Nyaringnya Suara

assalam semua pembaca,
maaf kalau cerita ini tidak seram bagi and.tp bagi kami cukup trauma dgn kejadian tersebut.
kisah ni bermula bila suami saya berminat utk masuk bidang perubatan tradisional.maka di bawa nya kami utk sesi pendinding diri mlm itu.mmg wajib pd sesiapa yg ingin belajar perubatan islam akan di beri pendinding diri seperti surah2 dan cara perubatan islam utk sesuatu penyakit.

ketika kami berhimpun di tempat tersebut,saya melihat ramai yg datang utk menyertai ad lebih 50org.
Di mulakan dgn pembukaan surah al fatihah mereka berlatih silat sesama mereka sambil di awasi oleh ustaz atau guru mereka.s edang leka saya dan ank2 melihat.bru sy perasan perempuan yg hadir hanya 3org termasuk saya dan tuan rumah.sy dan tuan rumah kwn.dan perempuan 1 lagi tu isteri kepada peserta yg turut hadir.sy lihat perempuan itu diam sahaja.ajak berkumpul bersama kami berdua dia menolak.azan bergema menandakn masuk nye aan isyaq,latihan silat di habisi dgn penutup ayat2 yg di baca kn oleh ustaz.

tiba2 ketika sy dan ank2 melangkh masuk ke rumah smbil memimpin ank sy yg kecil umuq 1thn 8bln sy merasakn ad sesuatu menarik nk sy.sy melihat wanita itu menarik ank sy di kaki.smbil ank sy meronta2 dan menagis ketakutan.sy berlari utk mendapat kn nye.tp di halang oleh suami dan ustaz.kata nya bahaya sbb wanita itu kerasukan.wanita itu menjilat kai ank sy.air liur nye meleleh2 di lantai.hilang segala tudung yg di pakai nye sebentar xdi.mata nye merah.
Ustaz membaca doa dan segera membuka langkah nya.bila ustaz melaung kn kalimah ALLAH s.w.t
wnita itu menjerit dan mengigit tangan dia sendiri smpi mengeluarkn d***h yg bnyak.ustaz mengarah kn suami sy mengambil ank sy ketika dia sedang leka menggigit tangan nye.bila suami dapat je ambil ank kami,wanita itu menyedari dan menjerit.suara nya terlalu nyaring,dan wanita itu mencangkung dan mengejar suami saya sambil menjerit.bila suami sy berlari dan sampai di sebelah ustaz,tiba2 wanita itu terkaku seperti di gam tidak boleh bergerak.kate ustaz sudah di kunci pergerakkn nya.usah bimbang.
Usta menghampiri wanita tersebut yg kelihatan lemah dan bertanya,kenapa merasuki tubuh ini.suara nya nyaring menjawab.jasad ini sudah sebati dgn diriku.ini rumahku,jangan kau rampas rumahku.perempuan ini harus di beri pelajaran,akan ku seksa dia sampai dia m**i.

dia mahu membuangku daripada tubuhnya.aku tidak mahu dia mendekat kn diri dengan kamu.dgn pantas ustaz menepuk tanah 3kali smbil melaungkn lailahhailallah dan allahuakbar,wanita itu terbaring lemah.selesai ustaz menyempurnakan apa yg sepatut nya.suami wanita tersebut di arahkn utk mengangkat wanita itu kedalam dan menyelimut kn bdn nya dengan sejadah.bermula lah operasi pembersihan oleh ustaz..
selesai pembersihan baru la kami tau wanita itu ad saka drpd turun temurun nye.dan jin tersebut telah mengunci rahim nye agar tidak mendapatkn zuriat.sebab itu juga la wanita itu datang utk mengambil pendinding diri dan mahu merawat penyakit nya itu,kerana sudah 8thn kahwin tidak mempunyai zuriat.dan ustaz memberitahu,ketika dia menarik kaki ankku, jin itu sedang kelaparan.kerana wanita itu sudah lama tidak memberi nya makan.mengucap pnjng kami suami istri.dan kami mendapat pengajaran supaya tidak sesekali membawa ank ke tempat sebegitu kerana mereka masih kecil

Ayu

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 4 Average: 4]

6 thoughts on “Nyaringnya Suara”

  1. Pening aku baca. Part dialog tolong letak tanda baca (” “) so that readers boleh faham.Story ni best dah tapi tulah tanda baca.7/10.

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.