Aku minah. berumur 20 tahun . aku ada banyak pengalaman tentang alam lain. masa umur aku 15 tahun aku alami sakit misteri selama 6 bulan. sakit yang membuatkan aku tidak boleh berhadapan dengan orang ramai dan aku jadi seperti orang lain dan bukan diri aku sendiri. selama 6 bulan aku akan tidak sedarkan diri seminggu dalam 1 bulan.
Dalam tempoh tersebut aku akan macam2 aku alami. aku pernah nampak lembaga berwajah aku sendiri. dan aku akan rasa kalau benda tu ada dekat aku. aku rasa seolah2 aku dikelilingi oleh “benda” tu. kadang aku rasa sangat stress dan aku akan hantuk kepala aku pada dinding. aku sedar tp seolah2 ada yang mengawal aku. dan pernah rasa nak bunuh diri.korang bayangkan masa puasa pon aku diganggu. aku puasa.
Dan bila tiba waktu berbuka aku akan makan semulut je. tu pon ibu yang paksa.aku masih boleh sembahyang. macam2 tempat aku berubat. mostly akan cakap aku terkena buatan. tapi aku tak sure apa masalah aku sebenarnya. macam2 lagi alami. waktu tidur aku rasa belakang aku ada macam tulang besar. ada uban panjang lepas aku sembahyang. baca quran sakit dada. untuk pengetahuan korang aku bukan dirasuk seperti orang histeria. aku tak meracau(kadang2 je)tapi dalam tempoh tu aku akan alami macam2 gangguan la.
Memang ramai yang cakap aku akan jadi gila. doktor pon cakap bila satu urat di kepala aku terputus,aku xkan ingat apa2 lagi. dan dalam bahasa kasarnya gila. aku sedar dan dengar apa doktor cakap. aku sedih.tapi aku seperti di alam lain. memang orang akm cakap aku gila.sampai hati dorang.
Selama 6bulan macam2 tempat aku berubat.
aku taksure apa yang ustaz bomoh2 explain pasal penyakit aku kat ayah aku. tapi yang pasti aku tahu ramai yang cakap aku terkena buatan orang. sebenarnya aku memang ada bf masa tu. 2 bf. yang first tu aku tak kenal and tak pernah jumpa.
just kenal di alam maya(ada tukar2 picutre dengan dia)aku tak sure sapa yg bagi number aku tapi yang pasti lepas dia call aku ,aku jadi cair. aku layan je. sampai takk makna tak minum otp dengan dia. dia memang tak hensem tak solat tapi aku sayang gila. dan aku tak faham kenapa aku boleh sayang mamat tu sedangkan lpas aku sihat aku jadi benci sangat2 kat dia.
yg kedua budak sekolah aku. budak sekolah aku ni aku kenal dia baik dan hensem . tapi aku terima dia pun sebab nak buat bf aku yang first jeles je.
aku xdak lansung prsaan cinta kat dia.aku tak pernah dating dengan dia.(sampai sekarang rasa menyesal tak hilang sebab buat dia macam tu).
akhirnya kedua2 sekali aku tinggal dan mulai. saat tu aku xpernah lagi dekat dengan mana2 lelaki.
dan pada penghujung tahun tersebut alhamdulillah aku ditakdirkan sembuh. last aku pergi berubatdengan sorang ustaz (ustaz ni anak buah arwah haron din). tapi cara dia lain sangat. xsama dengan orang lain. aku memang takut dengan dia. abah aku je akan p jumpa fia tiap2 mingu. bawa air dan dia baca ayat dia air tu(2 3 hari lps tu abah aku g amik air tu)aku minum air tu. hari last berubat ustaz pesan macam2 dia cakap mata aku “cerdik”.
aku pun tak faham maksud dia. tapi aku bukan jenis nampak “benda” tu. aku pernah tnya ayah aku tentang penyakit aku. ayah aku cakap “bunian” lepas tu dia tak explain apa pom.so sampai sekarang aku sendiri pun tak sure penyakit apa yang aku lalui. . so lps tu aku tak amik tahu dah. lepas sembuh aku jadi benci sangat kat bf aku yang first tu. padahal dulu sayang macam orang gila . nasib baik aku tak pernah jumpa dia.
dan aku jauhi semua lelaki mulai saat tu. sampai sekarang pum aku tak couple dah
tahun lepas aku sakit lagi. dua minggu. ya allah berat sungguh ujian ni. dua minggu setiap malam kepala aku sakit hanya allah yang tahu sakit tu macam mana. berubat dengan bomoh dia tanya aku ada kawan dengan indon apa la. memang tak la. aku takda bf pon. dan sorang lagi ustaz ni. masa sesi berubat tu aku muntah dan aku nampak macam skru paku campur dengan benda lain keluar. tapi aku dengan ustz je yang nampak. 3 sesi. dengan ustaz tu dia suruh ayah aku cari tempat lain. dia cakap dia takmampu nak lawan.
ustaz yang pernah rawat aku dulu dah meninggal tahun lepas.
aju berubart dengan ustqz lain. dan dia cakap aku ni mungkin akan jadi bomoh haha.entah la sampai sekarqng aku terfikir aku ni sakit apa sebenarnya.lepas 2 minggu aku sihat sampao sekarang.
doakan aku sihat sepenuhnyq selamanya.aku tak sanggup lagi nak tanggung mulut orang mengata macam2 masa aku sakit dulu. rosak la.gatal la. sedangkan aku xpernah buat benda yang allah larang tu. aku masih suci. takpernah buat walaupun yang “ringan”
aku just nk pesan jaga dir kwan2 sebab perit sangat bila kau dah terkena sakit macam nni.jangan layan kalau number tak kenal call. sebab aku dulu bermula dengan first call terus jatuh cinta.mungkin sebab aku masih hingusan masa tu. husnuzon huhu.
- hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit
banyak betul typo dlm ni..
ni ada kaitan pskiatrik. sila dapat rawatan sebelum melarat. mungkin schizophrenia.
awak jangan takut dengan tanggapan masyarakat. biaq pi depa. bukan diorang yang tanggung. awak yang hadap. dan please, stress, sakit kepala dengar suara2 tu..tak bermaksud awak gila. pergi klinik sakit jiwa pun bukan bermaksud awk gila. jangan jadi macam saya, ye.. bila dah melarat sangat, baru ingat nak cari bantuan.
kadangkala, gangguan tu bukannya dari luar jin, syaitan, bunian, dll) boleh jadi jugak dari dalam, awak.
tolong ya..seek help before its too late
Budak2 wechat beetalk ke per…umur belas2 dh ada 2 bf…cam lahabau…cuba buat perangai elok2..takde la kau jadi macam2..budak2 zaman skarang..kne sekeh baru sedar kot
hahahahahahaha
aku gelak ja baca komen. kalau tuan cerita ada baca komen ni semua aku harap ambil + je la ya… tp aku pun tertanya juga apa penyakit mu ni pening fikir.
adik jaga diri ya…
*ADAKAH ANDA SENDIRI YANG SAKIT, ATAU KENALAN SERTA KELUARGA YANG TDK SIHAT???*
?Telah berubat kemana2 shj samada *perubatan moden* (doktor) atau *perubatan tradisional* (dukun, bomoh).. tdk jga sembuh2 jgn berputus asa..
?Dtglh berjumpa saya berikhtiar, insyaallah…
?
*ASALKAN* penyakit2 kronik anda itu tiada kaitan dgn perlukan *pembedahan* Doktor atau *jangkitan kuman* dlm darah.
? *SELAGI MASIH HIDUP* jangan pernah putus asa…Marilah sama2 kita berikhtiarkan,
? *Bayaran:* Ikutlah seikhlasnya
??Hubungi: *TABIB ISMAIL*
*01121096737*
aku x suka kalau perempuan cepat bg harapan dan cepat jatuh hati kat org lain…sebab aku da pernah kena..memang serik la