Sihir Dari Kakak Ipar

Aku, Salina, hidup bahagia dengan suamiku, Firdaus dan dua anak kami, Ali dan Aina di sebuah kampung di Johor. Kehidupan kami biasa-biasa saja, tetapi penuh dengan cinta dan kebahagiaan. Namun, kebahagiaan kami tidak bertahan lama.

Aku mempunyai seorang kakak ipar, Mariah, yang selalu iri hati dengan kebahagiaan kami. Mariah selalu mencari-cari kesalahan kami dan cuba memisahkan kami berdua. Dia selalu cuba mempengaruhi suamiku untuk membantu dia secara kewangan walaupun suamiku sendiri bukanlah orang yang berada.

Suatu hari, keadaan menjadi semakin buruk. Mariah datang ke rumah kami dengan marah dan menuduh kami tidak membantu dia semasa dia memerlukan bantuan. Suamiku mencuba untuk menjelaskan bahawa kami tidak mempunyai banyak wang, tetapi dia tidak mahu mendengar.

Mariah kemudian mengugut kami, mengatakan bahawa dia akan membuat kami menderita. Aku dan suamiku tidak mengambil serius ancaman dia, tetapi kami seharusnya.

Tidak lama kemudian, keadaan di rumah kami mulai berubah. Anak-anak kami sering sakit dan suamiku mulai berubah. Dia menjadi marah dan tertekan, dan kami sering bertengkar. Keadaan menjadi semakin buruk, dan aku mulai curiga bahawa ada sesuatu yang tidak kena.

Aku kemudian memutuskan untuk pergi berjumpa dengan Ustaz di masjid kampung kami. Ustaz itu mengatakan bahawa kami telah dikena dengan sihir, dan dia yakin bahawa Mariah yang melakukannya. Aku terkejut dan tidak percaya, tetapi segala-galanya mulai masuk akal.

Aku pulang ke rumah dan menceritakan apa yang Ustaz itu katakan kepada suamiku. Dia marah dan tidak percaya, tetapi kemudian dia melihat betapa seriusnya keadaan itu. Kami memutuskan untuk berhadapan dengan Mariah.

Kami pergi ke rumah Mariah dan menuduh dia menghantar sihir kepada kami. Dia menafikan segalanya, tetapi kami tahu dia berbohong. Kami memperingatkan dia untuk berhenti dan kemudian pergi.

Kami kemudian pergi berjumpa dengan Ustaz lagi dan meminta dia untuk membantu kami menghilangkan sihir itu. Dia bersetuju dan melakukan ruqyah untuk kami. Setelah itu, keadaan di rumah kami mula membaik. Anak-anak kami tidak lagi sakit dan suamiku mulai pulih.

Mariah kemudian pindah dari kampung kami, dan kami tidak pernah mendengar dari dia lagi. Walaupun kami masih trauma dengan apa yang berlaku, kami belajar untuk melanjutkan hidup.

Pengalaman itu mengajar kami tentang kekuatan cinta dan keluarga, dan bagaimana kita harus selalu melindungi satu sama lain. Kami juga belajar bahawa kita harus selalu berhati-hati dengan siapa yang kita percayai..

Hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 27 Average: 2.2]

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.