Kisah Seram Melalui Pokok Getah

Salam sis. Saya nak kongsi 1 pengalaman di waktu sy kecil di waktu arwah emak saya masih ada lagi.

Rumah arwah emak saya terletak dihujung kampung sekali.
Untuk sampai ke rumah kami, akan lalui jalan batu waktu tu belum ada batas tart lagi (bahasa kedah) . Jadi jalan berbatu merah. Lampu jalan jgn cakap laaa. Harapkan lampuu moto ex5 jee kalau balik rumah malam2. Eyh lupa lah nak bagitahu nak pergii rumah sy tuu xdeee rumah jiran dekat2.. Kdg2 nak balik rumah kadang terrrjumpa dgn en pig haha kadang2 1 family .. Ular ke musang ke tu dah terbiasaa jumpa.

Nak jadikan cerita setiap malam kami adik beradik akan piii ngaji quran ngaji malam dekat rumah tok ngah. Huh rumah tokngah tuuu boleh tahan jauh dia.. Kira kg tokngah tu dah majuuuu dari kg sy sebab ada jalan besar dan berbatas tart. (Jalan berturap)..

Ok malam tuu mcm biasa dah habis memgaji quran kami adik beradik pun nak balik rumah.. Kakak saya yg bawak moto. Sy adik dan mak dibelakang. Haha biasa laa 1 moto tu 4 beranak. Sebab kami spesis bilis. Kecik2 jee orgnye..

Ok dalam perjalanan nak balik rumah kami .. Tiba2 akak ku tak dapat control moto ex5 kami. Maka jatuh laa kami 4 beranak. Dah jatuh apa lagi bangun la.. Cuba hidupkan moto semula tapi malang moto x nak hidup.. Hmmm terpaksa laaa tolak moto…

Dok tengah tolak moto tiba2 pokok getah bergoyang dengan kuat!! Yg peliknya angin xadeee… Sy pun tanya dekat arwah emak.. Mak awat pokok tu bergoyang kuat . Lalu mak aku jawab xda apa aiih!!! Tolak2 moto kaihh…

Lepas sikit dari bawah pokok getah tu saja gatai kaki sy cuba hidupkan moto. Eyh hidup pula hang moto.. Lalu kami pun naik.. Sampai rumah basuh kaki tidoq…

Haha yg boleh terpikir mcm x logik pokok bergoyang tu waktu tu aku dah agak besar… Jadi boleh pikir logik sikit2… Haha sekarang aku menetap di kl. dah lama x balik kg.. Hmmm setiap hari rayaaa ja kami adik beradik akan pulang beraya bermalam di rumah arwah emak sy.

Sebenarnya banyak lagi pengalaman yg x masuk akal. Tapi mls nk karang. hehehe… Ada lagi kisah sy yg berpecah peluh..

Kisah tu sy sem 1 menetap di kamsis politeknik… Huh yg tu pun x boleh lupa… ? hmmm ok byee sis. Sis tlg up kisah lagii lagi lagi seraaam.. ??

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 17 Average: 2.3]

1,089 thoughts on “Kisah Seram Melalui Pokok Getah”

  1. Assalamualaikum kawan2…

    Tok jikong.. Ape pasal la nak duduk kt pokok getah pulak.. Seram wehh pokok je nampak..??

    tapi xpela nanti aku bole ajak FF main congkak ngn bj getah..moh ler sape nak join
    tapi ptg sikit la naa… Teman nak pi tahlil ni ada org meninggal..huhuu bye

    Reply
  2. Korang, Lina baca recent komen asyik keluar KSMPG ni, ingatkan cerita latest. Baca punya baca, scroll komen 1YEAR AGO. Why you all dekat sini, nampak bahagia betul. patutla sunyi kat depan sana, huhu maaf mencelah.

    Reply
  3. apahal kemain aktif komen post lama. tak pasal aku baca cerita atas ni. hmm, boleh diperbaiki gaya penulisannya. jalan cerita dah ada.

    Reply
  4. wei budak budak meh balik kampung cepat! Aku dah sedia game spirit ni untuk korang

    Tolong singgah pekan sekali k. Beli goreng pisang ke untuk minum petang. Aku dah sediakan air teh ni~ HAHAHAHAHAHHAHA

    korang sembang dulu. Aku ada kerja sikit nak buat ni. nanti aku datang. Jangan gaduh2 tau. Air tu jangan lupa minum

    Reply
  5. Jijuuuu,juriii, ko mmg nak silent mode ke? ko marah ke? ko majuk ke? ke mcm mana? huhu. Jgnlah silent mode. aku gurau je tadi. huhu. Tak bestlah ko takde. Ko nampak tak komen ni??

    CC : JURI

    Yang Menaip,
    CAKCAK BOMBOM

    Reply
    • ko tak yah risau. dia ada je kat rumah aku ni haa tengah makan kepsi. nanti habis makan, aku suruh dia balik k. ko jangan risau lah.

      Reply
          • Hahahahaa nak story la ni..

            Sbnrnya la kan.. Aku mcm x berapa nk ngam sgt la ngn L ni.. Sbb mse kt story no.2 dia dulu F ada ckp yg dia tgk komen FS kt fb pkai fb M kan.. Baru je bbrapa hari, ttibe si L ni kata da jumpa fb M..

            Jujur ahh aku ckp, aku pn cri fb M sbnrnya.. Huhuhuu.. Tp smpi skrg aku x jumpa weh.. Even aku letak nama cam mana pun aku xjumpa.. Aku pikir minah ni pakai jin apa cepat sgt jumpa.. Kehkehkeh
            Aku siap pm dia tnya sriously jmpa fb M? Aku siap tnya nme fb dia ape sume (Mse ni aku tgh gedik lagi, mnyesal aku prangai cmni dlu kekeke).. Dia seen je x bls..

            Pastu aku search by image gmbr F ni.. Aku tipu dia aku kata aku jmpa scara x sgaja mse cari tajuk novel.. Kukukukuku
            Jmpa la blog L ni pakai gmbr F.. Tp aku positif je la, aku ingt dia ni fans susah m**i dia.. Huhuhuu

          • hahhhhh tulah ko. pantang nampak laki hensem. mehh sini kakak nak pesan. jgn tengok rupa. rupa tak kekal. cari yg biasa2 je. kalau dapat yg hensem, itu rezeki. bonus. tak payahlah syerrr. aku tahu mana laki hidung belang, mana tak. jgn taksub sgt nk cari boyprend. kadang2, single lagi bgus

            eh! melalut pulak. hahahahah

            hehhhh ko ni, mmg kipas susah m**i dia ni. sampai sanggup cari FB bagai. hahahaah. adoilah. sorry. tak tahan aku nk gelak. kelakar ayat ko yg ni. ko dah menyesal perangai gedik. hahahahahah. knp lah aku rasa mcm kelakar sgt. hahaha.

          • Asalnya aku x de la nak cari pun.. Tp lepas si L tu mention kata da jmpa, aku jd pelik… Tu yg aku try cari tu.. Tp sayanggg~~~ acc x wujud (maybe) hahahahaha

            Kan aku da ckap aku x suka tgk M.. Aku x suka org sado.. Aku meluat.. Aku gerun.. Xtau kenapa.. H pun sama.. Huhuhuuu

            aku lg rela single wehh.. Sbb kisah² yg lampau, aku jd philophobia..huhuhuuu
            thanks kak medi bg nasihat.. Saaayaaanggg kak izzahh.. Muahciked.. Kahkahkahh

          • woiii. jgn sebut nama ombak rindu aku kt sini. hahahahah

            ~belajar dari pengalaman. ko muda lagi kan? rileks lah. jgn trgesa2. pegilah buat apa2 yg hiburkan hati ko. travell ke. apa ke kan? ko jgn tangkap muat je. huhu

            dah2. esok pulak aku bagi ceramah free. hahaha

            tapi seriuslah, aku rasa kelakar ko sanggup gigih cari fb meke2 tu. hihihihi

          • Aku ni jenis gigih, medi..
            Aku x suka org bodohkan aku.. Cukup arr dulu..
            Kisah cinta fake viral kt fb smpi hampir ktorg di tipu bpuluh² K.. Aku sdri pn xtau cm mana aku boleh tlibat… Chorr..

