Kisah Seram Melalui Pokok Getah

Salam sis. Saya nak kongsi 1 pengalaman di waktu sy kecil di waktu arwah emak saya masih ada lagi.

Rumah arwah emak saya terletak dihujung kampung sekali.
Untuk sampai ke rumah kami, akan lalui jalan batu waktu tu belum ada batas tart lagi (bahasa kedah) . Jadi jalan berbatu merah. Lampu jalan jgn cakap laaa. Harapkan lampuu moto ex5 jee kalau balik rumah malam2. Eyh lupa lah nak bagitahu nak pergii rumah sy tuu xdeee rumah jiran dekat2.. Kdg2 nak balik rumah kadang terrrjumpa dgn en pig haha kadang2 1 family .. Ular ke musang ke tu dah terbiasaa jumpa.

Nak jadikan cerita setiap malam kami adik beradik akan piii ngaji quran ngaji malam dekat rumah tok ngah. Huh rumah tokngah tuuu boleh tahan jauh dia.. Kira kg tokngah tu dah majuuuu dari kg sy sebab ada jalan besar dan berbatas tart. (Jalan berturap)..

Ok malam tuu mcm biasa dah habis memgaji quran kami adik beradik pun nak balik rumah.. Kakak saya yg bawak moto. Sy adik dan mak dibelakang. Haha biasa laa 1 moto tu 4 beranak. Sebab kami spesis bilis. Kecik2 jee orgnye..

Ok dalam perjalanan nak balik rumah kami .. Tiba2 akak ku tak dapat control moto ex5 kami. Maka jatuh laa kami 4 beranak. Dah jatuh apa lagi bangun la.. Cuba hidupkan moto semula tapi malang moto x nak hidup.. Hmmm terpaksa laaa tolak moto…

Dok tengah tolak moto tiba2 pokok getah bergoyang dengan kuat!! Yg peliknya angin xadeee… Sy pun tanya dekat arwah emak.. Mak awat pokok tu bergoyang kuat . Lalu mak aku jawab xda apa aiih!!! Tolak2 moto kaihh…

Lepas sikit dari bawah pokok getah tu saja gatai kaki sy cuba hidupkan moto. Eyh hidup pula hang moto.. Lalu kami pun naik.. Sampai rumah basuh kaki tidoq…

Haha yg boleh terpikir mcm x logik pokok bergoyang tu waktu tu aku dah agak besar… Jadi boleh pikir logik sikit2… Haha sekarang aku menetap di kl. dah lama x balik kg.. Hmmm setiap hari rayaaa ja kami adik beradik akan pulang beraya bermalam di rumah arwah emak sy.

Sebenarnya banyak lagi pengalaman yg x masuk akal. Tapi mls nk karang. hehehe… Ada lagi kisah sy yg berpecah peluh..

Kisah tu sy sem 1 menetap di kamsis politeknik… Huh yg tu pun x boleh lupa… 😉 hmmm ok byee sis. Sis tlg up kisah lagii lagi lagi seraaam.. 👍🏻

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *