SAKA DARI KETURUNAN

Assalamuaalaikum dan terima kasih admin FS sbb sudi publishkan kisah aku , aku sbenarnya baru saja tengok page fiksyen syasha dan trgerak hati nak brkongsi sakit aku ni.. dan mintak maaf jika penulisan aku memeningkan korang sbb aku buknnya seorng penulis . hehe
aku harap ada peminat dan orang yang handal dalam bab ni , tolong aku..

kisah ini brmula kematian yang gemok (perempuan yea sbb org keturunan aku mmg gelar nenek moyang aku dri segi bentuk badan) dan ketika itu aku brumur 9tahun ..aku anak ke-4 dri 6adik beradik dan merupakkan puteri bongsu dri keseluruhan ahli keluarga besar (hrp korng fhm lh ye)..
sejak kematian yang gemok aku pkara aneh bnyk brlaku sehingga umur aku 15tahun , aku tak fhm akan benda ni tp aku merasa ada benda yg mnjaga aku..kalau aku marah , aku rasa bukn diri aku malah mcm org lain yg contol kemarahan aku..perubahan dan kehidupan aku jugak berubah , dan aku sering brckp sndiri dan myendirikan diri dri semua org , berat badan aku mula brkurangan (tp dlu aku sebenrnya gemok mcm dibah nor) mmg spe yg kenal aku akan trkejut dgn perubahan badan aku.. smpaikan muka aku boleh nmpk tulang pipi , korang bayangkan lah cengkung mcm mna ..

ada satu malam aku tgh syok tidur dan dalam bilik ini hanya aku sorng saja sbb akk aku mmg dah tak tidur brsama aku.. pakara ni jadi bila aku perasan bnyk barang di alih sndiri cth kipas bila aku bngun tidur mesti akan brada dekt pintu bilik dan kekadang pukul 3pagi lampu bilik akan trbuka sndiri walhal aku kunci pintu kot.. aku mula tak sedap hati , dri badan aku kurus smpai main lampu , aku tak tahan .. ayah dan mak aku bawk aku berubat dgn masjid gombak yg ada darul shifa tuh… mula lah operasi merawat segala pkara dihantui .. jeng jeng jeng

selepas selesai solat magrib , ayah dan mak aku drive kereta ke tmpt rawatan yg aku sebutkan dan brjumpa dengan sorng ustaz ni (tp aku lupa nama dia) aku gelarkan ustaz ni ustaz muda sbb dia mmg paling muda dekt situ .. bila aku melangkah saja masuk ke dalam , aku jadi tidak keruan perasan takut , marah tetiba dtg sndiri .. ustz muda mintak aku minum segelas air suam .. lepas aku minum , ustz mula bacakan surah2 spttnya dan memegang kepala aku , masa itu lah fikiran aku melayang2 dan aku mata mula kabur lama2 trtutup sndiri .. rasa mcm kena pil khyal je , sedar2 aku dah berada dekt tgh2 masjid . aik bila pulak ada dekt sini padahal tadi dlm bilik getus hati aku .. aku lihat mak aku menangis tresak2 mcm melihat aku mati pulak , ayah aku tgh brckp dgn ustaz .. aku pergi dekt mak aku tanya kenapa semua tp senyap .. bila aku tanya ayah dan ustz muda , mereka diam mmbisu .. arrghh menyampah btoi aku dengan dorng ni suka sgt brrahsia .. hissh tp lepas saja kejadian itu pkara jadi normal semula dan tiada ganguan yg selama ni hantui aku ..

