Resort yang Menyeramkan

Assalamualaikum..salam sejahtera..asenya nie kali ke 6 aku cbe ceritakan kisah seram aku. Sebelum nie xdan aku habiskan cerita..karangan aku hilang.
Kisah nie berlaku penghujung tahun lepas waktu aku..adik aku dan ank aku berusia setahun bercuti di sebuah resort di pantai timur..kami kesana kerana suami aku bertugas sementara di situ. Suasana semasa ke bilik agak menyeramkan..bayangkan dalam dua deretan chalet di situ cume aku penyewanya dan terletak tgh2..agak menyeramkan dan sunyi. Bila aku tanya pekerja disitu katanya pengunjung xramai. Xpelah..pujuk hati aku. Tenang skit ank aku nak tido. Tp cuak aku makin kuat bila masuk lam chalet tu..ank aku tetiba panas tubuh..matanya asyik pandang hujung sudut dan syiling..aiii..aku plk yg seram..tp mmg pon seram weiii. Walaupun deko dia tip top tp seolah scary giler..
Mula kami kena slps waktu maghrib..Masa aku ngah jelung bdn ank aku..tetiba pintu depan kami ditarik ..aku bgn kut laki aku dtg..maklumlah kekadang dia ske usik aku. Intai punyer intai..xde sapa. Adik aku dah lain muka tnya sape..aku jwb angin. Jantung aku xyah ckp lah..laju jer dah dig dug. Tp aku rileks n buat2 releks hakikatnya mahu aku luar mlm tu gak. Xsampai setengah jam..goyang lg..alahai..lagi makin kecut aku dibuatkanya..terus aku capai hp mintak laki aku dtg..adik aku dh mcm polis dh soal siasat aku..sabor ajelah. Lame gak nk suh laki aku dtg tido sekali ngan kami sbb aku dah xleh duk..mikir ank aku jer…
Sepjg tunggu suami tu aku baca apa yg patut tp meremang bulu roma xyah kate or ckplah..besar jer kepala. Sambil tu aku bukak surah ruqyah.. dekat kul 11 mlm br laki aku dtg..kami letak cadar kt bawah n pasang kelambu. Aku mmg ske bawak kelambu kemana saje aku pergi sbb aku alergik skit ngan nyamuk. Lega rasanya..manakala adik aku plk tido atas katil empuk..lam kul 2 pg tetiba ank aku menjerit ..nangis..badn mkin pnas..nasib ubat demam aku dah ready..jelung punyer jeling dia tertido..sementara tu plk dan aku tukar tpt tido ngan laki aku..Sbb aku ase mcm ade yg memandang aku..

baru nak dibuai mimpi indah..tetiba lam kul 4 pg..laki aku merengus kuat..ingtkan berdengkur aku kjut berkali kali..last dia bgth aku benda tu ade kt atas ngah renung dia. Mulut dia kumat kamit baca ayat tp benda tu kt situ..dia suh aku ambik hp kt meja ..tuhan saje yg tahu btp besarnya kepala aku..abis meremang aku dibuatnyer..

aku bukak surah tu sekuatnyer..sampai pg..barulah lena. Br pg tu suami citer segalanya..lembaga wajah harimau merenung dia..adik aku pon bukak cerita..katanya slps abis jer surah ruqyah..setiap pintu dan tingkap bergegar..seolah benda tu nak masuk..apa lg dia terus tarik selimut. Aiii…nasib semlman jer aku duk sini.
Laki aku siap cerita kt pekerja kt situ..semuanya terkejut. Cam xcaya pon ada. Ingt cam best jer percutian aku nie..tp hampeh..pengalaman yang menyeramkan dan xmungkin aku lupa sampai bila bila.

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *