V, W dan X

Hi pembaca, saya X, pencerita [“X dan Y”] & [“X, Y dan Z”]…pencerita yang dikecami dan diTrashDove lvl 99. Kisah ni maybe merepek, annoying bagi sesetgh pihak & ketidak best-san nya mungkin level 9/10 dan level seram 1/10 atau takde seram langsung kat korang kot (tapi bagi saya seram sikit & ia bagi pengajaran untuk diri saya)

Thank you yang memberi kata-kata semangat utk buat yg terbaik,sememangnya saya tidak ada bercita2 nak menjadi penulis. Saya submit kisah2 ni pun sebab nak isi masa terluang je, seronok gak laa rasa hati tgk cerita sendiri kena publish dan sorry kalau penggunaan bahasa terabur, hehe bm peninsular malaysia ni bukan mother tougue saya, dan home/daily language saya cumalah bm rojak yang tak sesuai utk digunakan dlm FS ni sebab confirm pembaca takkan berapa nak phm (bm baku yang saya tulis sebelum ni pun pembaca tak berapa nak paham apatah lagi kalau saya pakai bm rojak negeri kelahiran saya and honestly bahasa melayu semenanjung saya memang ada kelaut sikit ?) apapun, takpe kalau tak phm, yang penting asalkan saya phm hehe and setakat ni, ni jela bm yang terbaik dpt saya buat.

Janganlah salahkan admin publish cita saya yang tak berapa nak best ni, admin kan just being fair towards everyone yang dah submit, so chill je k, tak yah slhkan admin, slhkan saya je, saya yang submit kan ?

Ok..kisah ni berlaku kat rumah kawan saya, saya gelarkannya W je & dia juga seorang perempuan. Mlm tersebut saya stay kat rumah W. W tinggal berdua dgn abgnya dan kebetulan abgnya tiada dirumah pada mlm tersebut sebab ada kursus di luar kawasan. Selepas makan2 & lepak2 & pekena sedapur dua, kitorang pun balik ke rumah W. Sampai2 je rumah terus saya crash depan tv (kat ruang tamu) sebab dah pening sgt. Tau2 saya terbgn ntah kol brapa, saya ingat masa tu saya hanya buka sebelah mata je sebab ngantuk gila dan saya perasan mcm ada org duduk kat sofa (dlm 6-7 langkah dr tempat saya baring) terus saya assume tu bf W (saya gelarkan bf W ni sebagai V jela eh) sebab sebelum tu W ada ckp V nak singgah kat situ juga. Disebabkan masih mengantuk dan malas nak pikir byk, saya just angkat sikit kepala and ckp “hi V” dan terus sambong tidur semula.

Dlm pukul 1 lebih camtu saya terbgn, time tu saya sorang je kat ruang tamu, saya assume W & V kat bilik dia la kot. Masa terbgn tu saya memang dah fresh sikit, terus la saya amik batang betik dr dlm bag saya nak dibuatkan dapurnya. (Oh ya, sebelum kitorang balik rumah W, kami berdua TERsinggah kat kawasan setinggan yang kitorang lalu sebab nak ambik batang betik kat pohon betik tepi2 kawasan tu). Namun proses pembuatan dapur utk btg betik tu dibatalkan sebab malas (mcm byk sgt keja – nak carik brg utk buat dapo & etc)

Oleh kerana dek malas, saya pun hanya menggulung bal (memandangkan tu je ada depan mata & dekat dgn saya, nak pakai bong ada tapi malas juga nak ambil sebab jauhhh dari posisi saya duduk masa tu hahaha yup saya pemalas nauzubillah hehe and bal adalah yang mcm rokok gulung tu – bagi yang tak tahu apa itu bal). Saya buat 2 bal. Satu bal tu saya layan la sorang2, yang satu lagi saya simpan dlm tempat rokok utk W guna pagi esok. Lepas dah sedap2 tu saya pun sambung tidur balik.

Masa dah tidur tu saya tersedar tapi mamai2 sikit, saya nampak & dengar macam ada org duduk & ckp2 tepi saya, saya bukak mata sikit je……mcm W je tgh pekena. So saya tanya W ada air tak? (Masa ni saya tgh tutup mata, malas sgt nak buka mata dan angkat) W jwb “hmmm” je..tu je yang saya dengar pastu saya sambung tidur balik kot sebab tak ingat apa dah terjadi lepas tu.

Alarm phone utk bgn subuh pun berbunyi dan mengejutkan saya from my hibernation..saya bgn je terus angkat sebab tak tahan nak ke tandas. Nak ke tandas tu memang perlu lalu bilik W, pastu saya jenguk la bilik dia. W masih tidur, tapi V mcm takde pulak, mungkin dia dah balik tadi la kot pikirku. Then dah solat subuh semua, saya pun start nak mulakan kegiatan saya. Dah tukar channel astro , ready air minum and set2 semua brg depan tv (tempat saya tidur tadi) then saya pekena la sedapur tiga. Pastu masa nak rokok tu saya perasan bal yang saya buat mlm tadi and batang betik yang saya simpan kat tepi bag dah takde, mungkin W yang ambil kata hati kecilku ini.

Lepas dah tenang sikit saya baring2 la sampai tunggu masa nak mandi & nak turun kerja. Dlm pukul 8 lebih tu W pun bgn (W kerja shift ptg, saya kerja biasa pukul 9 pagi) masa tu saya dah siap2 kemas dah. Masa W tgh pekena tu, saya tanya W mana bal & btg betik mlm tadi….(W bgn tidur just to get her morning green-fixed)

X : W, u dah hisap eh bal dlm kotak rokok mlm tadi?
W : Aaaa bal yang mana? Takde pun..i pakai bong jela mlm tadi dlm kereta..ada bal eh??
X : ……hmmm ada, i ada bgn mlm tadi, u ada kan pekena mlm tadi? I siap tanya air lagi..
W : (Buat muka hairan)…mana adala, i mlm tadi pun terus pengsan dlm bilik..ni baru bgn la ni haa..
X : ehhhh kalau u tak bgn jadi sapa la bukakkan pintu untuk V??????
W : ishhhh V mana ada pergi sini, kitarong gaduh lagi laaaaa
X : Weii u jgn main2, i ada nampak V kat sini mlm tadi..u jgnnn…btg betik mana??
W : Betul laaa..dia memang takdee dtg. Mana i tau, u yang simpan kan mlm tadi.

Waktu ni memang stop dah tak tanya lagi pasal tu, pasal bal & pasal btg betik. Dlm hati husnuzon je la yang kemungkinan saya yang too stoned mlm tadi, biasalah tu kalau dah high mcm2 benda nak diimagine, bisik hati kecilku lagi.

Lepas tu..masa saya nak turun kerja..saya pergi buang sampah, and saya ternampak batang betik tu dlm tong sampah (tong sampah hijau yang kat luar rumah tu). Ok masa ni saya dah takut sikit laa..sebab saya memang confirm mlm tadi ada pegang btg betik yang saya ambik dr bag nak buat dapur tu. Oleh kerana saya malas nak layan pikir bukan2, saya masuk je kereta then terus jln. Masa otw pergi kerja dlm kereta tu, saya ambik rokok saya (rokok yang memang dlm kereta) then cuba teka apa dlm kotak rokok tu……haaaaa bal yang saya tanya W tadi. Nasibla saya masih dpt control kejutan minda setelah melihat bal tu kat dlm kotak rokok saya. And saya sure saya letak bal mlm tadi kat dlm kotak rokok dunhill merah yang kat dlm rumah (rokok kepunyaan W). And rokok dlm kereta saya adalah winston ice. Tapi saya cool je..mungkin tu bal lain.

Nak buang rasa takut..saya rokok je mcm biasa. Lepas dah sampai tempat kerja saya pergi bukak lagi kotak rokok tu nak cek balik bal tadi & sekali lagi saya confirm tu memang bal yang saya roll mlm tadi sebab ada tulis nama saya & masa/jam (W dan saya, kitorang selalu tulis kat bal nama & masa, dah terbiasa buat camtu tapi itupun kalau kitorang ingat nak tulis laaaaaa – penulisan atas bal ni started sebab kitorang dulu selalu roll bal, lepas tu buat game bal sapa paling cantik..sebab itulah kitorang letak nama & jam..kiranya bal sapa paling cantik & disiapkan cepat adalah pemenang nya, pemenang nya pula akan get the chance to spark & toke up the first hit of the bal)…mlm tadi saya confirm ada tulis sebab bal tu kan saya nak simpan bagi W, yang dekat bal misteri tu ada (X 1:48am – tapi dlm realiti saya tak tulis X la, saya tulis nama saya sendiri heheh)

Masa kerja tu saya ada la text dgn si W tanya pasal bal & btg betik tu..and siap suruh dia tgk kat tong sampah whether btg betik tu ada lagi ke tak & yaaaa, btg betik tu ada lagi dlm tong sampah kat luar tu and W juga sekeras kerasnya denied everything. Dia ckp dia takde bgn mlm tadi, takde usik bal, takde buang btg betik & V memang takde dtg rumah.