            kan aku dah ckp td aku philophobia.. Tang mana nak cri tgkp muat kalo dah aku ni philophobia.. Huhuhuu

          • Medi, ex ko dulu mesti hensem kan?
            Sebab tu ko tak jumpa pengganti lagi.
            Tup2 ko jumpa aku. Sama hensem.hehhe

          • entahlah biasa je aku tengok. hahaha. aku tak pandanglah semua tu. bagi aku kan. cukuplah sedap mata memandang. bukan mcm ko juri. pandang yg lawaaa je. hmm. ?

            ~ perasan hensem ke? huhuhu

          • oohhh pandang rupa? kalau dah takde rupa ko tinggallah? mcm tu? ?

            ~ ko tak pyhlah pecaya gmbar tu sgt. tu semua kuasa edit , aku taklah ploles mcm tu. tapi cerah lah dari ko. kahkahkah

          • Dah takde rupa aku cari lah baru.hhaha
            Takdelah aku suka ko bukan sebab dagu kau runcing ke apa.

            Aku suka sebab kau tak fake. Aku tak suka orang fake.

            Haa..kan dah kantoi aku suka kau. Selama ni ko tak tahu kan?kahkahkah

          • eee jahatnya ko ni. huhu

            ko tahu mana aku tak fake?? haaaaa? tahu mana? haaa kan kan? fake mcm mana? dari segi apa? haaaaaaaa jawab2

            ~ ko suka aku ke? kalau suka knp kecam aku dulu??

          • I mean, aku tak kisah kalau nama kau pakai ni fake, or gambar kau pakai ni fake.

            Sebab aku tau dari komen2 dan ayat2 kau, kau tak fake. Faham tak? Haha

            Maksudnya kau bercakap tu terus dari minda kau. Takde cover2 apa. Aku tahu benda tu.

            Maybe sebab aku ada kelebihan tuhan bagi untuk catch something early. Aku dapat nilai kau. Sebab tu aku dapat rasa kau ni tak fake.

            Aku dari dulu memang suka kecam orang la. Sekarang ja start syg orang.hahah

          • mmmm. aku ckp je aku nk ckp. dah mmg aku mcm ni. huhuhu

            hahahahahahaha. hmmm. ko tengok. aku suka kata2 ko. hahahaha. aku rasa mcm ko ni bijak pulak. hahahhahaa.

            elehhh, start syg org konon. huhu. ehh juri. jomlah tido. ko tgk jam dah pukul brpa?

          • Haha. Hilang demam, pening kepala, mengantuk aku msg dengan ko.

            Magic betul lah. Ok lah. Ko gi tido. Esok kang jadi panda.

            Assalamualaikum

          • Uwaaaa knp la aku baca comment korang. Sedih weyh. Korang betul2 remind me of him.

            This is so rare, luah kat public dan betul2 nampak ko serius Juri. Kan aku dah cakap dari awal lagi aku nampak kejujuran n keihklasan ko. Sebab aku nampak ko akan reply komen Medi ASAP, ko perhatikan dia, ko tak mengayat pun perempuan lain. Ko betul2 try hard buat Medi paham perasaan ko. Tapi sebenarnya ko dah pun cakap terang2.

            Dan Medi pun, aku nampak mcam mna Juri nampak ko. Ko tak macam perempuan lain, ko tak sombong, ko friendly, ko low profile, ko kawan dengan semua macam ko dah kenal lama.

            Sorry aku TERperhatikan korang, sebab aku suka tengok friendship macam ni, sebab sebijik macam aku dulu. Huhu

            Aku happy sangat kalau this friendship menjaDi .

            • sorry masuk campur jap ?
          • Hahah tak, just kisah lama. ko ada baca cite aku kat IIUM kan.

            Serius weyh. aku bermula macam korang. Sebijik perangai. But, the ending is so bad. Takdir, I admit it.

