Nenek minta air

Salam admin.sy ingin kongsikan satu kisah seram.peristiwa ni berlaku dekat rumah sy.waktu tu pukul 12.30 malam.sy ke dapur untuk minum air masak.

memang kebiasaan bagi sy sebelum sy tidor sy akan minum air terlebih dahulu.mungkin sebab terbiasa dari kecik lagi kot.

nak dijadikan cerita,time sy nak ambil gelas dekat almari sy terdengar ade orng ketuk pintu dapur rumah sy.sy biarkan ajelah sbb sy ingt mngkin sy trsalah dengar ke ape ke sbb mustahil ade orng ketuk pintu dapur rumah sy sbb dapur rumah sy bersebelahan dengan hutan.

lagi2 pada waktu tengah malam macam tu.selang je 2minit lepas tu kot,pintu dapur rumah sy skali lagi diketuk.waktu tu sy dah lain macam.bulu2 roma semua da berdiri tegak dan jantung pun rse macam nak gugur.sy dah tak tahu nak buat ape dah mase tu.

sy ingt macam dah xde dah rupanya makin rancak pulak dia ketuk pintu dapur saya.tu kalau sejam dia ketuk pintu dapur rumah sy tu mahu tak pecah pintu dapur sy tu.maklumlah pintu dapur rumah sy tu dah lame,dah dimakan dek anai2 dah pun.ingatkan nk tukar bila dah cukup duit tp belom ade rezeki lagi.

sy pun buat2 berani pergi bukak pintu tu.lepas je sy bukak,alangkah terkejutnya sy,ade nenek sedang berdiri di hadapan sy.mase tu sy dah pikir nak tutup je kuat2 pintu dapur tu sbb takut tengok rupa dia tapi sy ingt pesan mak sy dengan orng tua kita kne hormat.Jadi sy tnyalah nenek tu “nek,nenek nak ape datang rumah sy tngh2 malam macam ni.nenek tak takut ke.kat rumah sy ni bnyak hantu nek”.

nenek tu boleh senyum je.”nak nenek nak mintak air skit,nenek dahaga la”. Eh mintak air pulak nenek ni.dalam takut2 sy ikutkan jugaklah si nenek tu.sy pergi amik air segelas pastu sy kasi kat nenek tu.sy tengok je dia minum.”mekaseh nak,hilang dahaga nenek ni.nenek balik dulu ye nak”.”sama-sama nek,tp nek,nenek kalau2 dahaga ke lapar ke tgh mlm macam ni nenek dtng je lagi ye”.nenek melangkah pergi.sempat sy lihat nenek tu mengangkat jari tengah seblum dia beransur-ansur hilang dari pandangan sy.

hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

Leave a Reply

9 Comments on "Nenek minta air"

Notify of
avatar
Sort by:   newest | oldest | most voted
Zuraina

Hahah kena jari tengah dgn nenek

Ff59

Eh nenek tu dari golongan makhluk ape ye dh pandai middle finger kn org.. ke cita rekaan je ni

angker

jilake betol

Jerenk

Agak jilake cerita nih, rugi 3 minit aku

Najah Farhana

alaaa cetannye

Cas

Kah kah kah. Nenek sapalah biadap ni

Miss Chantel

hilang rasa seram bila baca yang last2 tu hahaha excited td nak tahu nenek tu sapa. skali trkena middle finger lah pulakk.. jilake nenek

che manis

hahahahahha… THUG LIFE…

aRuna

yall ko nenek

wpDiscuz