Keseraman Universiti

Hai semua. Aku memang pembaca setia FS ni. Hari ji baru tergerak nk karang kisah seram yg berlaku kt aku. Kisah aku mungkin tak seseram yg korg sangkakan huhuhu. Thanks in advance kalau kisah ni di publish hehehe.

Aku ni bekas pelajar kt salah satu universiti di Msia. Semester 1 waktu aku mula2 masuk dulu, segala kisah seram bermula. Aku ni jenis yg kalau aku taktau sejarah seram pasal satu2 tmpt ni aku takkan takut. Malahan aku suka tidur dlm gelap walaupun waktu tu aku tidur sorg hahahaha. Tp semenjak roomate aku dh masuk (lepas seminggu orientasi and die plak budak senior), start tu lah aku kne ganggu. First aku mmg takleh nk tidur awal tp biase lh laki kn mne nk tidur awal. Tapi roomate aku dah berdengkur dah dari jam 11pm. Dekat nk pukul 4 pagi macam tu, aku dah start ngantuk so aku nak g tidur lah. Waktu aku baring tu, aku libas2 selimut, bila selimut dah jatuh kt bdn aku, serta merta aku nmpk ade satu penampakan warna hitam, besar dan berbulu mcm melompat keluar tingkap (sbb katil aku sblh tingkap) and bnde tu mcm pijak kaki kiri aku. Terus cramp beb kaki aku. Aku dah gelabah nak mampus. Panggil roomate plak die dh tidur m**i.

 

Aku panggil kwn aku dr bilik sblh dtg kt aku tp aku tak bgtau sebab aku pnggil die hahaha (aku sempat lg call kwn aku waktu tu walaupun ketakutan). Waktu tu aku menggeletar satu badan weyhhh tp masih dpt bukak YouTube bukak ayat ruqyah. Pastu aku rasa nk muntah and bdn aku rasa pelik sgt waktu tu. Sampai je kwn aku kt bilik aku, die ckp ade bnde td kt dlm bilik ni (die waktu tu berdiri je kt pintu and aku tak citer pape lg kt die). Kwn aku ni ala2 ustaz lh tau sikit2 psl bnde mcm ni. Die dtg je kt aku aku tetiba rasa nk mengamuk (taktau knp) tp die ade baca smth pastu aku rasa okay (pun taktau mcm mne dr nk mengamuk jd okay terus). Member aku ckp lh bnde tu dh lama nk try masuk bdn aku melalui kaki (sbb aku tak cover kaki aku pun wktu tu *phm lh kn lelaki dlm bilik pakai boxer je*). Nasib baik aku sempat ‘elak’ kalau tak mmg kne rasuk lah aku. Selama seminggu kaki aku ni asyik kebas je sampai lh berubat ngn ustaz. Ustaz ckp effect kne pijak ngn bnde tu.

Kisah kedua waktu aku nk cuci brg (time ni nk abis pengajian dh). Malangny mesin basuh kt blok aku ni rosak so kne g blok sblh yg jarak perjalanannye 5 min berjalan kaki tp gelap gak ah. Tgh basuh pakaian tu aku naik lh bilik jp sbb mls nk tggu (baik aku sambung main game). Main game bukak spect lh kn. Since aku dh letak timer selama 1 jam utk siap dry abis semua, aku pun dok leka main game. Lepas 1 jam, phone berbunyi menandakan kne ambik baju. Waktu tu hati aku berat sgt nk g taktau kenape. Tapi aku g lah jugak (tak pakai spect waktu tu). Carik nahas weyh jalan dalam gelap tak pakai spect dah lah rabun jauh. Nasib baik takde terserempak pape waktu jalan tu hahaha. Dah sampai tempat basuh baju tu, tengah2 aku sibuk masukkan baju dalam baldi, aku ternampak macam ade sorg kakak tengah berdiri kat tempat parking moto. Aku pun ape lagi pergi lah dekatkan diri ke kakak tu sebab nak tengok je (satu keputusan yg agak bangang di situ). Tapi aku tak g dekat sampai sane sebab aku dah macam pelik. Bulu roma aku dah meremang waktu tu tanpa ku ketahui asbab nye. Balik je aku ke bilik, kawan aku dari wing sebelah lain (blok sama ngn aku) berlari g bilik aku. Die tanya kenapa aku pergi dekat dgn bnde yg aku tgk tu. Aku ckp lah sebab tak jelas takut ada perempuan masuk blok laki kan. Die cakap die nampk dengan jelas bnde tu sebab die dekat bawah lepak ngn member waktu tu. Rupanya tu kak pon tengah tengok aku ambik baju. Aku demam seminggu lepastu.

Nnt aku nk sambung karang cerita aku nmpk penanggal ngn gangguan bnde lain kt bilik.

::Hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 17 Average: 4.7]

3 thoughts on “Keseraman Universiti”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.