Kerana Kekasih Lama

assalamualaikum pembaca fs, saya baru sahaja mngikuti page fs ni dan terpangil untuk berkongsi pengalaman yang pernah saya lalui.. pengalaman saya ni maaflah jika tidak menyeramkan cuma saya ingin jadikn pengajaran kepada pembaca fs.. nama saya ckuplah dikenali sbagai za (bukan nama sebenar) …

kisah saya bermula apabila suami saya yang pada ketika itu merupakan tunag saya terkena buatan orang beberapa bulan sahaja sebelum perkahwinan kami… tapi saya tidak mahu menceritakn apa yg terjadi kpada suami saya kerna kalau saya cerita ini akn jadi panjng lebar malah boleh diterbitkn jd novel hehe..

setelah saya dan famliy suami membawa suami saya berubat saya pulang ke rumah dalam pkul 9 mlm .. masa tu saya tinggal dgan family saya tp oleh kerana masalah yg sedang saya hadapi saya lebih genar mengunci diri di bilik dan tidak mahu di gangu saya hnya baring dan melihat gubahan bunga telur yg sya sendri gudah untuk hari bhgia yg akn dtg dlm bbrapa bulan sahaja lgi.. akhirnya air mata saya mengalir memikirkan apa yang sedg berlaku saat itu dgn keadaan suami yg masih belum sembuh mustahil untuk batalkn pernikahan kerna kad telah di edarkan…

leka melayan perasaan sy tertidur ,sehingaa saya terjaga dlam pkul 3. 15am x silap saya masa tu.. oleh kerana terlalu banyak menagis td tekak saya jadi kering dgn malas sy melangkah keluar bilik terus menuju ke dapur dan melepaskan dahaga sebaik selsai minum saya bejalan mendekati singki tuk pengtahuan semua singki saya berhadpan dgn tingkap dan berseblhn dgn pintu dapur sedg sy mencuci cawan saya terdengar sayup sayup suara wanita menagis dgn mendayu dayu dgn jelas seolah wanita itu menagis betul betul di sebalik pintu dapur saya!!

saya tak tau dari mana saya dpt kekuatan tuk membuka tingkap mengintai.. tau apa saya lihat?? satu susuk tubuh wanita sedang duduk di hadpan pintu dapur saya sambil kepalanya bersandar di pintu dapur tersnyum memandg saya!! senyuman dia tu memang buat saya jd tergamam seolah senyumannya terukir sampai ke telingaa memandg saya tepat.

saya jatuh terduduk sbb terkejut gilaa sampai kaki saya rasa lemah gemalai n benda tu siap berdiri kat cermin dapur tgok saya sambil tersenyum akhirnya saya xsedarkn diri.. sedar sedar saya dah ada kat rumah org yang tengah ubati saya dan melihat mak saya menagis memegang saya di kepala ..

beberapa hari kmudian saya dh agak sembuh saya tnya mak saya apa dh jadi mak saya bagi tau saya terkena buatan org sampai saya jd termenung, menagis tiba2 pangil pun saya x menyahut .. n saya langsung x makn n minum. risau dgn perangai saya lah mak saya bawak berubat dan dlm proses perubatan tu benda yg ada dalam tubuh saya berkomunikasi n mmberitahu bahwa dia membenci saya dan ingin memisahkn saya dgn suami saya . sebegitu hitam hati org tersebut menganaya saya dan suami motifnya yg menghantar dia bekas kekasih suami sblum mngenali saya. yg saya tau mereka berpisah kerana kertelanjuran dia dgn lelaki lain dan suami saya dpt tau n mmutuskn hbgn sblum bpndah dn bknalan dgn saya…

apapun allah tu ada alhamdulilah skng dia dh jd suami sy yang sah dan dah pun di kurniakan zuriat cuma kami masih dalm berhati hati yeala rambut sama hitam hati lain2 .. ingatlah jangan sesekali mnyukutukan allah kita x selamanya hidup di muka bumi ni satu hari kita akn mnghadapi ilahi risau x sempat taubat ja.. sekian cerita saya .. terima kasih admin

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *