Pengalaman Berhantu di PLKN Sg Bakap

Sy ex pltih di kem plkn sri impian.sepnjg 3bln sy disana,sy a da 2 kisah dan pglman sy dsna…kisah bermula apabila jurulatih wnita bt rallcall utk kami wirawati shja ats sbb nsihat kbrshan dan pjgaan tndas disbbkan kwsan2 tmpat dorm kami dkt dgn hutan..

sy ni trlampau x pcya dgn kish jurulatih kononnya msa jL tgh cci pkaian dea tdgar sumthng di blkg dorm,dan sy sndri bersuara,”pmbohong la cikgu,klw ada,sy nk rsa sndri”..Then after tklimat,cikgu kami pon mytakan ppuan ni must jga kbrshan etc..

sbaik habis sesi taklimat jam 11pm,kmi dberi kbnran utk msuk tdur..sebelom tdur km sprti biasa ke tandas dan sbgainya..jam 11lbih kami msuk merehatkan dri shgga jam 3.30 am sy trsa sprti hndak ke tndas,sy pon kjutkan rkn katil sbelah..rkn sblah temankn sy,sbaik slesai,kmi kluar dri tndas sy trnmpk satu sosok tbuh hitam sdg mncgkung di hdpan kami smbil mcri sisa mknan dlm tong smpah yg bertburan di dpn pntu bilik JL kami dimna jaraknya hya 10meter dri kami .

tp yg pliknya rakan sy lgsung x nmpak..ok,fine..sy trus lari ke dorm tnpa bgtw rkan pneman sy tu..slepas 2,3hri bru sy tnya smda msa teman sy ke tndas tu ade sumthing dpn kita,ade nmpak or tak,dia ckp xde pon..trnyata makhluk halus ni memg tak suka klw kita ni cabar depa….

 

Kisah ke2 dimna di kem Plkn sri impian…ttpi crita ni x sure admin rsa seram atau x..kisah nya bila 1 mlm,Jurulatih nak buat spotchek dorm secara mgejut..spotchek tu sbb henfon hilg dan nk chek smada dorm kami kemas atau x walaupon masa tidur…

jam mnjukan 11pm dimana ketua dorm mnasihati kami utk mgemas peralatan,celoreng,kasut dan sbgainya..kasut kami mstilah disusun atur dibwah katil dimana bermula kasut selipar,kelas,kasut sukan dan hjung kasut boot..

siap mgemas kami merehatkan diri..kjadian bermula apabila sy sndri terjaga dri mmpi..(sy pon x taw knpa sy boleh tjga sdgkan kwn2 syok diulik mpi)…apabila sy bgun dan sedar,sy melihat dimana kasut kelas dan boot sy ada di hdpan katil sy dimana seolah2 kdudukan kasut sperti sedang dipakai oleh seseorg(kedudukan kasut,kiri depan,kanan belkang,seperti sedang berjlan)..sedangkan sblom tidur sy dh susun rapi ksut2 tersebut dibwah katil..mujur lah masa tu x de round oleh cikgu2 ye la time pon tgh mlm..

slps tgk kasut tu trus sy ssun smula kasut dtempat(bwh katil) smula..jam 5am sy dan kwn2 bgun utk solat dan senaman,sy tya kwan2 ade x kasut depa sama mcm sy,depa ckp tak da plak..persoalannya knp ksut sy jer cm tu??tghmlm plak tuu…sp yg pakai??utk apa??..??

submit kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 8 Average: 2.3]

11 thoughts on “Pengalaman Berhantu di PLKN Sg Bakap”

  1. Kalo dah terpengaruh dengan bahase wechet tolong lah jangan terbawak bawak ke sampai penulisan karangan.. ape la budak ney

    Reply
  2. Kene baca berkali2 sbb short form tuu…papepun pasni xyah pakai laa shortform…untuk memudahkan kami pembaca utk memahami jalan penceritaan yg ditulis tuu…cerita ok…kat tmpat org ni mulut kena jaga…jgn cakap besar…sbb kita xtaw mgkin makhluk yg x nampak di mata kasar ada jugak di kawasan tu…

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.