Cinta misteri (PART2)

Part 1: http://fiksyenshasha.com/cinta-misteri

As’salamualaikum. Ini sambungan kedua kisah cinta misteri. Terpulanglah kepada pembaca suka atau tidak. Ini aku punya cerita ikut aku punya suka. Tapi ini yang aku alami. Sambung cerita…..

Setelah San memberitahu bahawa syasya terlibat dalam kemalangan di perth. Aku jadi hilang arah. Menitis airmata. Aku tak tahu nak buat apa. Jadi aku duduk termenung mengenang nasib syasya yg nun jauh disana. Detik yang cemas hati terus berdoa kepada Allah “Ya Allah apa yg terjadi sebenar nya. Jika benar apa yang dikatakan oleh San. Maka engkau kuatkan lah syasya. Engkau berilah dia kesembuhan. Jika aku ditipu dianiaya maka engkau balas sesuatu yang setimpal dan berilah aku jawapan yang sebenar2 nya.”

Handphone aku pun berbunyi. Lekas aku mencapai handphone diatas meja. San memberitahu bahawa syasya tak sedarkan diri selama 13 jam. Dan dokter mengesahkan bahawa syasya akan hilang ingatan. Akibat hentakkan yang kuat di kepalanya. Mempunyai luka di dahi seperti yang dinyatakan oleh San. Kebingungan terus melanda. Sampaikan aku tidak tidur sampai pagi. Dahlah pagi nak turun kerja pulak. Keresahan terus membelenggu. 06:37 sampai ditempat kerja. Aku duduk termenung memikirkan syasya. Dia okay atau tak. Persoalan demi persoalan yang muncul di fikiran. Allah hadirkan satu instinct yang kuat. Supaya aku mencari jawapan apa yang terjadi. Sesuatu perkara yang tidak kena dengan syasya ni. Jadi aku berhubung dengan kawan aku yang bernama Badrul. Badrul ni kawan rapat sejak aku sekolah menengah lagi. Dia juga mengetahui bahawa aku berhubung dengan syasya.

Aku “As’salamualaikum badrul. Kau rasa syasya tu wujud tak?”
Badrul “Wa’alaikumusalam. Hmm. Aku rasa syasya memang wujud. Tapi aku juga mencurigakn sesuatu tentang dia. San kata syasya selalu datang ke tempat kita. Tapi, dia tak pernah pun bawa syasya jumpa kita.”
Aku “aah, betul jugak eh. Harap Allah permudahkan urusan aku. Dan memberi jawapan yang sebenar atas apa yang berlaku.”
Badrul “InshaaAllah. Aku akan tolong kau. Jika kau perlu.”

Timbul perasaan tak puas hati. Jadi, aku cari facebook syasya. Aku cari facebook mak bapak syasya. Alhamdulillah, Allah permudahkan. Aku jumpa facebook syasya. Aku terus inbox semua yang aku rasa ada berkaitan dengan si syasya ni.

Inbox “As’salamualaikum. Tolong. Saya perlukan jawapan. Tolong saya. Betul ka syasya terlibat dalam kemalangan?”

Malangnya semua tak bagi respond. Maklumlah orang kaya. Mana nak layan orang miskin macam aku ni. Hihi. Pada pukul 12.42 tengah hari. Syasya seen aku punya chat. Alhamdulillah, walau dia tak balas. Sekurang2 nya dia dah baca. Allah detikkn hati ini untuk buka instagram. Aku tengok syasya ada buat story. Sebab aku ada follow syasya ni kat instagram. Dengan hati yang berdebar aku pun buka story syasya. Memang perkara yang aku tidak sangka. Allah bantu aku. Syasya buat satu video berkenaan tentang aku minta tolong.

Syasya “Aku pun tak tahu apa yang terjadi. Aku curiga dengan orang inbox kat fb tadi. Kenapa dia minta tolong kat aku? Aku tak kenal pun kat dia. Aku tak pernah main wechat dan whatsapp setelah aku habis sekolah. Itu mungkin orang menggunakn nama serta gambar aku dan buat fake akaun.”

Dari situ aku dapatlah jawapan yang membuatkan aku tergelak sorang. Rupanya selama ini aku berhubung dengan makhluk lain bukan syasya yang sebenar. Haha. Jadi aku rasa seramlah siapa yang berhubung dengan aku selama ni. Siapa syasya yang berhubung dengan aku? Dalam sangkaan aku dan Badrul. Itu adalah San. Apa motif dia sebenar nya. Ada 4 jawapan pada misteri ini. Berilah aku jawapan duhai pembaca FS yang bijak lagi hebat.

A.San seorang yang gay.
B.San sakit mental. Berimaginasi menjadi syasya.
C.Suka2 buat kacau atau menguji.
D.Penipu besar.

Aku x recommend jawapan C la. Banyak lagi benda yang San buat perangai pelik belum aku ceritakan. Kadang dia cakap jumpa syasya di airport. Hantar syasya di hotel. Keluar makan dengan syasya. Tengok wayang dengan syasya. Sungguh pelik. Kenapa dia perlu target aku? Sedangkan aku tak ada apa2. Tapi San selalu cakap macam ni kalau jumpa dengan aku.
“Hensem kau king. Dahlah wangi. Patutlah syasya suka.”