kejadian itu dah brlalu 6tahun tp jgn ingt iaanya tak kembali .. kali ini benda itu kembali semula , yes ! lagi dahsyat dan menampakan diri dan benar2 teruk buat aku betol2 mcm org gila ..
ada satu hari semua brmula , aku trlihat bayang2 org didapur .. bayang2 itu mcm brgerak , argh peduli apa aku masa itu mmg mood kurang sikit .. dan mula trlepas ckp “jgn gangu aku” ingtkan kan bnda tu akan hilang , aik ada lagi dia .. aku terus brlari masuk bilik bacaan ayah aku , dan ceritakan apa yg aku nmpk tp ayah aku kata alah perasaan kau saja .. hari demi hari aku mula kena ganguan spt dulu tp kali ni setiap pukl 3pagi aku akn trjaga dan akan muncul benda ni dekt pnjuru bilik aku , korang tahu apa benda ni , seorng nenek pegang tongkat tp muka mmg hodoh gila ada bonjolan dekt seluruh muka dan tgn takut doe tgok muka dia dan hampir setiap hari aku hadapi , bila aku cita dekt mak dan ayah aku dorng ingt benda ni lucu . aku ada jugak cita dekt kawan baik aku syasha benda ni , dia bagi cadang nak bawk aku jumpa pakcik dia yg handal bab benda ni dekt kelang area taman botani .. prjalan nak ke sana brtiga aku , syasha dan pakwe dia .. mula nak ke sana mcm2 brlaku , ada pkara tak izinkan .. aku muntah2 pening kpala semua .. tp aku tetap nak teruskan , perasan ingin tahu benda apa yg sering gangu aku dan benda apa 6tahun lepas yg mak ayah aku rahsiakan ..

smpai saja rumah pakcik ni , tnpa bnyk soal aku cerita A-Z dan dia mntk aku tulujurkan kaki mghadap kiblat .. dan dia mula dengan baca surah2 , aku jadi trhayal lah .. skli pakcik itu libas aku dengan kain pelikat dia terus aku meracau mcm kena rasuk dan kali ni aku separa sedar dan aku boleh lihat pakcik cuma prckpan dia aku tak bpe fhm , lama jugak lah aku rasa trhuyang hayang dengan pghilatannya kabur ..

aku trjaga dikejutkan oleh pakcik syasha , dia panggil nama penuhkan tp di binti kan nama mak aku . sbanykan 3kali .. bila aku sedar semua tarik lafas lega , pakcik tuh tanya .. sblum ni dlm ahli keluarag siapa yg trskhir kali . maknya kematian yg dilihat oleh aku , aku ckp lah moyang aku .. sbb dia saja meninggal dan tiada lagi ahli keluarga meninggal .. pakcik syasha diam dan bbrapa minit dia cerita yang sbenarnya gangu aku selama ni , saka dari keturunan arwah yang gemok aku .. arwah yang gemok aku telah wariskan aku sbagai pnjaga benda itu dan benda itu akan terus jaga aku hingga aku lahirkan anak perempuan bongsu .. pakcik syasha ckp lagi yang badan aku jadi kurus sbb benda itu isap darah aku dekt ibu jari kaki dan sbb itu aku jadi kurus kering mcm ni.. saka itu ada lah nenek kebayan yg hodoh yg tiap hari aku nmpk di penjuru katil ..

skrg aku dah brkahwin dan brpindah dri rumah mak aku .. skrg aku menetap brsama suami aku di kajang tp aku jugak di gangu , dan skrg aku btol2 prlu kan prtolongan untk mmbuang saka ini dri badan aku.. aku taknak pakara ini trjadi trhadap anak aku , kerna skrg aku tgh mengandung ..
mohon bantuan semua

>>> sekian dan alfatihah untk yang gemok aku , walau arwah buat aku sengsara skrg aku tetap memaafkan dia

– hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

2 comments

  1. selalunya saka yang tidak diminta ni susah sikit nak buang nya, penulis rasanya boleh lg buat rawatan di Darul Syifa sbb bahaya sikit penulis skrg tgh mengandung dan kebarangkalian diganggu lg adalah tinggi. diharapkan penulis sentias amalkan surah2 seperti kursi dan 3 kul utk menghalang gangguan, jika boleh sentiasa amalkan zikir doa penutup “la illa ha illallah wah dahu la syarikalah lahul mulku walahul hamdu yuhyi wayumitu wahuwa ala kuli syai in kadir” 100x pagi selepas subuh dan 100x petang selepas asar, insyaAllah Allah akan membantu….

  2. setuju dengan cadangan ain, cadangan saya boleh hubungi Ustaz Zawawi (anak murid allahyarham Prof Haron Din ) ustaz ni anak murid yang senior, dulu ibu akk berubat dgn ustaz ni lah, if nak no contact dia boleh email akk di fahazlin397@gmail.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *