Resort Di Kota TInggi

Hai assalamualaikum admin dan pembaca semua. Harini saya nak share sikit peristiwa yang tak akan dilupakan seumur hidup. peristiwa ni jadi last year. Alhamdulillah sepanjang umur saya, saya ni belum pernah merasai perkara yang mistik ni sebab saya dikira kan kuat semangat. saya percaya semua tu dia pun makhluk Allah cuma saya slalu ckp ‘Aku tak kacau kau tolong lah jangan kacau aku’ ayat tu mmg jadi penguat semangat walaupun ada terselit takut tu.

Okay back to the story. Last year saya kerja di satu butik si Johor Bahru. penat bekerja dan becadang nak pergi short vacation konon nya tak jauh pun ke Kota Tinggi je. Okay so dah plan plan yang jadi pergi aku dah 3 orang lagi kawan perempuan. so kitorang balik kerja pukul sepuluh pegi makan dulu lepak lepak dulu yelah esok cutikan. kita lepak dulu baru gerak.

Kitorang gerak dalam pukul 1130pm sampai resort tu dalam pukul 130am. dahuruskan checkin semua kitorang dapat bilik tingkat lima. hujung bangunan tapi banyak kereta mungkin ramai pengunjung. tapi bila kitorang naik bilik diam sunyi je. aku fikir dah tido kot yelah dah pagi. so dah masuk yang aku ni masuk tk bagi salam tak apa trus ckp ‘Wah bestnya…. ‘ resort ni dua tingkat so aku terus ke atas bukak lampu semua. aku baring selfie semua then yang lain semua naik atas duduk dengan aku bebual benda tak faedah. biasalah pempuannn…… kikiki

Dah penat bebual aku nengok jam dah pukul 245am dan aku pegi toilet nak nengok lah keadaan toilet dia. so aku dah belek belek toilet tu aku berdiri depan cermin nengok muka yang tak lawa ni lama lama dan aku tepandang kepala paip tu. lama aku tenung tak tahu kenapa tiba tiba air menitikkk laju macam dah ada orang pusingkan kepala paip tu. Aku pelikkk smbil takut sambil meremang aku panggil sorang kawan aku. aku tanya ”weh apahal ada air keluar laju. aku tak sentuh pun” dia kata bocor kot aku ckp mustahil tadi tkde apa pun aku tak cuit sikit pun bila tak cuit tu means kita tak boleh pusing lah kan paip tu. tpi bila kawan aku ni pegang dia boleh pusingkan smpai habis macam ada orang bukak paip. aku punya cuak ters kelua besila atas katil. pastu kan semangat sendiri perasaaan je kot.

dah mcm tu member aku si pia no charger pulk ttinggal dl keta. so pia dgn ira pegila kat keta amek charger. so tinggal lah aku bedua dgn mia. dah bbual gelak gelak tiba tiba pintu bawah ada orang goncang mcm nk roboh. Aku fikir bebudak ni kelua lupa bwk kad. so aku turun lah smbil mmbebel bukak pintu tak habis ckp tkde orang terus aku hentak pintu tu lari ke atas tak pikir diorang game aku ke apa. sia mia ni dah pelik tanya kno aku ckp tkde orang.

benda tu bunyi tiga kali. mmg nk roboh pintu kitorang diam je then diorang masuk bagi salam. ok aku pandang mia mia pandang aku. diam nengok sapa yang akan naik tangga. diorang naik bawak charger letak kad bilik. pastu aku tanya kau gendang pintu bilik ke dia kata aku baru naik. tkde msa nk begendang pepagi buta ni. bila aku cita semua kat diorang masing masing cuci kaki cuci muka tido besempit takut punya hallll sampai nak jatuh jatuh ?? aku teruss tido sampai esok lepak. mandi kolam semua.

dah tu terus kemas brg nk checkout. yelah cuti sehari je. time kemas tu semua dah turun aku last sekali tiba tiba paipp tebukakk lagiiii oiiiiii. apalagi aku mencecet turun tk pandang blakang. fuhhh gugur jantung aku. tulah lainkali masuk hotel ke resort ke bagi salam ? kan dh. merasa.
ahhahahaha ok lah smpai sini je. naik kejang tangann naip. bye assalamualaikum ?

::Hantar kisah anda di fiksyenshasha.com/submit

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 12 Average: 4.3]

6 thoughts on “Resort Di Kota TInggi”

  1. Ape nama tempat penginapan tu? macam pernah pergi je tempat tu😅. Pape pun cuba perbaiki ejaan ye😊#Don’tGiveUp💪

    Reply
  2. kitorang dapat bilik tingkat lima.
    ‘Wah bestnya…. ‘ resort ni dua tingkat so aku terus ke atas bukak lampu semua.
    aku confius die pnye resort ni tingkat 5 ke 2 tingkat..

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.