Sekali lagi saya just husnuzon & saya just pikir yang mungkin saya terlampau tak berapa nak normal and mungkin juga perangai saya ni dah mcm hantu, tu la kot2 hantu nak dekat (hehehe takdelah..touch wood – touch wood)

Tapi still, until sekarang ni saya memang tak tahu mcm mana bal tu boleh ada dlm kotak rokok dlm kereta saya & mcm mana btg betik tu boleh ada dalam tong sampah. Dan pasal V tu mungkin sebab saya mamai la kot sebab tu terimagine bukan2, tapi kalau saya fikirkan balik seram juga la sebab saya mcm betul2 tgk kelibat ada org duduk kat sofa tu, saya siap ckp hi lagi (oh ya pasal V, haritu jugak saya dpt tahu V memang takde singgah ke rumah W. Saya tanya bf saya untuk mendapatkan pengesahan, dia ckp si V ada lepak main fifa kat rumah dia pada mlm tersebut, and dia ckp V balik pun memang dah pagi. Jadi, memang sah la V takde dtg mlm tu) dan sapa pulak yang jwb “hmmm” yang saya sangkakan W masa saya tanya air tu…

Saya dah berkali2 tanya hal ni ngan W sebab saya terfikir mungkin dia nak prank/kacau saya ke pasal bal & batang betik tu tapi saya doubt it, sebab W ni pun penakut sikit mcm saya juga, sebab tu kalau abg dia takde kat rumah, saya yang temankan dia. Jadi takde nya dia nak buang masa buat2 semua tu, kang saya tak nak tidur lagi kat situ lagilah dia merana..

Pengajaran buat saya & sapa2 yg suka ambil btg betik sesuka hati tu..lain kali jgn ambik sesukati ye..sebab saya terfikir mungkin sebab btg betik tu kot..dah la kitorang curi btg betik org…pastu tambah2 lagi tak mintak permission pulak masa ambil tu…and selain tu, sebelum tidur cuci kaki, salin baju ke apa..sebab malam tu saya memang takde langsung cuci kaki & takde tuka baju semua, sah2 sampai rumah terus tidur.

Ok tu je..heheh selamat mengkecam ye…takpe kecam je..memang cerita biasa & tak seram pun cerita ni (just ada misteri sikit je) tapi saya nak submit juga…and yang paling penting sya rasa seronok sebab tak sangka cerita saya ni kena publish, boleh juga buat saya senyum dan seterusnya menjana happiness dlm hati kecilku ini lagi dan lagi dan lagi hehe and, selain itu boleh juga saya improve cakap bm baku saya ni ?

***Bal misteri yang tetiba ada dalam kotak tu saya saya smoke jela masa dlm perjalanan balik kerja ptg tu, sayang pulak nak buang…hahah bal misteri mengatasi rasa takutku (Bal misteri – 1, Takut – 0)..saya ada jugak terfikir mungkin bal tu dari hari before tu kot..mungkin saya yang tak perasan. Tapi kebiasaannya, kitorang selalu akan habiskan bal..sebab selalu drive sana sini…jadi sebab tula saya rasa kebarangkalian bal tu dari hari2 sebelum tu sgt tipis percent nya….- hehe hmm husnuzon je la.

X

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 2 Average: 5]

36 thoughts on “V, W dan X”

  1. patutnya kalau kena sedapur dua dapur ni..bukan nampak yg gitu je.. layak ko nampak datuk nenek segala jembalang pocong cik lang cik pon dracula suketi n seangkatan dengan dia sekali baru syok.. klu x apa barang kena….

    Reply
  2. Sedapur dua? Ape yg sedapor dua dik oiii? Batang betik? Ape yg ko amik ni dik oiii…klo bde bkn2 ko benti je la dik…badan nak pki lama…pale otak tu pon sama gak..lama lg nak pki

    Reply
  3. Bal & bong tu natang pa ???? Tak paham aku….tang bt dapoq dr batang betik tu aku mcm paham sb aku penah tgk kwn2 aku bt….tp depa hisap syabu la…hang ni layan ice ka ? Maap la tanya soklan kasaq sb aku blh agak yg hang ni mcm sosial sikit…. Takpa…tgh muda….layan ja…..

    Reply
  4. tp bagus la ‘benda tu’ tolong buangkan batang betik tu… ‘benda tu’ pun tau bal, bong, batang betik dan seangkatan tu xbaguih… hahah…

    Reply
  5. Aduhh x paham… dapur tu aku ingat korang pergi memasak.. Haha… baguslah masih jaga solat. Semoga solat itu melindungi ko. Tapi kalau orang tengah stone memang akan nampak benda yang bukan bukan kan? Ntah 2 ko sendiri yang buang sebab ko pun tak sedar apa yang ko buat.

    Reply
  6. kau nih sesuka hati je cerita kisah sedapur dua bal bong betik ape bagai tuh..ini page cite seram la..cite kau nih lebih kpd halusinasi sebab sedapur dua kau tuh kot..adoiii..

    Reply
  7. Kalau tak sebab aku baca komen2 kat fb, aku pun x faham ape kejadah istilah2 yg kau pakai ni..kau nak khayal ambik dadah, hisap gam whatsoever, tolong jangan karang cerita kat FS..kau sebenarnya dalam tak sedar (memang x sedar pun) mempengaruhi minda budak2 yg masih bersekolah..ingat la sikit zaman sekarang ni budak sekolah rendah pun dah acc fb..

