Tapak bekas kemalangan

Assalamualaikum semua peminat setia FS, dekat sini aku ingin kongsikan kisah seram yang aku alami sendiri, banyak kisah yang pernah aku alami tapi aku akan ceritakan kisah yang baru-baru berlaku kepada aku dan rakan-rakan aku, aku kenalkan watak-watak dalam cerita ini, ajiem kepale, apih tupai, dodeng gagap dan wan tolak, jangan pelik dengan nama-nama dalam cerita ni, ok cukup dengan pekenalan yang aku berikan. Kita teruskan dengan cerita yang ingin aku kongsikan. Kisahnya belaku pada hari khamis 27 april 2017,kiranya cerita ni masih panas lagi la.

Jam tepat pukul 10pm, ajiem, dodeng ,apih dan wan bercadang untuk lepak di mamak, ajiem mulakan whtspp dekat group dgn niat ajak melepek di kedai mamak, disetujui oleh wan, dodeng dan apih, masing2 gerak ke mamak. Jam 10.30pm semua telah sampai di kedai mamak, semua cerita dibuka dari zaman sekolah hingga sekarang, wan tiba-tiba buka cerita tentang kemalangan yang pernah dia lalui, kemalangan yang sangat kelakar yang tak logik pernah berlaku pada dirinya, semua yang ada disitu hanya gelak bila teringatkan akan kemalangan itu, setelah puas bercerita sedar tak sedar jam telah menujukan pukul 12.3 malam, tapi masing masing masih tidak puas lagi lepak, semua sudah tak tahu nak buat apa, dalam keadaan bosan ajiem pon bsuara, jom kita pergi dekat tempat wan kemalangan dulu nak tak.

Semua setuju kecuali wan, sebab tempat yang wan kemalangan itu gelap dan sunyi, muka wan mula cuak bila diajak pergi ke tempat kemalangan itu, mungkin wan ada simpan rahsia yang tak diceritakan kepada semua, wan bekeras tak nak pergi tapi setelah dipaksa oleh rakan rakannya wan pun pergilah sekali, tapi wan sempat bepesan kalau apa apa jadi tangung sendiri, kita orang pelik dengan sikap wan, sedangkan wan tak pernah takut atau ingatkan kita orang tentang ape apa, tapi kali ni sikap wan pelik sikit, tapi ajiem tetap dengan niat dia ingin pergi ke tempat itu, disini lah mulanya kisah yang takkan dilupakan oleh, ajiem, ddodeng, apih dan wan.

Masa sampai sahaja dikawasan yang pernah wan kemalangan, ajiem menegur ternampak macam motor orang kemalangan betol betol dekat bekas wan kemalangan, ajiem dengan besar kepale pergi tegur denda tu, woi buat apa duduk atas motor itu, yang dodeng ni dah gagap gagap takut, tiba tiba apih plak nampak seekor tupai sedang dekat sebelah wan, ape wan pon tolak la apih, wan cakap mana ade tupai sebelah aku bodoh, hahahaha kes tu la semua dapat nama yang pelik pelik. Lepas sahaja ajiem tegur benda itu di berpaling, jelas wajah benda sama dengan wan, wan mula perasan yang benda tu pakai sebijik masa dia kemalangan,semua dah mula cuak, dan terus lari sampai xcukup tanah, semua bpakat untuk jumoa semula dikedai mamak yang diorang lepak tadi, setelah sampai semua diam, semua takut nak bersuara.

Semua cuak sampai tak tahu nak buat ape, wan bersuara tula kau semua degil nak sangat pergi sana tempat tu keras, aku malas cerita sebab aku aku kemalangan dulu, memang kalau orang tengok macam kelakar tali hakikatnya aku sorang je yang tahu, lepas ini kau semua jangan ngade ngade nak pergi sana dah, faham ! Wan dengan nada yang sangat marah. Wan tak ceritakan apa punca di kemalangan, dia cakap biarlah cerita kemalangan itu menjadi cerita kelakar kepada geng geng kita orang semua. Nanti aku akan cuba pujuk wan untuk ceritakan apa sebenarnya terjadi kepada dia masa kemalangan tu.

Maaf andai cerita aku buat korang pening, aku baru belajar . Doakan aku dapat pujuk wan ok.
Assalamualaikum #MD

#MD

Sila tinggalkan komen yang berkaitan dengan cerita :)

16 Comments on "Tapak bekas kemalangan"

avatar
Raizzo

Ape yg ko cuba sampai kan ni?
Syok sendiri ke?
Adoi…

wpDiscuz