Institut Jin Bertendang

Hi/Salam.
Kisah ni terjadi masa ak belajar di insitut swasta di Perak dulu tahun 2009. Tempat ni memang pemes dgn kisah2 pelik sbb tmpt jin bertendang (aku rasa ad yg dh tau tmpt apa). Masa tu pun tmpt ni mmg x de apa, x mmbangun.

Ak nk citer pngalman ak je, org lain lagi teruk kot.
Masa tu ak foundation studies, kelas ak habes pkol 6.30mlm, masa tu dh hmpir senja. Residence ak agak terpencil(khas utk budak2 foundation), di ujung sekali, so kene lalu satu blok ni yg kosong. Kenapa kosong? Ak ad dgr cerita yg byk kes2 pelik trjadi, so dia x letak student local kt situ. Student forener pun 2-3 k***t je yg ada.

Tu pun yg mcm nigger yg kental kot.
Ak plak time tu x de ramai kawan sgt. And ak jenis lone ranger, so ak blik sensorang jln kaki, org lain naik kete, moto. Kita miskin, x mampu. dh gelap time tu. Almost maghrib. FYI kt blkg blok tu kosong, hutan dan paya.

Ak plak jenis suka focus kt tmpt2 gelap ni. Pstu ak mcm trnampak kelibat hitam. Ak percepatkan jalan, masa ak lalu depan blok tu ak intai2 blik2 yg kosong kt blok tu. Seram. Sebab mcm ad mata yg memerhati ak dari dalam. Masa tu ak lari2 anak,utk nk smpai blok ak dlm 40 meter terasa lama. X tau kenapa. Dh la time tu semua org dh balik bilik masing2. Masa tu la ak rasa ad org ikut ak dari blkg.

Lps dh smpai bilik, rumet ak tgh mandi, toilet kat ujung blok. So sbb kepenatan ak terkejar2 tadi, ak trlelap, acah2 tidur2 ayam. Lps tu ak trbngn, ttbe dlm bilik ak tu ad gmbr frame potret pmpuan zaman dulu dekat dinding betul2 depan ak, atas katil rumet, posing ala2 Mona Lisa, rumet ak xde lagi time tu, tgh mandi.

Masa ak tenung tu, gmbr tu seakan bergerak. Haaaa, tudia, dia betul gerak. Dia sengih kat aku, keluar gigi, and zap, menatang tu terbang kat aku. Ak peluk bantal, tutup mata, pstu rasa mcm kne tindih, ak xleh nk bgn dah. Ak lawan2, terus ak x sedar dh.
Bgn2 balik, ak berpeluh2, jam dh kol 8 mlm, mandi x lagi, semayang pun x. ak mengucap. Ak x citer kt rumet ak. Mlm tu ak tidur bkk lampu.

Kisah kedua, ni pepagi lagi jadi. Bilik ak ni kat ujung sekali, so tingkap dia mnghadap paya dan hutan. Pagi tu, rumet ak ad kelas, ak free. So ak lepak kt katil, tgh syok mengelamun, ak perasan kelibat putih kt tngkp. Lama ak tenung.

Dia x brgerak. Pstu ak dh cuak, bila ak perati, rupa dia sebijik mcm pocong. Pstu ak teringat yg ad mmber dorm yg trnmpak pocong kt luar dorm. Apa lagi, ak keluar bilik, pegi bilik sebelah. Smggu lps tu baru ak citer kt mmber ak. Syukur pocong x dtg dlm blik.

Kisah ketiga. Dlm blik ak ad 2 katil, katil rumet ak single, katil ak double decker. So kt atas tu ak letak brg2 je, sampah bersepah. Smpai satu mlm ni, ak trbngn tgh2 mlm. Katil ak bergegar. Pstu ak rasa ad org tgh bergerak kat katil atas ak. Ak dh cuak gila. Ak tgk rumet, tidor m**i. Suis lmpu tepi ak je, Ak bkk lampu smpai ke pagi.

Pstu x lama lps tu, ad mmber ak tumpang tidor bilik, so dia duk katil atas, malam tu sekali lagi ak rasa katil ak bergegar2. Tapi kali ni ak relax je la. Sbb ak tau ad org tidor kt atas. Besok paginya. Mmber ak cite, katil ak tu ad mnde lain duduk, mlm dia tidor tu, ad org main dgn kaki dia, geletek2. Haa gila kauu, nasib ak ni jenis kental. Ak bior je mnde tu. Lama2 dh lali. Tapi kalau rumet ak blik rumah, and ak duk sensorang. Mmg ak bkk lampu tidor.
Sekian. Sorry kalau x feeling, ni exp ak je.

::Hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

Budak UTP

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 12 Average: 4.5]

3 thoughts on “Institut Jin Bertendang”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.