Terlihat Pocong

kisah ini kisah benar berlaku terhadap saya…
kejadian berlaku 13 tahun yg lalu,sewaktu arwah anty kepada tunang saya meninggal dunia akibat buatan orang.saya sendiri menyaksikan arwah menghembuskan nafas terakhirnya.
selesai dikebumikan,pihak keluarga lelaki dan jiran terdekat akan berjaga diwaktu malam untuk beberapa malam.dimalam kedua,tunang saya mengambil saya dirumah untuk kerumahnya (kami tinggal berdekatan sahaja didalam 1 taman perumahan,jadi jalan kaki sahaja).

sewaktu tunang saya menjemput saya,dia bersama dengan 5orang lagi kawannya jadi kami semua 7 orang saya sendiri sahaja prempuan.Dalam perjalanan,saya rasa sangat tidak sedap hati,seperti ada yang tidak kena.tapi saya hanya berdiam sahaja.
jam mnunjukkan tepat pukul 8 malam,keadaan tdaklah sunyi sangat disebabkan kawasan perumahankan,terang saja perjalanan.sedar tdak sedar,rumah tunang saya didepan sahaja lagi,lebih kurang 200 meter.semakin dekat semakin liar mata saya entah apa yang saya cari.bila saya terlihat diatas atap rumah tunang saya….

Ya Allah!!!!!! tak terkelip mata saya masa tu…POCONG…yaa itu yang saya lihat saya pasti..saya kuatkan hati untuk terus melangkah,semakin dekat dan semakin saya lihat dengan jelas.kawan tunang saya mula.hairan dengan saya yang tdak henti melihat keatas atap.masa tu juga tunang saya menegur saya “bukan tu,tu cuma pokok” takkan pokok tu warna putih dalam hati saya..semakin kami hampir,semakin jelas…dan benda tu sedang melihat saya…ya allah…masa tu tuhan saja yang tahu apa yang saya rasa…bibir terkunci,badan menggeletar..airmata saya mengalir sahaja…kemudian tanpa saya sedari saya pengsan dan dibawa masuk ke dalam rumah untuk di tawar..rupanya masa kejadian tu,tunang saya pun lihat benda tu jugak…sama.dengan apa yang saya lihat..yang anehnya kawan tunang saya tidak lihat apa-apa langsung hanya kami berdua yang nampak..

sephia

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 5 Average: 4]

3 thoughts on “Terlihat Pocong”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.