Menanti Kekasih

Assalamualaikum korang. Sebenarnya ni bukan 1st time aku share cerita sini. Ni dah 2nd time aku submit. Cerita pertama tu aku cerita pasal tiga pengalaman aku. Dan aku sebenarnya boleh nampak benda ni. Bestlah ngan penulis yang makin lama makin hilang dia punya 6th sense tu =__=. Aku lelaki dan berumur 13 tahun.

Susah UPSR tahun lepas 90+ baru dapat A. KSSR kan. Walaupun dapat 3A 3B tapi tak datang pun interview untuk masuk SBP haritu. Nasib baik dapat jugak masuk KRK. SBP ni sekolah berasrama penuh dan KRK ni kelas rancangan khas. Bukan rancangan khas untuk budak yang special tapi kelas ni sama macam SBP jugak cuma dia di sekolah biasa.

Pernah jugaklah try tutup hijab aku ni (bukan tudung). Tapi masalahnya dia datang balik. Dia tak kekal. Banyak kali tho try tutup tapi tak dapat jugak. Sampailah satu kali ni aku tak bagitau mak aku yang aku nampak balik. Sebab aku nak tahan je. Hebatkan aku. Haha. Tapi jangan ingat aku tahan ni aku dah tak takut.

Okay dahlah cerita pasal aku. Sorry kalau panjang sangat cerita pasal aku XD. Pernah dengar tak pasal lagu Menanti Kekasih? Lagu ni kononnya penyanyi dia ni b***h diri 3 hari sebelum lagu tu direkod dan dipublishkan. Betul atau tidak wallahualam sebab tu yang aku search di internet.

Cerita dia macam ni…

—————————————————————-

Satu malam tu aku macam biasalah baring kat katil scroll facebook. Tiba tiba ada satu orang ni share link group whatsapp. Aku pun tanpa fikir panjang aku tekan jelah link tu. Sebab group tu katanya group seram dan aku memang suka benda supernatural macam ni. Lepas dah confirm yang aku dah jadi member group tu aku pun chat dengan diaorang. Chat punya chat suddenly satu orang ni share link youtube. Ni link dia https://youtu.be/eTBaPIPdThY . Aku pun tekanlah.

Lepas aku tekan tu tiba tiba aku rasa tak sedap hati (salah satu kelebihan aku selain dapat nampak). Jadi aku terus tekan butang home laju laju dan tidur. Tengah aku best mimpi boleh pulak aku terbangun awal. Aku pun tengoklah jam kat dinding aku. Jam tunjuk jam 6 lebih tapi langit masih lagi gelap (aku tinggal kat Lahad Datu, Sabah). Aku pun terkejut lah sebab belum sembahyang subuh lagi. Aku cepat cepat ambik wudhuk.

Masa aku dah nak habis tu tiba tiba mak aku turun nak minum air. Mak aku pun cakaplah “****** aik awalnya ambik wudhuk. Jam 4 pun belum lagi”. Aku pun terkejutlah mak aku cakap macam tu. Lepas tu aku tengok jam dinding kat dapur. Jam kat dapur pulak tunjuk jam 3 lebih. Aku pun naiklah ke bilik aku balik. Aku tengok jam kat bilik aku jam 3 lebih jugak. Aku pun tak fikir panjang anggap yang aku salah nampak walaupun aku pasti tadi jam tunjuk jam 6.

Lepas tu apalagi buka laptop pegi youtube search lagu tadi. Masa nak tekan tu sekali lagi aku rasa tak sedap hati (dah macam spiderman lah pulak). Aku abaikan je sebab betul betul nak dengar lagu tu. Masa sampai je kat lirik “ayo m**i b***h diri” aku dengar macam aku ramai orang ikut nyanyi. Aku masih lagi husnudzon mungkin salah dengar. Aku pun sambung jelah dengar lagu tu.

Sampai pulak part dia ketawa aku dengar macam bunyi ketawa tu kat sebelah telinga aku je. PAP! Tiba tiba laptop aku m**i. Aku pun carilah apa masalah dia. Cari punya cari rupanya suis kat soket tu m**i. Aku pun cakaplah dalam hati “macam mana lah pulak boleh m**i ni”, tiba tiba aku dengar suara yang sama dengan suara penanyi tu berbisik kat telinga aku. Dia cakap “ja…ngan…lah…de…ngar…la…gi…”. Suara dia macam tersekat sebab tercekik. Masa ni aku dah tutup laptop tu lepastu tutup lampu pegi tengok tv kat bawah.

Sejak dari hari tu aku mesti tiba tiba ternyanyi lagu tu tanpa sedar. Masa aku tak buat apa apa atau masa aku bosan. Tapi setiap kali aku nyanyi tu dia tak sampai lirik, “ayo m**i b***h diri”. Aku mesti akan tersedar sebelum sampai part situ. Sampailah satu hari ni aku tersedar tapi aku terus nyanyi sampai habis. Lepas tu aku dah tak nyanyi tanpa sedar dah.

———-THE END———-

Tu jelah dah habis. Amacam okay tak? Kalau okay nanti ada masa lagi nanti aku share pengalaman aku yang lain. Sorry lah kalau panjang tapi tak best.

p/s= janganlah dengar lagu sendiri. Lagu ni akan jadi seram kalau anda anggap lagu ini seram. Apapun ni pengalaman sebenar aku. Mungkin ada kaitannya dengan lagu tu. Betul atau tak wallahualam

ppslayer

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 0 Average: 0]

13 thoughts on “Menanti Kekasih”

  1. Lagu ni mmg kecut perut kalo dgr..even siang pon..selalu abg yeop bg kawan suh dgr lagu ni, konon2 nak sakat kawan2 laa..last2 takot sendiri..hahahhaa

    Reply
  2. Umur 13 dah pandai mengarang. Good job.
    Better dari kebanyakkan penulis kat sini yang cerita tonggang terbalik.
    Tapi adik jangan over confident sangat. Kurangkan perkataan pasar seperti ‘tho’.
    Thanks

    Reply
  3. Cerita x brapa seram tp cara ko menulis hakak suka dik. Mcm xda sabah mu ne. Semua org ble paham. Good. Tp mmg budak pandai la kan.. 3A,3B . Kakak andai Bm msti A. Good job.

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.