          • 7/10
            cerita kau sedih.
            cuma tulisan tu tak cantik letak nombor 2 tu. contoh ‘banyak2’
            tulis je banyak-banyak. sebab ini bukan whatsapp nak shortform.
            Btw aku harap kau cekal. kalau kau sayang diam teruskan usaha.
            tugas kau pula untuk ambil hati dia selepas kau menolak dia dulu.

            done komen dan kecam.haha

          • hahaha aku memang dah ready dengan kecaman ko. Tengah berduka tak sempat nak perbaiki penulisan. Apa yang keluar kat hati je tu.
            Baik la, lepas ni aku perbaiki penulisan aku.
            Thanks weyh for the advice.

            FS memang sangat membantu dalam penulisan aku.

          • hahaha

            tapi cerita kau memang betul-betul sedih la.
            walaupun macam drama pukul 7. haha
            sebab eksiden dan hilang ingatan,

            kau usaha la kalau kau betul syg dia.
            kalau kau main-main baik kau stay away. jangan sakitkan dia lagi.
            untunglah Tuhan dah bagi dia hilang memori kena tolak beberapa kali dengan kau dulu.huhu

          • Sebelum dia eksiden aku dah luah kan pun. First time aku rendahkan ego aku dan tebalkan muka luahkan.
            Tapi dia main tarik tali. Dan hanya bergantung pada takdir.
            Mungkin dia dah give up dengan aku. Tapi kitorang still kawan macam biasa.
            Tak sempat declare. Dia eksiden. Status aku dan dia macam tergantung tak bertali.
            Aku dah usaha ingatkan dia. Dia ingat aku. Tapi dia tak ingat perasaan dia kat aku dan dia doa aku jumpa yang terbaik.
            Maknanya, aku tak perlu buang masa aku lagi untuk tunggu dia. 5 Tahun yang sia2.

            Tapi sekarang Alhamdulillah, Allah tolong aku buang perasaan tu. Siang malam aku doa supaya perasaan tu betul2 hilang. Dan syukur, Hati aku betul2 kosong.

          • ok la macam tu.
            just move on.
            jadikan kenangan sebagai pengalaman.
            bukan buang masa tu.
            Allah train ko untuk jadi wiser

          • Ya, apa yang jadi buat aku lebih matang.
            Hargai orang yang sentiasa ada kat sisi.
            Tapi aku lebih takut kehilangan, membuatkan aku takut untuk kenal lelaki lain.

          • haaa jangan lah takut,.. aku selalu nasihat kat perempuan.
            cari lelaki yang serious.. yang nak main2 cinta tu jangan layan.
            suka datang jumpa parents.settle

          • Aku tak pernah bercinta pun. Sebab aku tak pernah bagi peluang lelaki untuk kenal aku. Sebab takut tu laa.
            Hm, ok weyh. Aku belajar bukak hati bila tiba masa.

            Ehh dah la. aku pulak yg tercerita lebih2 kat sini. Thank you so much.
            ~sorry mediii

          • sampai bila feeya. ko kena bagi peluang kat orang.
            Jodoh tu tuhan yang tentukan.

            no problem.aku dr Love.hahaaha

          • hahahahahahaha

            sorry feeya, aku tak sedar aku di tengah2 public. hahaha, adoilah. halahhh ko ni, nak sedih2 pulak. dah2. malam kang aku bukak sesi ceramah free. kahkah

          • hahahaha tu la korang buat drama kat tengah2 public. Aku sensitip drama macam ni.

            • ok aku tunggu ceramah ko Medi kiki
          • setuju setuju! even dah lewat seminggu hahahahahah medi macam baik, tak fake. and macam cantik jee 🙂

  6. hmmm sini pun rindu jugak. banyak dah pokok getah tak di toreh ni. huhu

    **seronok pulak jalan sensorang kat sini. rindu nak buat teh balik huhu

    Reply
  7. pokok getah tu begoyang mungkin di sebalik batang pokok tu C Najib sedang mengamput C rosmah main betakan abis.. pasai tu ler pokok tu kuat goyangnya. kalau laa betul, boleh menjoin sekali kn, 3 some..

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.