Makhluk Tak Berkepala

Assalamualaikum kt sini aku olahkan blk crita dr kawan aku,dia ni tak brapa pandai nk karang story so aku mula kan crita ni ok.

Nama aku pian masa lepas PMR aku dpt sambung sek teknik sbelah utara so aku pun daftar masuk. Hari 1st mcm biasa lepas daftar msuk asrama mula la sesi orientasi dan jumpa abg2 dan kakak senior. Kami kena kumpul dibawah blok kira kwasan lapang sapa2 pnh duk asrama mesti tau. So pesanan pertama yg abg senior bgtau 1st hangpa semua budak2 baru tlg jaga perangai dan mulut tue tlg jga that means jgn celupar.

Tapi ada sorang budak ni nama mat gaya agak poyo skit terus jawap ‘awat abg kat skola ni byk hantu ka..hahaha mai tgk cmna rupa sy xcaya hantu2 bagai ni’. Aku dalam hati pun terdetik dh ada jugak manusia cmni wujud kat sini. Abg senior trus ckp hangpa jaga2 kami dh pesan tau bilik yg mna dikunci jgn gatai2 nk pi try masuk pi isap rokok @lepak jadi apa2 kami tak tanggung,dlm kepala otak aku ni lg Curiga dan ingin tau lg tggi pa masalah skola ni yg pesanan bab2 ni mcm ditekan sgt2.

So mggu orientasi tamat tp Kejadian pelik still xdak lg..masuk mggu ke2 budak nama mat tiba2 hilang pg tue bila kawan2 1 dorm duk bersiap nk g mandi bila nk kejutkan dia mat xda kt katil n tilam dia pun xdak kt situ kecoh la 1 blok,cari punya cari mat da kt tepi tiang gol kt padang bola. Kami semua terkejut la,mat marah dia kata mesti ada kawan2 yg wat aniaya kt dia pi usung dia letak kt padang,dia ttp xcaya hantu yg wat..hahaha

Blok aku ni ada 3 aras setiap aras ada 4 dorm aku duk aras plg atas blik aku yg ke 2 ,bilik no 3 kena kunci n tgkap smua kena cat kaler hitam,wah ini lg pelik biasa la budak laki ni mmg suka amik tau hal2 pelik yg org xbg buat ni.bhgn hujung kiri ada toilet n hujung sblah kiri ada 1 bilik mcm pantry tp kena kunci jgk,aku try jgk la mengendap tgk kt bilik no 3 tu cuma ada katil n tilam keadaan mcm org tggl,bilik pantry tue pulak ada katil besen kaler merah dan kipas lampu bilil ni bila mlm mesti bernyala. Nak tnya senior segan dh la sebab awal2 dlu dh kena pesan psl2 bilik berkunci ni semua.

Kisah misteri terjadi kat aku bermula 1 mlm ni aku dh tido aku tido katil atas paham2 la katil double decker,tgh2 sedap tido ada org mai kejut goyang bahu aku,aku tido mengiring hadap dinding,aku kata hmm nak apa org tue kata wei bgn la aku nk meggi,megi ada x,aku jawap la megi pa mlm2 ni pi amik dlm locker,suara tue aku agak kenal sbb suara mcm senior aku,tp org tue xberganjak still nk aku kalih bdan aku utk ckp dgn dia,dia duk tepuk2 bahu aku duk tanya bab megi tu.

Aku jd mrh la apahal ni dh bgtau amik ja la dlm locker tue dan bila aku pusing bdan aku nk ckp ngan dia..guess what…benda tue xdak kepala cuma badan saja n badan tu separas dengan katil aku,aku terdiam keras xtau nk buat pa last2 aku xsedar diri bila kawan aku kejutkan pg tu aku dh demam panas trus bgtau warden merupakan ustaz kt situ,otw nk pegi klinik ustaz trus tanya ,hang nampak apa2 ka semalam,aik mcm mna ustaz tau.aku pun crita la pa yg aku nampak,bleh pulak ustaz tue gelak manja kt aku..dia kta amboi awai aih dia tunjuk diri dia kt hang.
Balik asrama aku trus crita kt member baik aku din,din gelak sakan kt aku dia kata mana ada hantu mai mntak megi kot la mintak d***h ka pa ka xpa la jgk,aku kata betoi la xtipu kalu dak xkan aku demam.

