Petanda atau kebetulan #notakiza

Assalamualaikum kepada semua pembaca FS, first of all, aku nak cakap terima kasih banyak2 dekat Fiksyen Shasha kalau sudi siarkan cerita aku yang mungkin agak seram ni.

Aku gelar diriku Kiza (opkos bukan nama sebenar) dan untuk pengetahuan semua, aku bukan yang dipanggil yang ada sixth sense amende tu tapi kadang aku boleh rasa bila benda tu ada dekat. Jadi, kisahnya begini.

Aku bertunang dengan yang ku gelar sebagai Raz. Benda ni jadi sebelum aku jadi tunangan orang lagi (time tu bercinta dengan encik tunang). Actually, keluarga aku tak berapa setuju nak aku bertunang dengan Raz atas sebab Raz tidak mempunyai ikatan kekeluargaan (famili aku nak aku kahwin dengan saudara dekat macam sepupu) tapi aku nak jugak sebab ye lah, dah kenal Raz macam mana dan yakin dia orang terbaik kan jadi mana nak lepaskan. Lagipun, sayang punya pasal hehehe.

Disebabkan aku bercinta dengan si Raz nilah aku banyak mendapat tentangan terutamanya dari kakak aku dan makcik-makcik aku. Well, boleh dikatakan bergaduh jugaklah dengan famili (alhamdulillah mak sokong and she let me decide on my own). Sampaikan aku dan encik tunang masa tu memang fikir yang akan ade benda buruk jadi kat kiteorang (sebab famili aku sangat biasa pakai ‘guna-guna’ even dekat member keluarga terdekat supaya ikut cakap dorang). Haa masa ni lah jadi.

Encik tunang pernah beberapa kali mengadu kat aku dia mimpi dia accident di jalan ****** dan dia m**i dalam accident tu. Kalau mimpi benda ni sekali aku tak kisah la sebab mungkin permainan syaitan kan. Rupanya ada dalam seminggu Raz mimpi benda sama. Tu cerita dia.

Dalam masa dia mngadu malam tu (kiteorang calling), tetibe bulu roma betis aku naik and terasa panas. K fine. Aku tak nak fikir pelik2 time tu sebab yelah tengah kolling aku tak nak rosakkan keadaan and tak nak jadi takut (aku takut sikit ja hahaha). Selang beberapa minit, bulu roma tangan kiri aku naik lak and panas. Ah sudah. Aku off call and terus keluar bilik sebab memang aku dapat rasa ada benda. Malam tu jugak aku tidur bilik adik aku (bilik aku bilik sorang). K tu malam pertama ye.

Malam keduanya esoknya, oleh sebab aku terlampau letih kerja pagi hingga petang, malam tu aku tidur awal lepas isyak jam 9 begitu. Tetibe aku sedar tapi aku tak leh gerak. Korang tau dah kan part ni. Part ni lah aku tengah tindih. Aku buka mata sikit sekali je tapi alhamdulillah tak nampak benda tu. Time tu bace lah ayat kursi beberapa kali sampai benda tu hilang sendirinya. Kalau korang nak tau, aku dah biase kena tindis sejak dari form 3 lagi dan aku dah train diri aku kalau kena aku tak nak buka mata sebab aku tau aku akan nampak muka benda tu bila buka mata (penakut lah jugak haha). Bangun2 tengok jam pukol 2 pagi woi.

Mula dari situ aku dah resah nak tidur, sebab aku rasa panas walaupun bilik dah pakai aircond sejuk. Aku buka zikir dengar try tenangkan hati sampailah aku terlelap sekali lagi. Aku ingat dah abis tau tak rupanya belum. Dalam masa aku terlelap tu, aku mimpi aku kena rasuk, aku nampak benda tu (muka hodoh berkulat dan wrna coklat2 gelap). Dalam mimpi, benda tu aku nampak kat cermin pakai badan aku (faham tak ni? Badannya badan aku tapi kepala aku jadi kepalanya). Dan aku tersedar jugak dari mimpi and guess what? Aku kena tindih balik.

Kali ni seram sangat aku rasa sebab aku dengar bunyi jantan ketawa jelas dari tepi telinga aku, dan aku dapat rasa ade badan di belakang aku tengah baring sambil memeluk aku dari belakang (time ni aku baring mngiring sikit, tak sepenuhnya mengiring ke kiri). Ya Allah, tuhan je tau perasaan aku. Sambil benda tu peluk aku (mata aku time ni memang aku tutup abis), aku dapat rasa macam ade cecair pekat masuk ke dalam telinga aku belah kanan tapi aku tak tau amende tu.

Aku gagahkan jugak diri baca ayat2 pelindung beberapa kali and alhamdulillah benda tu terus blah. Bangun ja aku terus ke bilik adik tido dengan dia. Esoknya, aku bagitau Raz dan dipendekkan cerita, kiteorang jumpa lah satu ustaz ni dari seorang kenalan. Ustaz ni picit ibu jari kanan dan kiri aku dan bagitau rupanya ada jin suka aku (boleh korang bayangkan tak ape perasaan bila tau macamni).

Tapi ustaz tu pesan jangan simpan dalam hati jangan ambil peduli sebab benda tu akan hilang dengan sendirinya. Jadi ustaz tu bagi kami air penawar yang dibacakan ayat suci alQuran. Air tu kena pakai untuk mandi tiap kali lepas asar tiga hari berturut2. Alhamdulillah benda tu xde dah kacau aku.

Cuma yang buat agak tekejut kan, korang ingat lagi x mimpi encik tunang awal tadi? Dalam masa seminggu dia cerita tu, beberapa hari lepas tu ada seorang lelaki beserta isterinya accident di jalan yang sama encik tunang mimpi, dan lelaki tu (driver) yg meninggal dunia. Innalillah.

Wallahualam. Sekian.
#notakiza

Kiza

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 1 Average: 3]

2 thoughts on “Petanda atau kebetulan #notakiza”

  1. Ini cerita betul eh, kalau kene Kat diri sendiri O.o omigosh la jawabnyer, gentle ayat alfatihah Pon ingat2 lupa waduhh.. tapi cerita ni best la

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.