Akibat Suami Balik Lewat Malam

Assalamualaikum semua dan selamat sejahtera. Nama aku Nad bukan nama sebenar sebelum ni aku silent reader je. Kali ni aku nak share cerita dan pengalaman aku sendiri. Kalau tak seram aku minta maaf ye..

Bermula kisah nye pada tahun 2015…

Masa tu aku kt rumah sorang2 suami pergi main futsal pada masa tu takde rezeki anak lagi jadi kami memang jiwa muda. Kebetulan aku masa tu baru balik outstation jadi suami tersalah faham die ingat aku balik pukul 3 pg tapi aku tulis aku smpai lagi 3 jam which is pukul 12mlm. Tapi tape la di sebabkan suami da pg main futsal tak kan aku nak suruh patah balik. Sememang nye aku memang seorang penakut yang sgt2 penakut…

Masa aku sampai2 je mmg tepat pukul 12 malam sebab terdengar bunyi jam retro aku tu berdetik 12 kali. Lepas aku bagi salam (bagi salam pon main2 sekadar semekommmmm) aku memang terus bukak tv agak kuat dan bukak semua lampu semua ye bukan hall saje semuaaa lampu bilik kecuali bilik belakang sebab aku terlupa pasal bilik tu. Bilik tu memang aku jarang guna sebab tempat letak barang je, dan dulu sepupu aku tumpang bilik tu lepas tu die da dapat kerja agak jauh, maka bilik tu kosong la berbulan…

Rumah aku ada tiga bilik, bilik master bilik kami, bilik wardrobe bilik depan and belakang tu kami letak hadiah2 kawen kami yang tak pakai lg… Bermulaa apa bila aku nak pg mandi bersih kan bdan..

Walaupun aku penakut tapi aku rasa badan melekit sangat baru balik dari tempat jauh jadi badan pon belengas and tak selesa la kan, aku pon capai towel dan pergi mandi. Masa tu aku ta takut sangat sebab tv terbukak dan rancangan pulak best (cerita komedi) aku bukak kuat2 la.. sambil2 mandi aku dengar macam pintu depan kene pulas mcm ada org masuk. Aku happy je rasa ‘yes husband dah balik’. Aku selesai mandi tgok bilik kosong… tgok hall depan kosong… tgok bilik wardrobe kosong and toilet luar kosong.. bilik belakang mmg tak la aku tgok.. aku macam eh pelik… sape pulas pintu.. tapi masih okey lg sbb aku terdengar jiran depan bergaduh. Oh ye jiran aku ni mmg suka bergaduh sambil menangis2 teriak2 baling pinggan and tak kira masa bergaduh nye, tapi bila jumpa kitorang die macam takde rasa apa mcm biasa je. Dia akn ckp ‘ dik baru balik kerja’ atau ‘dik baru balik market’ sambil senyum2 gitu.

Jadi aku pon terdengar la jiran aku ni gaduh aku lega sbb at least bising la kan. Tgah2 tgok cerita komedi perut berbunyik.. paling pantas of coz la meggi kan. Meggi kari pecah telur letak sawi sikit perghhh.. tgah masak2 aku dengar ada org lalu kt sebelah tingkap rumah aku (tingkap btol2 sebelah aku) .. mcm terseret2 bunyik nyee.. sreetttt sreeetttt sretttt… mcm org malas jalan tu. Pastu aku ni jenis cepat curious aku na tgok juga sape lalu aku intai sikit Nampak sorang perempuan mcm putus cinta jalan dia serious mcm org malas tu. Aku macam fuh ada org lg time2 mcmni macam tau2 je aku takut dok umah sorang2 hihi. okey la dlm 2 minit settle masak meggi letak dalam mangkuk na mengadap tv.. pastu husband aku wasap

“syg leh tak lai lepak dgn kawan, lepak minum kejap je futsal da abis awal sebab semua pancit (penat) jap gi lai balik’ aku pon mcm merengus hati tak rela tapi aku jenis tak mengongkong maka aku balas ‘pergi la yang mi okey je tgah mkn meggi layan movie kat astro’ dia rep ‘ok syg take care, kalau ngantuk tidur la dlu’

Tengah syok layan tv sambil makan,, member aku yang hantar aku balik tadi call aku ‘mute’ kan tv jap and die tanya aku.
‘Nad charger aku dlm bag kau ke?’ dalam bag aku takde ni?’
Pastu aku jawab: ‘jap aku cek’ (kebetulan bag galas kami mmg sama) dan ye mmg btol dalam bag aku.
‘Mi ada dlm bag aku apsal ta check sebelum letak?’’ die pon mebebel cakap da smpai rumah terpaksa patah balik sebab mmg ada hal penting kene call orang untuk meeting esok. Aku ckp dtg la amik nak tlg hantar mmg tak boleh la aku takde transport. Die pon letak tepon.

