerita.

Lepas dia keluar, aku pon bersiap untuk check out jugak. Memandangkan husband kerja, so aku akan balik dengan family aku la. Keluar je bilik, ditemani ibu dan adik aku Liy. Kitorang jalan kat hallway tu and sempat singgah bilik adik aku Eb. Kitorang ketuk je sebab nak ajak dia tunggu kat bilik ibu sekali before check out. Sekali dengar suara menjawab yang garau dan garang sangat jawab “Apaaaaa???”

Aku dan Liy pon malas layan adik aku Eb tu. Ingat dia tak siap lagi tapi nak marah-marah orang pulak. Sekali ibu aku yang dah sampai dulu bilik dia dan masa buka pintu bilik, dia tiba-tiba tanya. Dengan keadaan hotel yang senyap sunyi tu of course la kuat suara ibu aku dengar walaupun bilik ibu kat hujung.

“Liy cakap dengan siapa? Eb ada kat sini.” Korang bayangkan suara yang jawab tu punya kuat dan garau sampaikan ibu yang dah nak sampai bilik dia masa tu pon boleh dengar suara tu. Anyway suara Eb tu memang lah garau tapi suara yang menjawab tu campur dengan garang. Macam marah benar tone suara dia tu.

Aku apa lagi. Pandang Liy dan kitorang terus berlari sepanjang hallway tu ke bilik ibu dengan perasaan dup dap dup dap. Bulu tengkuk meremang gila! Masing-masing dalam bilik ibu terpinga-pinga. Lepas kitorang cerita kat bilik Eb tadi ada yang menjawab masa kitorang ketuk, baru dorang pon ikut seram. Jangan nak cakap kot ada orang bilik lain pulak yang jawab sebab bilik kitorang tu jarak jauh jugak dengan bilik orang lain. Dan memang kitorang confirm suara tu datang dari dalam bilik tu sebab kitorang berdiri depan pintu je masa tu.

Malam masa family dinner baru husband cerita yang malam tu dia terjaga then ternampak sesuatu bertenggek atas meja solek yang berhadapan dengan katil kitorang tu. Mata dia bulat besar, cangkung atas meja tu. Dok tengok je ke kitorang. Tu yang dia tak nak cerita masa kat hotel tu takut benda tu ada lagi. Hihihh.. Haish seram pulak! Nasib baik masa aku terjaga tu aku takde pulak rasa nak telek bilik tengok kot ada pape. Sebab memang ada benda kat situ rupanya. Padanlah takut sangat sampai nak ambil handphone kat sebelah pon ketaq. Huhuhu..

Sekian cerita aku yang tak seberapa. Till then.

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 1 Average: 2]

3 thoughts on “Hotel Seram”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.