Misi memburu hantu

Salam kepada pembaca FS sekalian, nama aku Ree,asal dr kuching sarawak.Kisah ni berlaku pada tahun 2011, aku dan member aku Iz,Syaz dan Kamal pergi ke kebun durian pada waktu malam.Kebun durian ni tak jauh dr tanah perkuburan Islam.Kami gerak dalam pukul 1130 mlm mcm tu dr rumah aku.

Dua buah motosikal aku ngan Iz manakala Kamal pula dengan Syaz.
Kisah seram ni bermula masa kita org masok jer kat pintu gerbang tu, kita org nmpk mcm ada org jer yg bergantung ats pokok tu, tp kita org tak ambik port sangat,mungkin cuma imiginasi jer kan.Maklum lar dh tengah mlm kan,malam jumaat pulak tu.Kebun durian tu pun memang sebelah kubur jer.

Sampai jer kat kebun tu, aku n member aku pun terus pergi ke pondok rehat kat kebun.Tengah2 kami borak sambil menunggu durian jatuh tu, tiba2 ada bunyi suara budak menangis dalam kwsn semak sblh kebun tu.Memang angkat lar bulu roma kita org kan.

Tak lama selepas tu pulak bunyi suara perempuan mengilai.Kita org apa tunggu lagi, cabut lari la.Masa tu memang keadaan kelam kabut,enjin moto pulak buat hal, tak dapat start pulak.
Masa tu kita org dh tak fikir panjang lagi dh,kita org trs berlari tinggalkan moto.Masa kita org tengah lari tu,Kamal bagi tau yg ada org follow dr blakang dan aku pulak gatal tengok belakang masa tu.Ya memang ada “orang” follow kita org dr belakang,tp bkn follow ikut berlari tp terbang.Sampai jer kat pintu gerbang tu trs “orang” yg follow kita org tadi hilang.
Masa tu kita org dh tak fikir panjang,nk belah dr situ takut moto hilang,so kita org ambik keptusan rehat dulu kat bangunan kedai yg tak jauh dr pintu gerbang tu.

Mungkin bagi korang tak berapa seram tp itu lar pengalaman aku yg paling seram dan bermula dari kejadian itu lar aku tak berani nk pergi ke kebun durian waktu malam.Hihi , ni baru part kita org kat kebun , belum lagi part kita org kena kejar ngan pocong, tapi itu aku cerita lain kali lar.

Fizree

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 2 Average: 1]

5 thoughts on “Misi memburu hantu”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.