Red Kebaya ,Lembaga Hitam Di Tingkat 3

Hai FS..aku ni sbnarnya peminat setia FS..dh byk crita aku baca sehingga terdetik hati ni nk critakan psal kisah2 yg aku alami..maaf klau guna byk shortform tpi aku tgh nk cepat2 sbb dlm bas..

Cerita pertama :
Aku ni org srwak tpi study kt salah satu ipta kt johor. Dulu lepasan matrikulasi tahun 13/14..sesiapa yg study kt matrik ni dlu pasti akan tahu kisah2 misteri yg berlaku di tmpt tu. Yelah..cm biasa senior akan critakan byk kisah kt junior and crita yg paling femes kt tmpt kitorang msa tu ialah Red Kebaya. Bukan stkt tu je siap dgn tarikh keramat lg sbb Red Kebaya ni akan muncul pd tarikh tu je..Red Kebaya tu sbnarnya hntu perempuan yg memakai kebaya berwrna merah dan slalu akan muncul pda satu tarikh di bulan 7 sbb time tu akan ada org buat dinner utk subjek.

So time batch kitorang ni, dinner dibatalkan. So time tu aku pun ambik peluang utk hbiskan mlm hjung mnggu utk tgk movies or drama. Mlm tu 2 org kwn aku dtg ke blik kiranya nk tido bersama la..kitorang tgk movie dri laptop aku tpi aku tertido pula. Aku terbangun mlm tu sbb dgr bunyi dentuman dri tingkat atas and kiranya bunyi tu mengganggu. So aku ni pun naik angin lah sbb mlm2 msih juga bsing.

Agak lama juga bunyi tu and aku dh terbangun dgn mata segar lg. Tgh syiok2 lyn movie tetiba dgr suara riuh kt luar asrama.So kitorang ni pun prgilah menjenguk kt tingkap..blik aku ni terletak kt tingkat 1 and menghadap jln rya so senang la nk tgk apa2 kt luar..time kitorang jenguk kt luar tu kitorang lihat byk budak lelaki atau lbih dikenali dgn nma budak surau dtg belari smbil menyebut kalimah (aku ni bukan islam) .kitorang kt blik ni pun pelik n trkjut la..prgilah buka pintu tpi kitorang disruh ttup pntu n stay kt blik je..

makin la curious so kitorang chat kwn2 kita yg budak surau…then kwn kita pun bgtau yg ada jin terlepas dri surau and belari ke blok kitorang..blok aku ni jauh dri surau and kira kt tgh2 dripd 4 blok prmpuan..and blok kitorang ni x jauh dari kafe B..tnya punya tnya rupanya jin tu gi lari and nyorok kt blik ksong di tingkat 4 blok aku tu..x lma kemudian dgr la budak2 prmpuan menjerit..histeria rupanya..

so kitorang pun berkurung kt blik n masing2 berdoa ikut agama msing2 smpai kitorang tido kt bwh beramai2..lpas tu kitorang dpt tau juga yg blok lelaki pun kena kacau mlm tu..ada budak lelaki sorang ni tgh dduk main game ngan rumet dia tetiba ada org ketuk blik tnya ada nmpk boyfriend dia ke x..dia yg tgh syiok main game pun stop and dia pun jwb soalan tu “x da..boyfriend awk x da dm blik ni”..

lpas tu bnda tu pun prgi and prgi ketuk blik lain..so kejadian histeria ni brlaku slma 3 mlm berturut2…seram kot sbb bukan blok kitorang je kena..budak2 blok lain pun kena…nasib baik blok lelaki x kena histeria..at the same time juga ada kwn2 aku tgh lepak berhadapan dgn kafe B..time aku tgh sibuk marah2 org yg buat bising kt tingkat ats,kwn2 aku ni nmpk ada lembaga hitam tgh jln2 kt Kafe B yg time tu dh x berlampu n gelap..

bukan sorang je nmpk tpi smua diorang nmpk lembaga hitam tu..tpi diorang kuat semangat and diorang buat x tau je then blah dri tmpt tu..tu je la critanya..x da seram tpi bila kau dlm situasi cm tu mmg kau takut and iman kau tgh diuji..oh ya bunyi dentuman dri tingkat atas tu tdi sbnarnya bunyi guruh and guruh tu cuma di blok aku..

Cerita kedua:
Cerita kedua ni pula berlaku tahun lepas…time ni aku baru dftr jdi pljar ipta kt johor ni…so smua pljar yg bru dftr sem 1 ni kena dduk kolej..tpi x smua juga yg dpt dduk kolej..majoriti la kena..so kolej kitorang ni kt hjung kampus and dekat atas bukit..first time msuk kolej nmpk kolej ni cantik,kemas and msih baru…

yelah kitorang 2nd batch yg dpt dduk kt kolej tu sbb bru siap direnovate..sebulan lebih dduk kt situ aku x prnh alami apa2 lg tpi ntah cm mna kwn2 lelaki aku tau psal sejarah kolej aku tu…dia critalah yg dlu kolej aku tu lma dibiarkan…tiap kali org try renovate,msti ada something yg kcau pkrja2 tu smpai terbiar lma…

diorang siap crita lg yg dlu ada pensyarah gi gntungkan diri kt pokok kt kolej kitorang tu..pokok tu pula x jauh dri blik aku..mmg boleh nmpklah pokok tu dri blik aku..so crita punya crita, akhirnya aku sruh diorang stop sbb x nk dgr dah…and utk pngtahuan korang ipta aku tu sblh dia kbur cina…kiranya kwsan kbur la juga tmpt kitorang tu…

so pda suatu mlm aku nk gi tndas sbb sakit perut…tndas ngan blik aku tu x da la jauh sgt tpi kena lalu tangga and tgga tu pula menghadap pokok besar..aku ni cm mnusia biasa yg lain gak bila nmpk pokok n kwsan gelap truslah fkir yg bukan2…

so msuk tndas n time tu aku sorang je trus msuk ke kubikel yg tgh2..on paip air lpas tu truskan buang hajat..then tetiba ada dgr org msuk tndas gak lpas tu dia siap nyanyi2 bgai…lega la sbb ada org..tpi aku time tu rsa pelik la sbb suara dia aku x prnh dgr..yelah aras aku tu x da byk blik and aku kenal ngan smua org kt aras aku..

lpas tu aku ni dh lepaskan hajat truslah kluar dri tndas…hmm..x brani nk check so trus msuk blik…crita kt kwn sblik lpas tu tetiba dia buka crita psal pglman dia…dia ckp dia slalu nmpk ada lembaga kt tndas kitorang tu…tpi dia buat x tau..x nk tkutkan kitorang gak..kitorang berempat dlm satu blik ni sbnarnya 3 org tu penakut gila and aku pula x da la berani and x da la penakut..

tpi dgn labah2 tu kecik ke besar ke aku boleh teriak cm org yg kena histeria la..hahaha…anyway sambung balik,crita punya crita smpai jauh kitorang crita,rumet aku sorang ni prgilah pndg luar tingkap…tetiba dia menjerit,ttup muka and nangis kt meja dia…meja dia belakang meja aku and dekat ngan katil..

tpi dri sudut meja kitorang ni kitorang boleh tgk keadaan kt luar dgn sgt jelas sbb tingkap kitorang besar and tinggi…kwn aku yg dduk sblah meja dia yg dekat dgn tingkap pun gi tgk kt luar ke arah rumet aku tgk tu tdi…

lpas tu dia pun buat bnda yg sma..menjerit,ttup mukaa and nangis…so aku ni pun curious juga and tgk ke arah yg sma…then kt situlah jantung aku rsa cm nk tercabut sbb trkejut…aku ternmpk lembaga kt tingkat paling atas blok yg berhadapan ngan kitorang tgh memandang ke arah kitorang..aku terpaku skjap lpas tu kejadian strusnya tu mmg aku x boleh lupakan…

tetiba lembaga tu berubah kedudukan and gi sikat rambut…ceh…budak diploma rupanya tgh dduk menghadap luar dri bliknya…yelah…kitorang lupa budak diploma dh msuk balik and tingkat atas dh ada penghuninya juga…hehehe…lemah semangat tau sbb time tu dh nk pkul 12 kot tetiba nmpk lembaga cm tu..tpi lpas tu x da apa2 la yg berlaku pun..kwn aku yg slalu nmpk lmbaga kt tandas tu smpai hri ni pun msih nmpk lg…sbb dia dpt dduk kolej x mcm kitorang…dduk luar..

Okey..smpai sni sja aku mampu kongsikan pglaman aku spnjg aku bljar ni…wlaupun ada lg pglaman lain tpi x larat nk taip dah..thanks!

::Hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

ADD

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 3 Average: 3.3]

2 thoughts on “Red Kebaya ,Lembaga Hitam Di Tingkat 3”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.