    Reply
  8. Mls gak aku nak baca sampai abis mende yg budak ni citer. Ni dh tentu2 ko dh ‘high’ sgt tu la psl ko nmpak mcm2.. Khayalan ko tu kot. Hahaha!!

    Reply
    • Hahaha. Aku baru nak komen benda sama.
      Sila meninggal.
      Tak payah laa nak tunjuk kau punya social life yang macam tu penulis hoiii. Aku syak dia ni dalam cubaan nak tarik perhatian jejaka2 ni. Meh sini aku bagitahu. Benda2 yang kau layan sangat tu sikit pun tak mengagumkan sesiapa. Tolonglah ada rasa malu.
      -.-‘

      Reply
      • hampa jgn laa kata lagutu mna tau satumasa nanti dia berubah drpd pompuan berpaippon kpd pompuan yg briman,doa jgn caci hina dia sbb brkemungkinan hMpa yg akn jd punca dia dan depa2 yg kt luaq sana jd lbih teqok…aq tak sokong pon dia cuma aq qasa dia layak diberi peluang sbb aq pon prnah jadi mcm pompuan ni jgk cuma aq ni laki dia pon,haqap2 hg tak krna celup lg laa dan semoga hg tinggai2 la isap dam apa semua ni sbb hg pompuan klau laki lain sbb laki mmg buaih pon plus khawaq hahaha

        Reply
  9. kalo aku x baca komen korang2 sume, smpai kesudah aku blur..batang betik apa diaaa..nk wat dpuq guna btg betik..igtkan nak main masak2 ..kejadahnye lahai..nmpak sgt aku xreti bhasa2 sosial ni

    Reply
  10. Sory..batang betik tu exactly batang betik atau nama samaran utk sesuatu yg lain??teringat plak lagu mat ganja..

    Oh mat ganja
    Batang betik botol coca cola….?

    Reply
  11. Akk dh bace citer ni awal2 mse admin apdet…
    Tapi…
    Akk mls nk komen sbb mcm keruntuhan sosial sgt plak intipatinye…
    Klu setakat tgh lalok pastu nampak atau do something yg ko x sedar, xde maknenye seram dik…
    Org tgh lalok ni, bulan pon die boleh pegi…

    ADMIN…
    Lepas ni sila tapis sikit intipati cerita2 yg diterima…
    Kita xnak senario camni akn jd satu situasi normal dlm masyarakat+agama+budaya kita…
    Akk percaya FS ni pembacenye dr pelbagai usia mulai dr kanak2, remaja dan dewasa…
    Rasenye lifestyle penulis cerita ni lg menyeramkan dr cerita seram berhantu…

    Reply
  12. ade ke dia ckp die bgun subuh tu g solat? da layan menatang tu..xde nyer nak solat bagai..tp kalo solat bagus la..cuma aku malu skit baca sbb sikit2 ckp husnudzon…kejadah nye.

    Reply
  13. aku rasa setan tu nak buang engko dekat tong sampah tapi engko berat dosa sangat tu setan buang batang betik ja. setan pun tau benda tak bagus elok dibuang jadi sampah .. masyarakat.

    Reply
  14. Apa kata sya cadangkan ko guna nama rekaan pun x pe pasal bukan huruf. Klu huruf ni mcm konfius sikit sbb x boleh detect lelaki ke perempuan. Heee…

    Reply
  15. Hadoiii citer jenis cmni pn ada ke…’high’ la …w n v lam bilik??? Laki n pompuan? …nk kata non muslim bleh plak mention solat subuh td …huhu benda2 camni x yah la citer la weii…x pasal2 bukak aib sdri…bangga nau ngan bal n bong dia tu…pompuan plak tu…

    Reply
  16. Yg aq boley ckp..tu sume sbb ko high leviy smpi x igt ko buat ape..aptb tu akibat pabila ganja meresap ke dlm otak.cik adik oiii

    Reply
  17. sedahsyat dahsyat isap dam takleh lwn dahsyat batu lg,stakat dam tu tak teqa mna laa kesan dia tp batu ni tak besa isap jgn dok pndai2 try ooo satgi lpaih isap ka dia nampak mcm2 mmg dia kacau otak gila b**i arr tmbh2 time hg dok soqang2 lg dia syok kacau pala
    #beliabencinarkoba

    Reply
  18. Lepas berdengung blh pulak ko solat tanpa solat sunat taubat. Sedar le bahawa solat tu mencegah kita dr melakukan kemungkaran. Bawak2 le belajar kenal diri dik ooi.ko anggap Allah swt tu cam geng ko je ye?

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.