Baru je aku nak ‘unmute’ tibe2 aku dgr bunyik mcm org tidur atas katil beralih tempat, kuat sgt bunyi dia mcm org berbadan besar yg tidur.. Kriukk kriukkk berbunyi lagi.Aku dah ta sedap hati. Aku jenis takut tapi kene jugak pergi check apa bunyik tu. Aku syak memang bunyi bilik belakang. Aku pon berani kan diri dgn kalimah bismillah aku pon tolak pintu dan terus nyalakan lampu. Terang berderang tp ta berusik masih kemas. Aku jadi pelik aku keluar dan tutup pintu.dalam hati terdetik bunyi apa tu. Aku pon pergi la depan balik na sambung tgok tv, cari2 remote sbb nak ‘unmute’…

Pastu lg sekali aku dgr ada org na bukak tombol pintu punye la kuat dan kelam kabut mcm na tercabut tombol aku!, takan laki aku aihh kejap nye lepak kata aku dalam hati. Tak bawak kunci ke tp kaki aku ni seolah2 tekunci, taknak buka pintu tu walaupun orang pulas bagai nak roboh. Pastu aku jerit sape tu?!!! Tombol tibe2 berhenti.. aku pegi dekat pintu dan tekap telinga sebab na pastikan ada tak orang depan pintu. Senyap sunyi. Pastu aku dengar pulak bunyi seret tu lg sekali.. sreetttt…. Sreettt… dalam hati aku ‘eh budak prempuan ni tak reti na balik umah ke dah pukul bape dah ni? Kot ye pon putus cinta jgn la beria sgt tak reti nak balik ke??’ tangan memang nak sgt bukak pintu tapi hati kata jangan buka. Aku batalkan niat na bukak.. Lama juga aku tekap telinga dalam 10 minit. Lepas tu senyap sunyi balik.

Tibe2 dekat bilik belakang tu mcm ada orang merengus kuat sgt2 mcm lembu naik minyak. Bayang kan aku kat pintu depan tu, boleh dgr dgn tv aku yg ‘mute’ tu lg jelas bunyi dia.Aku istigfar dalam hati kenapa la kene kat aku time2 mcmni. Lepas tu aku jalan perlahan2 walaupun kene lintas bilik belakang tu aku kuatkan juga semangat aku jalan. Mmg aku ada nampak mcm seolah2 ada pergerakan dalam bilik tu, org mundar mandir mcmtu. Air mata aku mengalir, sebab terlmpau letih plus tak tau apa yang jadi kat aku sebenarnye.

Tiba-tiba pintu kene ketuk kuat, TOK TOK TOK!!! Tak berhenti henti. Aku geram, even aku takut masa tu aku jd terlalu marah, aku bukak pintu aku jerit NAK APA!!! Sekali kawan aku kt depan pintu muka dia pucat bibir biruu muka mcm takde d***h. Mulut die seolah2 nak cakap tapi tak terkeluar ayat, tapi telunjuk dia menandakan dia nak masuk dalam. Aku ckp kt dia bg salam dulu. Dia terkunci seribu bahasa Cuma air mata je aku Nampak mengalir. Aku tetap berdegil bagi salam dulu!!!!. Die sebut juga terketar2 ‘Asssaallaaammualaikum” tapi sumpah guys mmg tak jelas, lepas tu aku ckp kejap nak amik kunci. Aku masuk bilik amik kunci, pg depan balik tgok kawan aku da takde. Mane dia pergi?? Aku capai phone and call. Tutt… tutt… call declined. Aku call lg smpai 3 kali pon benda yang sama jadi.

Lepastu aku whatsapp ‘ko kat mane tadi aku amik kunci la, soh tunggu kejap je pon tak boleh ke???’ sekali dia typing dia ckp ‘aku otw’.Aku bingung bkn tadi dia da smpai ke? Aku tulis ‘skang ko kt mane?’ die kata ‘kat belakang kau’ pastu die tulis lg ‘HAHAHAHA’ aku ta tau kenapa aku jadi marah. Aku tutup pintu kuat2 aku ckp “Aku tuan rumah ni! Aku takan izinkan sape2 selain aku dgn suami aku ada dalam rumah ni!!! Kalau kau bukan termasuk dalam tu kau keluar!!!!!

Kemudian pintu bilik belakang perlahan2 terbukak… berbunyik eekkk..eeeekkk… (slow jee) takde angin takde ribut boleh terbukak slow pulak tu.

Aku terduduk2 aku takut sbb aku yakin aku dah tutup kemas bilik tu masa aku bukak td. Perlahan lagi terbukak… aku tekup mata aku menggigil takut. Sbb aku ta tau apa yang akan keluar dari bilik tu.. Tibe2 aku dgr pintu tombol mcm na terbukak, Allah dugaan apa lg ni….aku nangis sebab aku dah penat and tak larat di ganggu. Pintu terbuka..

Alhamdulillah suami aku balik.. Die pon terkejut tgok aku die ckp ‘syg buat apa duduk kt sini??’ kenapa ni nangis ni?? Aku cakap aku kene ganggu. Dia pon amik wudhu pastu dia tanya ‘dekat mane kene kacau??’ aku ckp ‘bilik belakang’ dia pon pergi bilik belakang. Die bukak pintu tu dan die pasang surah al – Baqarah dan ayat suci al-quran. Lepas tu mmg aku nampak asap putih kepul keluar dr bilik smpai ke pintu depan umah yg mmg sengaja laki aku buka. Aku dapat rasa rumah aku sedikit ‘ringan’ lepas tu. Macam ada satu batu besar dekat kepala dgn bahu aku pon turut hilang.

Laki aku pon tutup pintu lepas tu belakang pintu tu die letak tgn dan baca something and hembus kat pintu tu. Lepas tu aku dgr suara org bg salam. Aku letih dan dalam hati akau bercakap ‘ta abis lg ke’ pastu aku dgr suara kawan ku mimi. Aku tanak bukak pintu sbb aku dah terkena tadi. Suami aku yg bukakkan pintu mmg btol tu mimi. Laki aku ckp kenapa dtg mlm2 ni dia pon cakap die nak charger die tertinggal.Aku pon bgn ckp kt mimi ‘kenapa kau buat mcmtu kat aku td?’ ‘npe mesti da wasap aku mcmtu?’ ‘kenapa dah dtg pastu balik??’. Si mimi ni da bingung die ckp apa yg aku kacau? Aku tak puas hati aku amik phone and nak tunjuk whatsapp die tadi. Alangkah terkejut nye aku, hanya aku je yg whatsapp dia die hanya rep “otw’ sahaja. Rasa na gugur jantung aku sape yg rp tadi??? Sungguh aku mmg baca ada org rep wasap kawan aku td.

Selepas tu aku tertdur dekat sofa di ruang tamu sbb terlmpau penat, esoknye mmg aku demam menggigil2. Suami aku bawak aku pergi rumah nenek aku utk pulihkan semangat aku yg hilang.

Betul la org kata, kalau dari jauh nak masuk rumah ludah kiri kanan baca la apa yg sepatutnye. Jgn tinggalkan uma terlalu lama, kalau terpaksa pon masa balik tu bukak la ayat suci al quran… Paling penting solat la jgn tinggal… Sekian.

Hantar kish anda : fiksyenshasha.com/submit

#bahulu

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 5 Average: 4.6]

7 thoughts on “Akibat Suami Balik Lewat Malam”

  1. Cerita kau best. Ejaan semua dah elok tiba-tiba ada na, ta, amenda tu. Aku pulak yang rasa nak mengamuk menggigil bagai, eh!

    Reply
  2. salah letak tajuk ni haha. mmg salah husband sb balik lambat tp antu tu bukan ikut shuben balik kan. antu tu balik sama2 dengan isteri dari outstation kan. jadi better title letak “Outstation ku berbekalkan antu”.

    Reply
  3. Huuu scary Gila sis..sebab I pon pernah kena ..tapi benda tu Suka duduk dlm tandas bawah..sampai skrg i x berani nak masuk tandas tu..kalau Kat dapur pon sanggup masuk master bedroom utk gi tandas..tandas tu hubby je yg berani masuk..

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.