Esk mlm tu kecoh la crita aku 1 blok kta aku jmpa hantu mintak megi,mlm tu msa prep din ajak aku naik ke bilik sbb nk isap rokok aku kta jap dlu aku nk settle wat notes,suruh dia naik dlu,rupanya bila dia naik atas perkara plik jd kat dia,din crita kt aku dia kta masa dia naik dorm nk isap rokok depan toilet ,kira nya duk hujung aras la tmpt din lepak nk isap rokok smbil isap rokok dia duk tgk la pemandangan dpn dia tue xlama da org mai kuis bahu dia mintak rokok dia pun sua la kotak rokok tu tp xtgk lg empunya bdan yg mintak tu skali lg org tue kuis bdan din mintak lighter pulak..din ni dh geram ai smua aku nk kena bg jgk ka smbil ckp trus dia kalih tgk sapa yg mintak rokok tu,ya 1 kesilapan besar,din nampak makluk xdak kepala n kepala dia pegang kt tgn kiri mcm kita pegang helmet tu,din lari xckup tanah la masuk balik bilik prep kt bwh muka din pucat yg amat sgt dan mcm biasa din demam smggu,

Aku dh mula berbaik dgn ustaz warden aku tu ptg2 aku rajin g lepak umah dia,lama2 dia pun crita la sejarah siapa makluk xberkepala tu,kisah bermula masa mula2 sekolah ni buka semua dorm ada student yg duduk,termasuk la dorm 3 yg kena kunci tu,1 ari dorm3 ni terbangun lewat dlm keadaan kelam kelibut tue sbb smua student lain dh trun rollcall pg,depa smua bru bgn tido..trus kalut2 gerak sorang kawan ni yg duduk katil atas disebabkan dia bgn terkejut trus dia berdiri dan kepala dia kena kipas on the spot kepala tu putus dr badan d***h terpercik seluruh bilik,smua dlm bilik tue tergamam dan takut sgt2 xtau nk buat apa,salah sorang ni bg cdagan kutip kepala tu letak dlm besen n heret mayat letak dlm bilik pantry dlu nnti pas blk skola kita settle lain,cadangan bodoh tu pun menjadi tp bila makcik cleaner mai nk sapa sampah tgk d***h byk terus menjerit2 mintak tlg dan smua pun terbongkar la..

smggu lepas kejadian smua budak2 dorm 3 kena kacau,roh budak tu kembali,atas perjanjian dgn roh tu dia nk pantry tu jd tmpt dia smua katil kipas yg dh p****g kepala dia n besen merah tmpt letak kepala dia tue pun kena smpan kt bilik pantry tue,dorm3 pun kena tutup sampai la waktu aku duk tu
Berbalik crita kepada si Mat yg xpercaya hantu tu,mat xsudah2 sindir aku dan din duk kata kami ni mereka2 crita psl hantu xdak kepala mintak megi n rokok,din terus kata xpa la xkena kt hang lg,mcm biasa mat jawap dia xcaya hantu2 ni semua. Org tua2 dh pesan jgn celupar jgn ckp besar,dan perkara tu jd kt mat,mat kena ganggu trok bila mlm ja mat jd xtentu arah sat2 gelak sat2 nangis kadang2 lari2 1 blok dh mcm org gila dh..

yg plg tragis skali mat hilang lg,jenuh kami cari 1 sekolah last2 jumpa mat dalam bilik pantry misteri tue xtau la mcm mana mat bleh ada dlm tue..masa jumpa mat dh umpama kering ayaq mata menangis saja..ustaz call parent dia mai amik sejak pada tue xjmpa dh mat sbb dia pindah sekolah trus.
Alkisah ni sampai sini saja ada lg bab pocong n cik langsuir will be continue next time

::Hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

Pian

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 6 Average: 4.3]

5 thoughts on “Makhluk Tak Berkepala”

  1. Ermmm aku x bleh terima kepala putuih kena kipas. Kontraktor mai pasang lampu kat bilik aku dulu kena kipaih juga kat kepala tp luka sj, kipaih siling besi n pusing full power (no. 5)

    Reply
  2. Emm yg datang balik tu bukan roh dia… Qarin dia (?) kot.. apa apa pun Jangan percaya dgn citer “roh x tenteram la, apa la bla bla bla” sbb sume tu kerja syaitan/Jin yg nak sesatkan kita

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.