APARTMENT LAMA: PARKING BASEMENT

Salam. Terima kasih pada yang baca karya saya dan mengikuti cerita2 saya. Sebab untuk kisah apartment lama saya ni agak banyak siri jugak lah, sebab berlaku pada hari2 yang berbeza. 

So, sekarang saya nak share tentang parking basement apartment saya. Macam apartment lain jugak, tempat saya pun ada tempat parking basement dan juga parking luar tak berbumbung. MInggu kedua saya duduk situ, ada sorang kawan yang berkereta pindah masuk ke rumah kitorang.

Selalunya dia suka parking dekat luar je tak pernah pun masuk parking basement sebab senang nak keluar. tapi, satu haritu, hujan lebat sangat dekat kawasan kami sampai ribut petir pun ada. Ofkoslah tak boleh nak parking luar kan. Lagipun, kami baru balik dari dobi, so tanak baju basah kami decide untuk parking dekat basement. Btw, parking basement tu seingat saya ada 3 tingkat.

So, bila masuk je dekat parking basement tu, cuma ada 2-3 biji kereta je. Situ adalampu tapi suram je sebab tak semuanya hidup. Biasalah bangunan tak terjaga kan, nak expect ape? Kitorang ada la jugak rasa meremang tapi taklah terasa ketara sangat. Oh ye, waktu tu memang nak masuk senja dah.

Bila kawan saya nak parking tu, kawan saya dia parking mengundur so bila nak keluar nanti terus keluar je. So,bila dia nak reverse tu, kan biasanya kereta ada sensor bunyi tett…tet…tet… gitukan. Tiba2, sensor dia menjerit kuat gila bertubi2 macam ada benda betul2 dekat dengan buntut kereta tu. Tapi bila kitorang tengok, kereta tu jauh gila dari dinding, tiang pun takde langsung dekat situ. Kawan saya sampai brek mendadak sebab terkejut dengar sensor tu jerit kuat gila. YElah, ingatkan nak terlanggar apa2.

Saya dengan spontannya cakap, WEH APA TU?? Yang lain diam dan kawan saya yang drive tu cakap. Takde papelah. Kitorang semua terus senyap sampai parking siap dan terus naik ke rumah. Malam tu, saya dengan kawan saya keluar lagi sebab ada latihan main caklempong. Kitorang bincangkan perihal yang berlaku tadi. Kata kawan saya, ada nampak bayang2 dekat belakang kereta masa nak reverse tu. Dah keluar dari kawasan rumah saya baru kawan saya cerita sebab takut benda tu ikut naik kereta.

Sepanjang jalan saya connect phone saya dengan radio dan pasang ruqyah dalam kereta. Cerita ni nampak ringkas dan biasa. Tapi saya sampai sekarang tak boleh lupa rasanya tu. Lepaskejadian tu, kitorang dah tak masuk lagi dekat parking basement tu. Wasalam.

hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit

Maya Kirana

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 15 Average: 3.5]

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.