San suka cium bau badan aku. Lol. Membuatkan aku kadang rimas. Haha. Apa semua ni? Kenapa aku? Banyak lagi kot kawan aku yang lebih hensem ada dalam group tidudit. Itu bukan kerana aku lemah. Aku bukan jenis yang senang dibuli. Seram sejuk kalau diingatkan balik. Masih banyak persoalan yang belum terungkap di fikiran aku dan Badrul. Pengajarannya. Jangan percayakan orang yang berada di media sosial dengan mudah. Husnodzon jugak tapi kenalah berhati2. Jangan jadi macam aku sudah. Terima kasih banyak2 kepada REAL SYASYA. Sebab bagi jawapan kerana Allah detikkan hati awak untuk buka chat saya. Awak still cantek dan takda parut pun dimuka. ?. Haha.

Walaupun syasya tak kenal aku. Tapi aku merindui wajah nya. Hihi. Dia wujud dalam diri aku. Wuuu. Nak tahu apa jadi pada akaun shasha. Dia dah delete. San pun delete dia punya akaun. Last aku tengok story San “Thanks for everything. Ya Allah, Take care of the one i love!” mengerikan kata2 tu. Hahahaha. Wuerk. San pulak entah kemana tak muncul2 lagi. Jikalau San yang buat semua tu atas penipuan, gay atau apapun. San kau perlu tahu. Aku maafkan kesilapan kau. Jangan ulanginya lagi. Gay tak baik untuk kesihatan. Dilaknat Allah. Kembalilah ke jalan Allah.

Kepada pembaca kisah cinta misteri ini. Maaf diatas kekurangan. Maklumlah kali pertama. Kepada pembaca takpayah nak bash penulis cerita di FS. Kalau tak suka tak payah baca. Diam tekan button X. buka cerita lain. Takkan ada yang sempurna daripada manusia. Sama saja kita dibumi Allah ni. Bersihkan hati kamu dari segala kekotoran. Supaya jiwa kamu tidak dibawa syaitan. In shaaAllah jika ada kelapangan aku akan menceritakan pengalaman di alam Ruqyah. Terima kasih. As’salamualaikum. King

King

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 1 Average: 4]

43 thoughts on “Cinta misteri (PART2)”

  1. Kau dah kena catfish dah ni bro. Berlambak je kes serupa mcm kau ni. Takde yer nak misteri2 bagai.
    Kau patut hantar cerita kau ni kat iium confession lah.
    Hadoi!

    Reply
  2. Kau klau nk kngsi crite gay kau ni pg bt kat blogger kau tu.. sni cume crite brkaitkan dgn seram… cite gay bt ape .. ape bnde laa..

    Reply
  3. Apa motif dia sebenar nya. Ada 4 jawapan pada misteri ini. Berilah aku jawapan duhai pembaca FS yang bijak lagi hebat.

    A.San seorang yang gay.
    B.San sakit mental. Berimaginasi menjadi syasya.
    C.Suka2 buat kacau atau menguji.
    D.Penipu besar.

    Aku pilih ‘A’. ^_^
    Tq King Sebab tunaikan permintaan aku dekat kisah / cerita aku yang ke-2.

    Reply
  4. SEMAKKK LA CERITA HENGKAUU NIIII! PERABIH BANDWIDTH WEB FS NI JA! INGAT BANDWIDTH NI FREE? KENA BAYAR LA BINGAI! PI MAIN KAT BLOG LAIN. NI BLOG SERAM! BUKAN BLOG GAY HIPSTER PERASAN HENSEM. SYUHHHH

    Reply
  5. Oit King. Kau takyah la komen diri sendiri kat sini. Create komen puji cerita engkau konon. Create komen back up crita ni konon. Taktik lapok la wei komen diri sendiri. Sapa yg backup kau ni semua bingai. Takleh pikir. Ni blog seram la bingai..bingai

    Reply
  6. Akhirnya kau tahu dah siapa aku ye. Kau tunggu la apa aku akan buat for next step. Kau suruh reader main pilih-pilih ye. Sekarang aku nak kau yg pilih.
    Nak nasi kangkang ke, minyak dagu ke, tali pocong perawan? Wahahahaahaha

    Reply
  7. taktahu nak takut ke nak gelak baca story kau nih.
    mungkin kau konpius di antara fiksyen shasha dgn iium confession.
    blerghhhh

    Reply
  8. Bagi aku cite ni seram. Yela, tak semestinya makhluk ghaib je yg seram, manusia pun seram jugak weyh. Try to be open minded. Kdg2 asyik baca pasal seram yg alam lain, agak lali jugakla. Sesekali baca kisah seram manusia pulak apa salahnya. Hm, btw aku rasa San tu something lah..

    Reply
  9. Pergh seram siot cerita ni. Mohon penulis buat buku then Letak tajuk “Aku seorang gay yang perasan bagus”.

    Cerita macam bangang je. Mood swing terus lepas baca cerita hampas mcm ni.

    Reply
  10. Waalaikumsalam king…1st bab curios gak aku pasal syasya…bab ke 2 ok tp yg ending tu hehehe rasa lain mcm lak bila kawan kau create wtk syasya tu.kunyit kot….aku ok jer..baca jer apa cite yg publish..lg pun x tulis pun page ni tuk cita seram je…

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.