Misteri D***h Keturunan Thailand

Salam semua. Saya direct to the point je la ye. Hidup saya ni penuh dengan dunia misteri. Seriusly. Kalau nak cita satu satu ni boleh buat satu buku. Okay aku perkenalkan diri aku. Aku ni ada d***h siam, senang cita maktok aku cakap aku dari d***h daging Chulalongkorn. Kalau korang taktau korang semak balik buku sejarah. Hahahaha.

So, maktok aku cakap sepatutnya nama aku dimulakan dengan panggilan ‘Nang’ lebih kurang ganti nama Nur la. Tapi tok laki berkeras xmau guna panggilan tu sebab syirik katanya. Bila demam ke atau sakit teruk semua, mesti kena ada upacara kain kuning, and barulah akan sembuh. So nak dijadikan cerita, memang nama aku xdala panggilan ‘Nang’ tu. So aku pun mcm xamik kisah sangat dah pasal ni sampaila aku masuk ke satu institut pengajian di kedah. Ada orang nampak aku selalu dengan seorang kelibat perempuan siam yang sangat cantik. Padahal mana ada sapa sapa pun. Aku jadi macam ada benda yang xkena dan aku terus ingat pasal d***h keturunan aku.

Aku ada sorang kawan. Aku panggil dia Mia. Dia mmg rapat dengan aku. Masa last final exam, tiba tiba Mia keluar dari dewan exam cari aku. Apa yang aku terkejut sangat, muka dia bertukar jadi pucat,kusam,hitam,lesu semua ada. Betul betul muka dia menyeramkan beb. Dia kata ada sorang rakan kami yang lalu di meja dia dan menghentak botol air dengan pandangan yang tajam. Lepas pada tu terus dia cakap dia tak dapat nk fokus buat exam. Lepas pada tu, aku tak cakap banyak, aku bawa dia balik ke bilik hostel dan suruh dia berehat sementara tunggu parent dia datang ambil untuk pergi berubat. Lebih kurang seminggu jugak dia balik.

Sampainya dia kat sini lepas cuti selama semingggu, dia terus cari aku and mintak aku selalu temankan dia. Aku pun pelik kenapa sampai jadi macam ni kan, aku mintak dia ceritakan apa yg dh jadi. Dia kata dia ada pergi berubat dengan seorang ustaz dan bertanyakan kenapa bila dengan aku dia dalam keadaan baik, tapi bila Mia ni di luar kawalan aku, dia mesti diganggu. Kata ustaz tersebut kepada Mia, aku ada pendamping. Cantik orangnya dari Siam. Tetapi pendampingnya sekadar untuk menolong aku dan orang rapat dari kesusahan.

Kata ustaz, d***h Siam jangan dibuat main2. Kalau ada orang hantar sihir, tak boleh nk kalahkan sihir dari Siam. Aku tergamam kejap. Seakan mcm tak percaya apa yang Ustaz tu ceritakan. Kata ustaz buat sementara waktu, amalkan banyak zikir dan sentiasa bersama aku. Sebab kata Ustaz tu, aku kuat semangat orangnya. Aku pun masih terfikir sapa perempuan Siam tu. Harapnya yg baik baik saja.Amin

Kapkunkap

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 2 Average: 5]

6 thoughts on “Misteri D***h Keturunan Thailand”

  1. Baik la tu dik..kan ustaz pon kata dia baik..just nak jg awak n org rapat ngan awak je..slagi dia x wat hal x de masalah tp jgn lupe yg MAHA ESA ye

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.